Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

skeptisk_petter

Haugsrud = Ekspertkommentator?

over 16 år siden

Haugsrud = Ekspertkommentator?

Leste i dagens Aftenposten at Per H. trodde TW vinner helgens The Open, og med det med ti slag!!
Greit nok at han tror Tiger vinner, det er jo bare å høre et kvarter med Per før man skjønner at mannen nesten er forelsket i TW, men å påstå at han vinner med ti slag, kan man virkelig kalle seg ekspertkommentator da?
Tør påstå at seiersmarginen maks vil være på 3 slag..

PerH

over 16 år siden

PerH

Tror grensa for å kalle seg ekspertkommentator går på å spå seiersmargin på max 4slag.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Tipper en hadde blitt blitt erklært "sinnsyk" hvis en hadde tippet at TW kunne vinne US Open med 15 slags og Masters med 12 slag margin - men det har han faktisk gjort.
Svaret får vi på søndag, men jeg vil påstå at Per Haugsrud med god rett kan kalle seg både ekspert og kommentator, selv om han skulle bomme på dette tipset.

M05

over 16 år siden

M05

Jeg liker når gamle gutta får det til, så mine penger er på Tom Watson etter den strålende åpningsrunden.

Janne

over 16 år siden

Janne

Uansett hva Haugsrud tipper er han en drøm å høre på i forhold til Flatland!

Hacker

over 16 år siden

Hacker

Haugsrud er den beste norske ekspertkommentatoren uten tvil, han har erfaring og vet hva han prater om.
Flatland sier det som står på skjermen, og når han drister seg til utsagn som: "der tok han driver" så er det nesten garantert 3-wood!

uenigher

over 16 år siden

uenigher

En "ekspert" er så mangt, men hvis Per H. kan kalle seg ekspert på golf, er det f** meg mange felt jeg kan kalle med ekspert innen. Å spå at Tiger vil vinne denne turneringen med 10 slag er latterlig. Han vant med 15 slag før 10 år siden ja, men jeg vet ikke om du har fått med deg hva som faktisk har skjedd det siste årene innen golf. Utstyrsutviklingen har redusert avstanden mellom en god ballstriker, og en fantastisk ballstriker (woods). De andre har også blitt bedre, og jeg kan ikke huske at TW har vunnet med mer enn 2-3 slag de siste 5 år. Da er det merkelig å kalle seg ekspert, og spå at han vil vinne med 10 slag.

crunchyfrog

over 16 år siden

crunchyfrog

Kjapt sakset fra web.tigerwoods.com - Largest Victory Margins:

2004 Dunlop Phoenix Tournament 8
2006 WGC-American Express Championship 8
2007 WGC-Bridgestone Invitational 8
2007 THE TOUR Championship 8
2008 Buick Invitational 8

Ikke helt 10, men definitivt mer enn 2-3...

uenigher

over 16 år siden

uenigher

mente majors da nisse, selv om feltene i overnevnte er sterke, er det noe spesielt med majors..

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

I utgangspunktet er jeg enig med deg "uenigher" i at seiersmarginen neppe blir mer enn 2-3 slag. Men jeg vil fortsatt kalle Per Haugsrud for ekspertkommentator selv om han eventuellt tar feil angående dette tipset.
Jobben hans er jo "ekspertkommentator" ikke "ekspertspåmann".

Fetisov

over 16 år siden

Fetisov

Men hvorfor setter dere ikke bare over på engelske eller svenske kommentatorer? Dette er rimelig enkelt på get sine dekodere og sikkert mulig på andre også. Ved å høre på britene/amerikanerene(kan dog være litt masete) så får man enormt mye mer info.

Køtt

over 16 år siden

Køtt

Tiger missa cutten, så det tipset gikk nærmest rett i dass :-)

bjørnar

over 16 år siden

bjørnar

Ja, jaggu røk ikke Tiger ut i dag.
Gjør egentlig ikke meg så mye, synes det er mange andre golfere der ute som fortjener oppmerksomhet også. Blir litt vel mye Tiger innimellom synes jeg.
Fantastisk moro med Watson, husker han fra hans storhetstid, og må si det er stas når gamlekara ypper seg.
Litt som med hvithaien i fjor.
On topic:
Som Fetisov(var hockeyspiller'n sin det!) sier, det går å bytte kommentator også på Canal Digital's dekoder. Selv hører jeg mest på de amerikanske, de er litt masete, men de er veldig gode på å være tilstede med intervjuer og rapporter ute fra hullene. Fine saker.

Hopp og sprett

over 16 år siden

Hopp og sprett

En (ekspert?) kommentator kan ikke spå en usansynlig vinnermagrin! Bare fordi man er forelska i spilleren... Det må ikke glemmes at Tiger Woods ikke er så overlegen i forhold til resten av feltet som tidligere, tross 3 seirer og resten topp 10 plasseringer i år.

Hacker

over 16 år siden

Hacker

En ekspertkommentator kan spå hva f.. han vil!

SFW?

over 16 år siden

SFW?

At Tiger kan vinne the Open med 10 slags margin er ikke totalt usansynlig. Haugsrud har rett i at Tiger feiget ut. Se på driver statistikken hans dette året. Helt spesielt at han ikke drivet mer. Sier seg selv at det er lettere å komme ut av roughen med et 9'er jern enn et 4'er jern. Er Tiger i storform går han 3 under i snitt pr. runde. Det hadde gitt 10 slags seiersmargin, så tipset er ikke så på trynet som alle skal ha det til!
Men Haugsrud: Du trenger ikke ta helt av hver gang du er uenig i Tigers (eller andre spilleres) valg. En til to kommentarer holder ; -)

Utover det synes jeg Flatland gjør en glimrende jobb. Han er beviset på at man ikke trenger å ha 20 års erfaring fra touren for å kommentere golf. Jeg er enig at han ikke bør uttale seg for mye om spillerenes teknikk, men han gjør sendingene mer underholdene. Han har også mye god bakgrunnsinfo om spillerne. Haugsrud/Flatland i tospann er en meget god match.

Henke

over 16 år siden

Henke

Tiger har knapt satt en drive i fairway i hele år, så jeg skjønner godt at han prøver andre løsninger.

Og nei, det hjelper ikke å ha et nierjern ut av rough'en på Turnberry. Jeg var med å lete etter ballen til både Vijay og John Daly til høyre på hull 8, så jeg kan love deg at det ikke handlet om nier eller firer ut av rough'en - det handlet om å ikke være i rough'en. Null "bomb & gouge" som den banen var satt opp i helgen.

Tiger missa cut'en fordi han ikke er i form og ikke tåler kaldt vær, ikke fordi han gjorde noen feil køllevalg.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Taktikken funka for Tiger for noen år siden, men ikke denne gang.
Golf er golf.

bjalle

over 16 år siden

bjalle

Til SFW: Det er helt latterlig å påstå at spådommen er ok ettersom Tiger snitter 3 under på hver runde. Dette er The Open, og banen og været gjør sitt til at det ikke blir noen walk in the park, som enkelte baner på pga-touren kan bli for disse gutta. På denne type bane er i Tiger i sitt ess, den er for smal og tuffen for tjukk. Han har 3 open under beltet, 2 på St. Andrews som er mye mer åpen og ikke full så tøff, og Royal Liverpool, som heller ikke er i nærheten av Turnberry, Carnoustie og andre marerittbaner.

SFW

over 16 år siden

SFW

Henke: Tiger ligger pr. dags dato T14 på Total Driving statistikken. Det er den beste plasseringen han har hatt på denne statistikken siden 2000. Når det er sagt er jeg fullstendig enig med deg at en "bomb & gouge" taktikk ikke nødvendigvis er den beste på Turnberry. Men når han alikevel misser utslagene både med jern og 3'er wood synes jeg han burde klinket av gårde noen driver. Dersom han finner ballen har han i hvert fall en bedre mulighet til å få den på greenen. Helt enig i at han ikke så ut å like været på denne siden av dammen ; -)

Bjalle: Jeg tenkte ikke på snittet til Tiger. Det jeg prøvde å si var at jeg personlig tror Tiger kan gå denne banen 3 under i snitt, dersom han er i storform (Noe han beviste at han definitivt ikke var)

Henke

over 16 år siden

Henke

SFW: Total Driving er statistikk fra utvalgte hull der noen kloke hoder mener at spillerne vil slå driver. Det er ikke statiatikk på køllen "driver", men på noen lange utslag, og inneholder derfor også mange 3-wood´er, og kanskje tilogmed lange jern. Derfor ligger Tiger bra an.

"...han burde klinket av gårde noen driver. Dersom han finner ballen har han i hvert fall en bedre mulighet til å få den på greenen." Dette er helt feil. Én lost ball, og man er ute av The Open. Det er ikke noe "dersom man finner ballen" i denne sammenhengen. Og man når ikke greenen fra rough´en på Turnberry selv om man ligger 20 meter lenger fremme etter driven - man gjør sitt beste for å hakke seg ut sidelengs tilbake i fairway.

Frustrellen

over 16 år siden

Frustrellen

Per Haugsrud er en elendig kommentator, uavhengig av det dere måtte mene om hans spådomemr. Karen har så mange idiotiske kommentarer fra "selvopplevde" hendelser fra sin "supre karriære", at man kan jo ikke ta denne personen seriøst. At han kanskje er en av de som har profilert seg best i dette lille golf putte landet.... gjør han ikke til noen ekspert som tv kommentator. Uansett så ødelegger Per Haugsrud sendingene med sine flåsete kommentarer. Lytt til svenske/engelske kommentatorer. De holder seg til fakta og hverken spekulerer seg bort... sukker og stønner... kommenterer spilleres sjeggvekst og skilsmisse sladder... hva slags biler de har osv. Tot uintressant!! Han repiterer seg mange ganger og lever på "gamle dager"... "da jeg og min kompis Parnevik osv...Thank god for at han ikke kommenterte Omega European Masters., så slapp jeg å få høy puls og vondt i hodet.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her