Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Børsheim vant match

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Knut Børsheim slo i dag en av de Engelske guttelandslagsspillerne (gull i EM) i British Boys (matchplay).

Sammen med Brovold, Tage J., Skarpnord, Larsens bedring på Challenge og Tuttas rimelige HP Open så er det bedre tider enn på lenge for golf fans i Norge....

Kongen av kvinns

over 21 år siden

Kongen av kvinns

Mulig det er en liten bedring på junior nivå. Men på seniornivå er nivået desverre det dårligste på mange år. Etter at Henrik la inn årene har vi ingen menn på europatouren for første gang på mange år. Susann har vunnet en turnering på ELPGA for 3 år siden og det er liten fremgang å spore for henne siste 2 år. (mange store ord og få resultater)

Ikke morsomt å være så negativ men la oss stikke fingern i jorda, norge er et u-land i golf. Hvis vi skulle overføre Sams tankegang til fotball ville en norsk Gutter 16 seier over Spania vise en klar fremgang og lysere tider for norsk fotball ? Selvfølgelig blir dette feil. Enkeltresultater på juniornivå sier ingen ting om statusen for norsk elitegolf.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Kongen - jeg er ikke uenig i at det er stagnasjon på tour pro nivå eller kanskje mer presist at vi mangler en ener der. Men jeg synes vi ser bedring på nivået under ET og på senior amatør (Tage og Brovold). Jeg tror blant annet at bredden er i ferd med å bli noe bedre. Det er ikke enkelt resultater når Marianne Skarpnord først vinner Bristish Girls 2003 og blir nr. 3 i 2004. Da er det noe mer.

Jeg har også vært negativ - eller kanskje mer oppgitt - så det er fair nok. Men jeg tror to ting; For det første vil jeg fortsette å glede meg over enkeltresultater og for det andre tror jeg at de neste 5 årene kan gi varige positive endringer for golf som sport i Norge.

Snedd

over 21 år siden

Snedd

Mens man går og venter på at Norge skal få frem en stor golfspiller - og en vakker dag litt bredde i toppen, er det i hvert fall positivt å tenke på at vi ennå ikke har sett resultatene av den boomen vi har hatt de siste årene her til lands. De som er gode nå, har begynt å spille før denne boomen startet skikkelig helt mot slutten av 90-tallet..
Det må bety at det fins en haug av spillere i tidlige tenår, som er i ferd med å trene seg opp til noe som kan bli bra. Stor bredde i utgangspunktet, og mange talenter å ta av, er jo helt essensielt når noen få skal bli skikkelig gode. Det er tross alt for mye å kreve at tilfeldigvis Norge skal ha den flaksen svenskene hadde innen tennis på 70-tallet, da Bjørn Borg nærmest gjorde Sverige til en stor tennisnasjon på egenhånd, og mange fulgte etter.
Bredde før topp er det som vanligvis gjelder.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her