Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Omregistrering

ab

over 16 år siden

ab

Syntes ledelsen Kvinesdal GK er temmelig frekke!

Ønsker man å selge mine andeler for 13 000,- dermed skal klubben ha 10% av 18000,- som er dagens nyandelspris, i stedet for de tusenlappene som er urimelig nok!

Hvor mye kan det koste en kontorist å overføre et par andeler fra meg til deg i samme klubb!!

Hvem tjener 3600,- for 10 minutters arbeid?

Måtte gribbene overleve uten kommunens hjelp - gudd lukk!!

Apropos

over 16 år siden

Apropos

En del klubber - altså medlemmene - har slike ordninger, sikkert med ulik begrunnelse.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Vanligvis er det et gebyr på dette med fast pris. Å ta 10% høres rimelig drøyt ut syns jeg. Det er jo ikke snakk om store jobben så å ta 3600 bare for en omregistrering er helt natta etter min mening.

kevin

over 16 år siden

kevin

Ville bedt klubben om en begrunnelse for det høye gebyret,de må kunne forsvare den høye prisen med et eller annet. Men vet at flere klubber tar ganske godt betalt for dette,men som regel er det fast pris

Alter Ego

over 16 år siden

Alter Ego

Oi, er det Staten som eier klubben...?

snappy

over 16 år siden

snappy

Les i statutene. Der vil det stå. Er dette vedtatt på årsmøtet er det ikke mye å gjøre med dette før til neste år.

10 % høres mye ut. Men da har også baneselskapet en gulerot dersom de får banen populær, og prisene stiger på aksjene, kanskje greit at de tjener litt penger på din fortjeneste de også. Men, det er du som har tatt risikoen på å kjøpe aksje, så egentlig mener jeg ikke dette.

Sjekk om dette er en bestemmelse som du fikk opplysninger om når du kjøpte dine aksjer. Om ikke, sjekk om du har fått varsel om dette i etterkant.

ab

over 16 år siden

ab

Tusen takk for svar.

Da jeg kjøpte aksjene fikk jeg ikke sett statuetene , men ba heller ikke om det. Derfor har jeg heller ikke skrevet unna på noe, bare betalt.

Fikk vite at akjene steg 600 kr i året, men det stoppet opp.
Spurte "kontordama" i dag, som Kevin foreslo, men hun svarte det var nedskrevet i statuttene i den tid det var en 9-hullsbane, og en andel kostet 6000,-

Hun mente dette ikke var noe styret kunne gjøre noe med, men syntes også det nå virket urimelig.

Banen er nok mest populær, fordi den er den eneste 18-hulls mellom Stavanger og Kristiandsand. Derfor er vi som ønsker å spille golf i nærheten, "tvunget" til å velge denne banen.

Ellers må jeg jo tilføye at det er en vakker bane, med endel urimeligheter.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her