Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NM 2010

zodiac

over 16 år siden

zodiac

Noen som vet hvor NM 2010 går?

Takk

hvertfall

over 16 år siden

hvertfall

Ikke på Holtsmark.....

Gakkgakk

over 16 år siden

Gakkgakk

På meland

Fader

over 16 år siden

Fader

2009 er det på Meland!!!

eg vet

over 16 år siden

eg vet

Byneset!
NM kan altså kombineres med å gå på Rosenborg kamp og holde med motstanderen uansett hvem d e

Saybut

over 16 år siden

Saybut

har alltid hatt en drøm om spille NM på Krokhol, Asker eller Ballerud. Det er baner som skiller spillere etter ferdigheter som lengdekontroll og presisjon, man ikke bare gjøre som på urettferdige baner som Miklagard, Nes, Losby, Hauger, Bjaavann osv hvor den som lengst vinner. Er så lei av at NGF bare legger storturneringene til sånne typer baner.

tiger

over 16 år siden

tiger

Uenig Saybut!
hvis nm skulle vært på ballerud hvor det lengste hullet er 120 meter hadde det blitt ganske feil. 120 meter og kortere er en del av spillet det og, men ikke i nærheten av all golfen. du trenger ikke slå spesielt langt for å spille bra på de banene som er lange. hvis du slår rett og slår bra med lave jern og wooder kan du spille like bra som de som slår lengst. golf er ikke rettferdig og alle slår ikke like langt. tror ikke jim furyk maser om at us open spilles på for lange baner. han satser heller på at spillet hans og nærspillet hans skal hjelpe han til en god score selv om han ikke slår langt!

ScanDigger

over 16 år siden

ScanDigger

Helt uenig jeg også!
Synes det ville vært det stikk motsatte av å vise lengdekontroll.
Det eneste du trenger å trene på er å slå 110m. Da prikker du greenen så og si hver eneste gang. Trenger nesten ikke tenke lengdekontroll i det hele tatt.

Lengdekontroll er etter min mening på par 4 og par 5 hull å legge seg opp på en avstand for et kontrollert innspill.

snappy

over 16 år siden

snappy

NM 2010 blir sikkert på Oslo GK.

Seff må det lengte til på en NM bane. En god bane om f.eks Losby (Kanskje den beste på dette området) er at man må bruke alle køllene i baggen. Mikla blir noe lang, og det blir veldig mye driver, lange jern. Føler Losby har en bra mix der.

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Det faller dere ikke inn at Saybut drar dere i beinet?

arnold

over 16 år siden

arnold

blir nm på oslo skal jeg satse igjen..

ScanDigger

over 16 år siden

ScanDigger

Yngve: faktisk ikke. Gikk i såfall rett på :-) Men, så vil mange som kjenner meg også påsta at jeg er lettlurt da..hehe..

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Tipper dette var en referanse til tråden til KJ. Ekstad for en tid tilbake.
Der ble det nemlig hevdet at det var best å arrangere mesterskap på korte trange baner som Kjekstad enn lange åpne baner som Miklagard, og helst da fra rødt, så ikke longhitterne fikk noen fordel... hahaha...

Marve

over 16 år siden

Marve

Nm 2010 går på TPC Portassen Links. Kanskje bedre kjent som Eiker golfklubb. Etter årets utbyggelse av banen er det store forventninger til mesterskapet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her