Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kongsvinger GK

Nic N. Ame

over 16 år siden

Nic N. Ame

Må bare nevne at Kongsvinger har åpnet de nye hullene på sin 18 hullsbane og resultatet er like dårlige greener og fairwayer som de "gamle" 9. Tragisk å kreve 450,- for å spille en bane i så dårlig stand. Bedre å gå uten køller og nyte den fine naturen uten å betale 450,- spenn..

!

over 16 år siden

!

Altså, mener du at layout er like "dårlig" som de første 9, eller mener du at forholdene er dårlige??
Jeg har spilt de første 9, og jeg synes at banen var bra, ihvertfall fra back som jeg spilte. Hvis de nye 9 er bedre, som jeg hører andre enn negativ-pelle her si, så tror jeg at det kan bli en ålrait tur. Må nok prøve den en tur i år.
Men klart, er forholdene dårlige, så spørs det! :)

Nic N. Ame

over 16 år siden

Nic N. Ame

Layout, klubbhus, omgivelser og alt dette er meget bra, men det er baneforhold som drar veldig ned. De skryter om topp forhold i lokalavsien og krever 450,- i greenfee på en bane som ikke har ÈN eneste green som det er alright å putte på. Store deler av fairway så ut som svoren på en nystekt ribbe og for at denne banen skal kunne se greenfee spillere kreves det gress som det går ann å spille på.
Får de til det så blir det et utrolig flott anlegg!, men det kreves at de som jobber der snart bær få til dette..

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Jeg spilte Kongsvinger i helgen og må si jeg ble gledelig overrasket. Layout-messig er banen helt topp. Jeg synes design var meget bra, eneste minus er muligens hull 18 som har en litt snål utforming. Men for all del, det er et kort par 5 og typisk "risk and reward" hull. Forholdene på banen er ok, man spiller med ballplassering som er greit. Tørt vær i det siste har gjort at noen områder er ganske tørre, mens andre steder har fairwayene fint tett gress. Greenene mangler nok litt på å være helt topp. De er verken raske eller spesielt jevne (noen greener er dårligere enn andre). Men jeg ble positivt overrasket. Etter forrige besøk i midten av mai ser jeg at det har grodd godt. Men en ny bane trenger alltid tid på å få "satt seg".

Jeg gleder meg veldig til GG i september da jeg er sikker på at banen er i enda bedre stand.

Nic N. Ame

over 16 år siden

Nic N. Ame

Lurer på hvor du har sett det har grodd godt på Kongsvinger banen og 9 av hullene er ikke så veldig nye lenger. Disse burde vært bedre nå. Banen blir helt konge den vis de får fairwayer og greener som f.eks. på Nes. Det er laaangt dit!

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Som jeg skrev i forrige mail så sammenlignet jeg forholdene nå med midten av mai når jeg spilte sist. Det var da naturlig nok de "gamle" 9 hullene som jeg sammenligner med. De nye hadde jeg ikke gått rundt og sett enda. Men på de gamle var det i midten av mai helt dødt flere steder i fairwayene (gult grass). Nå var det blitt veldig mye bedre og jeg synes faktisk mange av fairwayene på de gamle 9 hadde flott, tett gressvekst. Unntaksområder finnes selvsagt.

Men som sagt...gledelig overraskelse og litt mer tid og den blir kanonbra. For å si det slik...Arendal var i starten mye dårligere enn Kongsvinger. Det var ganske ofte man slo opp store stein som lå rett under overflaten på fairway. Dette slipper man ihvertfall på Kongsvinger da det er nok av sand. Men over tid med klipping, grass som blir til jord og tettere gressvekst...jeg synes ikke man kan forvente at alt skal være perfekt på en ny bane.

Alternativet hadde jo vært å ha den stengt lengre!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her