Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Greater Oslo Invitational 25-26. juli

knut

over 16 år siden

knut

The Greater Oslo Invitational is a scratch competition that takes place over two courses. The first 18 holes over the championship course at Miklagard and the final 18 over Tyrifjord’s course on Storøya. The limited field competition of 54 players, playing in 3 balls, is over 36 holes with no cut. Entrants must have a handicap of 8,0 or better.

Entries:
• Golfbox (Tyrifjord Golfklubb)

Closing Date:
• 23:59 on 20.07.09

Field: 54 players
• 10 members from Tyrifjord
• 10 members from Miklagard
• 5 invitations
• The remainder of the field will be filled with players based on handicap.

Entry Fee:
• members kr 200
• non-members kr 700

Tee times:
• from 07:00 both days
• players will be seeded after 18 holes based on their first round scores

Handicap limit:
• 8,0
• in the event of entries being excessive, the clubs reserve the right to reduce the number based on handicap

Withdrawals:
• any player withdrawing after the draw has been mad will be liable for the entry fee

Reserve List:
• players on the reserve list who do not receive a place in the competition will be placed on the reserve list
• players not willing to remain on the waiting list must withdraw from the
competition

Prizes Fund:
• kr 10.800 based on 54 players

2 club: entry fee – kr100/player
• there will be a 2 club competition at each course. A player scoring a 2 on any hole on the course will be eligible for payout from the 2 club. The payout will be in the form of a gift certificate at the course played based on the number of 2’s that day.
• a hole-in-one makes all 2’s null and void at the course played and collects 100% of the 2 club payout.

Contacts:
Derek Crawford – derek@tyrifjord-golfklubb.no – tlf 92219976
Thor Hellenæs – thor@miklagardgolf.no - 97729818

snappy

over 16 år siden

snappy

Høres veldig bra ut dette. Men jeg lurer på en ting.

JEg har meldt meg på Oslo denne helgen. Jeg har bestilt hotell osv.

Men hva om jeg ikke kommer med på Oslo. Kan jeg sikre meg med å melde meg på både denne og Oslo uten å få sure ansikter mot meg. Kommer jeg med på begge så melder jeg avbud på Greater Oslo, og spiller International Trophy.

Withdrawals:

over 16 år siden

Withdrawals:

Dette er i hvertfall en konsekvens;
Withdrawals:
• any player withdrawing after the draw has been mad will be liable for the entry fee

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Det er jo for å unngå det du spør om Snappy.
Det er hassel å holde av plasser til folk som ikke spiller.

!

over 16 år siden

!

litt dumt det der. Jeg har også meldt meg på begge, men det kan holde hardt å komme med på Bogstad. Blir sur hvis jeg skulle komme med allikavel, og da må betale for begge steder...

Truls

over 16 år siden

Truls

Withdrawals:

Først bør det komme en deltagerliste.
1-2 dager etter bør startlisten settes opp.

Man bør få sjansen til å trekke seg etter at deltagerlisten er satt opp, men FØR startlisen er spikret.

Hvis man trekker seg før startlisten, men allikevel må betale startavgiften, er dette meget urimelig.

Alle må forstå at man gjerne vil gardere seg hvis man kke kommer med i en turnering når det finnes andre gode turneringsalternativer.

705

over 16 år siden

705

Sånn er livet, det står jo klart i innbydelsen. Skal plutselig arrangøren stå der med en haug med avmeldinger tett opptil starten? Sett deg i deres sted. ingen urimeligheter her. Enten så er du med på de betingelser som foreligger eller så er du ikke med. Truls sier at alle må forstå at man gjerne vil gardere seg når det finnes andre gode turneringsalternativer, javel. Da må man osgå sutte å klage over at det til tider er få arrangører etc. At det nå finnes 2 gode alternativer for mid lav hcpe'ere er vel ikke et problem, men et kjempetilbud
Hvor mange av dere er det som sitter i en arrangørstab som prøver med lister etter at den og den har trekt seg og nye lister, nye tider etc. Derfor sett deg litt, bare litt inn i situasjonen på andre siden og man eliminerer ihvertfall litt av problemet med å skjønne at en tilleggslinje kan resultere i få avmeldinger og et bra startfelt.

Truls

over 16 år siden

Truls

Jeg forstår at det blir mer arbeid på arrangøren i forkant, men jeg tviler på at noen føler seg overarbeidet :-)

Jeg snakker kun om FØR startlisten er satt opp. Å føre noen opp fra en venteliste er ikke allverdens av arbeid. Å forandre på en startliste en selvsagt en større kabal hvis 15-20 spillere plutselig trekker seg.

Med et stadig voksende turneringstilbud (som jo er positivt), må man forvente at dette "fenomenet" med å gardere seg blir mer utpreget. Skal man f.eks forandre på regler/prosedyrer pga dette, syntes jeg helt ærlig at man ikke bare skal sette seg i arrangørens situasjon. Turneringer er tross alt et tilbud til golfspilleren. Jeg er sikker på at det finnes en løsning som gagner alle.

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Enig med 705 her ja.
Så mye pes det er med folk som ikke stiller på ting de har meldt seg på.

hvorfor skal det tas hensyn til at noen vil være påmeldt flere steder? Skaper masse merarbeide for arrangøren.
Jeg har arrangert en hel rekke turneringer, fra små miljøaktiviteter, til Medals, Klubbmesterkskap og P4, og jo større turneringen er, jo mere pes er det å fikse ting for folk som ikke møter opp.

Hvis du melder deg på, så er det jo en fordel at det du har meldt deg på er noe du har lyst til å delta i.....
Hvis det bare er reserveløsning, så bør noen andre få plassen som gjerne vil delta.

?

over 16 år siden

?

Hm, jeg har nå fått litt inntrykk av at akkurat denne turneringen ble satt opp nettopp som et alternativ for de som ikke kommer med på Bogstad. Mulig jeg tar feil, og at det ikke er slik, men da er det litt "teit" at den blir lagt samme helg...
Hvis det derimot er gjort med vilje, så synes jeg det bør være litt learom for nettopp de som kanskje ikke kommer med på Bogstad, for det er jo der de fleste vil spille (den helgen), da det er kvalikk til nm, galvin green OG nyåpnet bane.
Skjønner at det er litt extraarbeid hvis halvparten som er påmeldt ikke dukker opp, men det kan ikke være verre enn at de som kommer med på Bogstad må melde fra så fort som mulig til "Greater Oslo"-turneringen at det ikke blir noe. Eller?
Man melder seg jo på, fordi man vil spille turnering, men det kan faktisk hende at man ikke er "god" nok til å få plass på Bogstad, og da skal man ikke få spille noen turnering den helgen da? Selv om man vil?
Jeg kan godt melde meg på British Open den uka og jeg, men jeg tror ikke jeg får spille... Skulle jeg ikke meldt meg på en annen turnering for sikkerhetsskyld?.. ;) Søkt ja, men men..

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

sammenlikningen var litt teit ja ;)

Dette er da ikke så vanskelig. Det står klart at hvis du melder avbud etter at startlisten er satt opp, så må du betale.

Da er det jo bare å sjekke opp når startlisten vil settes opp da, så unngår du å skape problemer, både for deg selv og klubben som arrangerer.

M

over 16 år siden

M

Nu har dom släppt påmeldingslista till oslo så nu ser man ju om man kommer med eller inte. bara att räkna folk med lavere hcp

snappy

over 16 år siden

snappy

Ser ikke ut som et problem for meg å komme med. Men jeg føler på samme måte som spørsmålstegn at denne turneringen bla satt opp for de som ikke kommer med på Oslo.

Jeg tror 95 % av de som ønsker å spille turnering i Oslo ønsker å spille på Oslo GK.

Jeg som er tilreisende, har bestilt hotell på Holmenkollen (tror jeg kommer med på Oslo) ønsker selvsagt å spille golf turnering denne helgen.

La oss si at jeg hadde kommet med på Oslo, og fikk sjangsen til å melde meg på begge steder ville jo Tyrifjord og Mikla fått en spiller (golfer) til på listen.

Nå er jo valget faktisk å gamble på å komme med på Oslo, og ikke melde meg på Tyrifjord/Mikla i det hele tatt. Og det er det nok mange som føler. De kunne løst dette ved å kungjøre deltakerlisten en dag og to etter Oslo GK.

Schni schna

over 16 år siden

Schni schna

og hvordan gikk det med snappy på Trophyen?

Sylfest Strutle

over 16 år siden

Sylfest Strutle

Hvis idiothuene i golfforbundet hadde hatt litt omløp under topplokket, og hvis idiotnerdene bak golfbox også hadde hatt litt omløp i prosessoren så hadde man på en enkel måte kunnet hatt et påmeldingssystem som minner om samordna opptak til videregående skoler. Dvs man kan melde seg på til flere turneringer som går samtidig og golfbox sørger for at man kommer med på den turneringen man har prioritert høyest.
Men oppfinnsomheten til NGF er like sprek som en meitemark på solstekt asfalt så ikke forvent at noe skal skje derfra.
Mitt råd er derfor: meld dere på men gi faen i å betale. Så kanskje klubbene kan bli pådrivere for et bedre system.

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Kjempebra innlegg Sylfest.
beste måten å gå fremover, er å vise fingern bakover....

lol....

tja,

over 16 år siden

tja,

passe amatørmessig svar på argumentasjonen til mr strutle som faktisk har en poeng (hvis jeg leser innlegget riktig). faktum er at YJ brenner inne med sin egen argumentasjon pga arruganse. hvis en golfspiller kun skal melde seg på en turnering (i fare for ikke å få plass), så vil da dette kun gå utover start feltet i turnering nummer to? her må et rangering/prioritets system på banen. for golf turneringsarrangører: lukk opp øya, og tilrette legge for dine kunder.... golf norge trenger flere spillere ute på fairwayen.

innmari serriøs

over 16 år siden

innmari serriøs

Snappy,
hvordan gikk det på Trophy?
Jeg ser at spørsmålet er stilt tidligere.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her