Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Se NM på TV

Henrik Færevåg

over 21 år siden

Henrik Færevåg

Kjære alle sammen.

Sammen med et skikkelig idealistisk crew lager jeg en halv time på TV fra årets NM. Programmet går i morgen kl. 20.00 søndag på tv2 Extra som du får inn på kabel og parabol. Dette er første gang et NM har blitt produsert og sendt på norsk TV. Dersom vi ønsker mer av dette må vi se på det. Derfor håper jeg at alle vil sende denne beskjeden til sine golfvenner og at de sender den til sine og at alle som får beskjeden setter seg ned og ser på sendingen. Da blir det mye golf på TV. Yeah.
Ellers blir det ingenting.

Håper dere godtar denne smule selvpromosjon for den gode saks skyld

TV titter

over 21 år siden

TV titter

Så det. Fint og greit produsert, men syntes det var lagt for mye vekt på på jentenes spill enn guttas. Det er tross alt bare en drøy håndfull med jenter som deltar og følgelig den samme porsjonen med interesserte.

Det var ikke helt som å se en reportasje produsert av European Tour Productions, men grunnen har du selv nevnt over (første gang osv).

Golf på TV kan være nitrist å se på hvis ikke produksjonen er optimal og dette kan være vanskelig å få til hvis man ikke kjenner spillet, og alt rundt det, meget godt.

En slik liten snutt som du presenterte for oss på søndag var et steg i riktig retning og en hyggelig input der man allikevel lå henslengt på sofaen med en duggfrisk en etter en sjelden het dag på banen.

Dacapo!

henrik færevåg

over 21 år siden

henrik færevåg

takk for hyggelige ord. Det vi gjorde på søndag skal jeg aldri gjøre mer. Fem mennsker produserte en halv times redigert fjernsyn og satte det på luften fra et annet sted - en halv times kjøring unna -tre timer etter at begivenheten var ferdig. Det holdt på å gå med liv, men det er gøy å ha gjort det.

Fick Naldo

over 21 år siden

Fick Naldo

Fikk desverre ikke sett det, Henrik. Håper du neste gang får innpass på vanlig TV2....

Henrik Færevåg

over 21 år siden

Henrik Færevåg

Det kommer nok aldri til å skje at TV2 vil sende lengre flater fra et NM. TV2 Extra er egentlig et kjempetilbud ettersom de visstnok nå har 65 prosent distribusjon. Det betyr at 65 prosent kan ta det inn, men gjør det ikke.
Alle med UPC, Janco, Canal Digital etc..
TV2 har nå lagt NM programmet ut på web TV også for alle som abonnerer. Dersom en ikke gjør det går det an å ta en ukes prøveabonnement for 30 kr.
Jeg har abonn og synes det er herlig å se Nyhetene når jeg har tid til det og ikke når TV2 sier at de begynner. Nyhetene begynner når jeg sier de skal begynne. Kult.

PS. Det som er virkelig tragisk er hvordan i huleste NRK kan prestere å sende i timesvis fra et skytterstevne den helgen det er NM i golf. Alle som er interessert i Landsskytterstevnet er på Landsskytterstevnet og kongelaget som faktisk har en underholdningsverdi er over på 15 minutter.

Quasimodo

over 21 år siden

Quasimodo

Får prøve å introdusere golf for Kjell Kristian Rike da vettu...

Padre

over 21 år siden

Padre

Som realist tør jeg påstå at det er omtrent like mange som vil se på landsskytterstevne som NM i golf på TV.

Fra skytterstevnet får man se ALT som skjer. DET blir vanskelig i golf. Derfor "bare" en reportasje i ettertid. MEN det er helt OK!

"Nyhetene begynner når jeg sier de skal begynne". Du må i det minste vente til ETTER at de har vært på TV! (og da er det jo ikke nyheter lenger, hehe)

PS: Skal for øvrig starte med et gammelt tidsfordriv igjen til høsten; skyting. Noe må man jo drive med om vinteren. Det er ganske gøy, faktisk!

Dr. Uten

over 21 år siden

Dr. Uten

Fikk nyss om NM på TV2-Xtra etter at dette var ferdig - synd for meg... Kjøper argumentet ang. landskytterstevnet - de som er interessert var sikkert der? Golf har vokst seg til å bli den tredje største idretten i Norge (tror jeg), men er nesten helt fraværende på TV? Det er ikke sikkert alle som spiller golf hadde giddet å se overføringene, men det gjør vel ikke alle som går på ski eller spiller fotball heller?

For noen år tilbake (kanskje i NrK's monopoltid) hadde de en undersøkelse om hva folk ville se - smart det, men Orienteringsforbundet tok tak og klarte å få mest stemmer! Det resulterte i mye TV - og orientering er sikkert gøy, men noen TV-sport er det så avgjort ikke!

Vel redigert golf kan være meget spennende, men de innslagene som blir vist (ikke fra NM; fordi jeg ikke så det) er som regel den siste putten - og DET er IKKE spennende dersom man ikke blir satt inn i nerven før. En annen ting er at nesten alle repotasjer om golf blir laget av folk som ikke har peiling og vil lære bort det lille de har lært. Tragisk fordi: De som ikke er interessert faktisk ikke ser på - og de få som ikke kan dette, men har interessen, lærer seg dette likevel. Vi som spiller river oss i håret...

Jeg håper NGF klarer å få litt inflytelse så de ikke blir som NAF er for billistene... Fotballfolket har ubegrenset tid. For litt siden så var det en spennende kvalik kamp for håndballandslaget - dette ble sendt på TV2-Xtra fordi på TV2 var det serierunden med fotball - som de ikke får lov å sende???

Kom igjen - vi tar til takke med TV2-Xtra enn så lenge ;-)

Prowler

over 21 år siden

Prowler

Hello
Jeg satt og så på HP open med Suzann Pettersen via nettet Lørdag og Søndag... Hva med og sende NM via nettside neste gang....

Kjerring

over 21 år siden

Kjerring

Hvor mange var det som så på damenes europa tour på Bogstad i fjor på NRK? Burde vært en del, men nei, det var det ei! Interessen for å sitte å se på golf på TV er laber!

Dr. Uten

over 21 år siden

Dr. Uten

I forhold til resten av turneringene så var det mange som var på Bogstad og så på. Det er kanskje noe de sier etter alle turneringer, men tror nok at det var større interesse enn noen overføringer jeg har sett på TV. Synes ellers at det faktisk var mer moro å se det på TV enn å være der - mister oversikten...

Tv-slaven

over 21 år siden

Tv-slaven

Er ganske sikker på at interessen for golf på NRK hadde vært større om det var herregolf de sendte. Jeg tviler på at noen med hånden på hjertet tør påstå at damegolf er like underholdende og morsomt å se på som herregolf.

Hvorfor

over 21 år siden

Hvorfor

er det ikke like underholdende å se på damegolf? Det er da nærspillet som er morsomt og som skaper mest jubel på en golfbane. Å se en som driver 300 m gjør da ikke noe inntrykk på tv. Det er vanskelig å bedømme lengde fra gostolen. Er damene dårligere en gutta på nærspillet? Tviler sterkt på det.

Jeg for min del liker å se damegolf. Det er like underholdende som å se på gutta.

Mvh
MANN

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Enig med "mann". Banene er nok satt opp noe lettere og kortere når damene spiller, og da får du bra spill. Dessuten er produsentene blitt flinkere synes jeg.

I tillegg er det som en liten bonus endel som er pent å se på, og det gjør jo ikke noe.....

Jeg har kjørt DVD's fra Solheim Cup, meget bra.

Dr. Uten

over 21 år siden

Dr. Uten

Dame eller herregolf spiller ikke så mye rolle - nå har mange av damene samme interesse som sine mannlige kolleger: Damer :-)

En damesving er ofte en mer estetisk nytelse å observere enn en herresving! Det er som å se juniorer - svingen må bare være sånn!

Det er produksjoenen som er viktig! Hvordan kom ballen dit den ligger - amerikansk produsert golf er ofte nitrist! Kun putting! Enkelte unntak selvfølgelig, men golf fra British Open er vanligvis meget severdig. Man må selvfølgelig sette at godt med tid - som om man skulle spilt selv. Det har vel kanskje ikke amerikanerene tid til mellom reklamen...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her