Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tutta

brucew

over 16 år siden

brucew

Gratulerer Suzann Pettersen med HIO i dag på LPGA touren

Tuttafan

over 16 år siden

Tuttafan

Ikke bare med HIO, men med en flott runde.
Er Tutta frisk igjen?
kan vi forvente en topp 10 plassering i helga?

St. Able Ford

over 16 år siden

St. Able Ford

Sterk avslutning i dag med fire strake fugler, og opp på T5. Litt langt opp til toppen dessverre..

Tuttafan

over 16 år siden

Tuttafan

Veldig bra, Tutta. gleder meg til i kveld.

Kan ikke si annet enn at jeg er imponert over Asiaterene. Det er mange og de er gode. Veldig gode.

Flaut for Tutta & Co

over 16 år siden

Flaut for Tutta & Co

Koreanerne har redusert damegolf til en nisjesport.
De har rett og slett latterliggjort nivået til Tutta, Lorena, Annika og de andre etablete damegolfspillerne.
At en bitte lite land uten golftradisjoner kan bli så dominerende innen en verdensomspennende idrettsgren har så vidt jeg vet aldri hendt i idrettshistorien.
Det verste er at i stedet for at andre nasjoner slår tilbake og hever seg, så pøser bare Sør-Korea på med enda flere spillere som etablerer seg helt i toppen.
Den mest prestisjefulle mesterskapstittelen i damegolf er å bli Sør-Koreansk mester.......

Tuttafan

over 16 år siden

Tuttafan

Her er jeg sterkt uenig med deg flaut....
Snarere tvert imot. Asiaterne fører til at nivået blir sterkere og sterkere. For noen år siden var det nesten bare USA, som satset på golf. De dominerte både dame- og herregolfen. I dag satset det mer over hele verden. Selv om ski er en liten idrett med få utøvere ble også denne idretten sterkere når flere land enn de nordiske satset. (Gamle Sovjet var litt spesiell, derfor holder jeg de utenfor)

Så vidt jeg vet er det flere asiatere enn amerikanere som er gode nok til å spille i LPGA. Litt usikker, men det er mange herrer også i Korea, som man mener er mer enn gode nok for Pga. Mange av disse tjener nok på andre områder ryktes det derfor spiller de ikke Pga.

Enig i at det kan føre til at LPGA - kanskje også Pga mister sin status hvis ikke amerikanerene kan dominere. Det er vel de som bidrar med pengene, og det er vel sponsorene og TV-selskapene som bestemmer også i golf som i mange andre idretter. Dessverre:::

bb

over 16 år siden

bb

Blir det fugler på de de siste fire så er hun topp 2.
Spennende.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her