Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Poll for Peter Kanskjes sisterunde

RiverRaton

over 16 år siden

RiverRaton

Som ved noen tidligere anledninger har ovennevnte spiller yppet seg litt før sisterunden. Så da er spørgesmålet; Hva blir scoren på sisterunden. Fra possisjon T2 så bør det vel bli:

A 78 slag
B 79 slag
C 80 slag
D 81 slag
E 82 eller flere

Nope

over 16 år siden

Nope

73

Adam

over 16 år siden

Adam

Dusteinnlegg!

RiverRaton

over 16 år siden

RiverRaton

Overraskende start da. Kun +1 etter fem hull...............

Så da blir det kanskje 79 på Kanskje.

RiverRaton

over 16 år siden

RiverRaton

Du er patetisk!

Presisering

over 16 år siden

Presisering

RiverRaton er trolig en patetisk høyhandicaper som gjennom å jukse så det griner skriver seg ned til et jålehandicap... Kanskje du er i slekt med Kim?

Mathias

over 16 år siden

Mathias

Han vant jo senest i danmark. Gutten er jo i toppform! I say under par!

spiderboy

over 16 år siden

spiderboy

Har aldri skjønt behovet for å rakke ned på folk som er bedre enn jeg noen gang kan bli. Men andre finner tydeligvis glede i dette.

Vi holder tummen for en god sisterunde :-)

spiderboy

over 16 år siden

spiderboy

Dvs, vi (jeg ihvertfall) holdt tummen (ikke holder). En 5. plass til slutt er bra saker synes jeg.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Fiffig River Raton - du bommet med minst 7 slag.... føles det godt?

RiverRaton

over 16 år siden

RiverRaton

Føles kjempegodt! Artig at Peter for en gangs skyld klarte å holde hodet kaldt og ikke ta en "Thomas Nielsen"..............

WP!

snappy

over 16 år siden

snappy

Til Spiderboy:

Kom ikke her å si at du aldri har rakket ned på folk som er bedre en deg i ting.

Jeg kan lett si at det norske fotball landslaget spiller elendig fotball selv om de er mye bedre til å spille fotball en det jeg er.

Jeg kan lett si at det er irriterende og dårlig at Bjørnstad nesten alltid spiller over par på siste hullet. Men helt klart, han er mye bedre en meg til å spille golf.

Jeg mener det er helt naturlig at folk sier sin mening om ting, spill og oppførsel. Men det er hvordan man sier ting som kan komme noe feil ut. Her har vel trådstarter noe å lære sammen med de fleste av oss andre.

Jeg mener faktisk at når jeg klarer å spille 2-3 under par et par ganger i løpet av en sesong, skal og må en spiller som lever av dette, og har dette som sin jobb spille par eller under par hver gang. Kommer selvsagt an på banen, men feltet bestemmer hvor scorene bør ligge. Noen ganger kan +2 ligge an til topp 10, mens andre ganger er vinner score -25.

Jeg fatter bare ikke at disse spillerne kan spille så dårlig som de gjør av og til. De har noen ball treff ut av denne verden. Hadde jeg hatt det ball treffet og den lengden disse gutta har så hadde jeg spilt under par hver gang. Dette får jeg nok aldri bevist ettersom jeg aldri kommer til å være så heldig å ha eller få et slikt ball treff.

Jeg har spilt en del baner i verden. Banen er ikke så mye vanskeligere i USA/GB en de er i Norge. Finnes selvsagt noen monster der uten, men i gjennomsnitt er det flotte åpne baner, med topp forhold.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Snappy: Så hvis du hadde hatt Tiger`s balltreff og lengde ville du ikke bare vært like god som ham, men faktisk bedre. Er det nærspillet eller puttingen som du mener du er bedre enn ham på?.

De er alle ekstremt gode..

over 16 år siden

De er alle ekstremt gode..

Men det er i topplokket den største forskjellen er...

spiderboy

over 16 år siden

spiderboy

Du har sikkert rett snappy, jeg har sikkert rakket ned på noen som var bedre enn meg til noe. Det tror jeg de aller fleste av oss har.
Helt sikkert i et opphetet øyeblikk under en landskamp i fotball. Kanskje i andre øyeblikk av dumhet også. Men jeg prøver å ikke gjøre det til en vane ;-)

Som utløp for frustrasjon og skuffelse er slike ting helt legitimt synes jeg. Men det er noe annet med innlegg som f.eks. det som startet denne tråden. Det virker mye mer kalkulert, og da stiller jeg meg spørrende til hva debattanten ønsker å oppnå.
Jeg tolker det som et behov for å gjøre noen mindre, for selv å føle seg større. Og derfor reagerer jeg på slike innlegg. Men for all del, jeg kan selvsagt ta feil, kanskje var det bare skrevet for å få folk engasjert.

snappy

over 16 år siden

snappy

Nærspillet mitt er veld det som er bra ettersom det ikke krever så veldig bra ball treff...

Spilte innspill til en turnering en gang. Da sa en av de tidligere best spillerne i Norge. Om jeg hadde hatt ditt nærspill hadde jeg spilt på European Tour. Men om det er Tigers nivå, nai det er vi alle enige om at det ikke er. Men medium/lavt european tour nivå, kanskje, men tviler.

Men hadde fått trent i 12 timer hver dag i stede for å jobbe i 12 timer, ja da kunne vi tatt opp samtalen igjen.

Jeg kan si med hånden på hjertet at om jeg spiller med mitt beste ball treff og ball bane spiller jeg på par eller under hver gang. Det er faktisk ikke på nærspillet jeg sliter.

Så kommer jo dette med banen inn i bildet. Jeg har spilt turneringer med både Petter og Henrik de siste 5-6 årene. Og de leverer ikke noe bedre total scorer i Norge en det de gjør i utlandet. Ta f. eks Losby, det er en bane som er reletivt vanskelig, også for proffene.

Jorunn

over 16 år siden

Jorunn

Hvem er egntlig du Snappy?

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Hvis de som beviselig er verdens beste golfspillere ikke klarer å gå under par på hver runde, synes jeg bare det er litt urealistisk å påstå at en selv skulle klart dette, hvis-såfremt-ifall o.s.v. Hvis jeg var så sikker på eget talent ville jeg vurdert å slutte i jobben på dagen.

snappy

over 16 år siden

snappy

KAnskje du skal ta en titt på første innlegget.... feltet bestemmer scoren... Ikke banen...

Om vinner scoren er -25, og en norsk spiller har en score på +4. Ja da er det ikke noe galt med banen. Banen er lett den.

Dere vil jo bare misforstå dere.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Sitat 10:52
"Jeg kan si med hånden på hjertet at om jeg spiller med mitt beste ball treff og ball bane spiller jeg på par eller under hver gang."

Hvis jeg er veldig forsiktig og sier at du er veldig stabil og varierer maks 3 slag fra runde til runde burde dette gi en gjennomsnittsscore på maks 71 slag, (sannsynligvis bra mye lavere) hvilket vil deg en plass rundt 100 på PGA-statistikken. Spilleren på 100. plass på pengelista har tjent 475 000 dollar så langt i år. Så når du foretrekker å jobbe 12 timer hver dag framfor å hente disse "lettjente" pengene, må du jo tjene brukbart i jobben din.

Poenget er bare at når de som er best i verden ikke klarer å gå alle runder under par, selv på "enkle" baner, er det ikke så veldig sannsynlig at hverken jeg eller du skulle klare det, uansett hvor mye vi trener. Jeg kan dog gå med på at det er mer sannsynlig at du skulle klare det enn at jeg skulle klare det.

snappy

over 16 år siden

snappy

Barne rompe....

Leser du mellom linjene, eller leser du det jeg skriver.

Jeg skriver. Når jeg har mitt beste ball treff og min beste ball bane spiller jeg på par eller under par. Det er helt korrekt det. Jeg sier også at dette kun skjer 2-3 ganger i løpet av et år.

Da jeg trente mye i 2006 sesongen hadde jeg 27 forkjellige HCP tellende runder på 6 forkjellige baner i Norge. Min snitt score var da +2.8

Total statistikk i 2006
Registrerte runder 27 Forskjellige baner 6 Gjennomsnitt o/u par +2.8

Utfyllende statistikk
Kategori (20 rnd m/stat)
Putter pr runde 31.35
Putter pr hull 1.742
Putter pr GIR 1.845
Putter oppdelt (0/1/2/3/4) 1/115/220/24/0
Ant GIR pr runde 11.6 (64.7%)
Ant GIR+1 pr runde 17.2 (95.8%)
Fairwaytreff pr runde 73.5%
Scramble ved greenbom 45.7%
Scramble ved f.w.bom 56.8%
Sandsave 38.5% (5/13)
Chipsave 64.2%
Tilleggslag pr runde 0.1

Antall runder sammenlignet med ditt hcp på de aktuelle rundene:
Bedre enn hcp 17
Likt med hcp 2
I buffersone 2
Dårligere enn buffersone 6
Snittpoeng pr. runde 36.81
Snittpoeng Frontnine 18.33
Snittpoeng Backnine 18.48

Greenfee:
Utgifter til greenfee Kr. 0,-

Hullscore
Kategori Totalt Pr. runde Pros
Albatross 0 0 0%
Eagle 0 0 0%
Birdie 74 2.74 15.2%
Par 290 10.74 59.7%
Bogey 98 3.63 20.2%
D.Bogey 20 0.74 4.1%
Annet 4 0.15 0.8%

Score/parhull Snitt +/- Runde Ant.
Par 3 3.18 0.18 +0.7 113
Par 4 4.23 0.23 +2.4 283
Par 5 4.89 -0.11 -0.4 90

Her ser man at det var nærspillet jeg ikke hadde. Dette kommer av en spesiel årsak som jeg ikke ønsker å gå nærmer inn på.

Jeg mener bare det at man bør forvente mer av spillere som trener så mye, og har tilgang på det beste utsyret, beste trenerne både fysisk, psykisk og sving teknisk.

Man skal ikke stikke under en stol at de har det som trengs når det kommer til ball treff, og ssving. Men hva er det som skjer. Jo, det er hode som klikker, noe skjer. Hvorfor får de bogeys osv på et enkelt hull. Hullet er kanskje bare 300m langt. 3 jern, Sw. Stor green. Men bogey blir det. Hvorfor?

Min mening er at dette ikke skal skje. Ikke om ballen er i fairway eller i spill etter første slaget.

Min mening er min mening. Jeg er sikkert ikke bland de 100 beste golferne i Norge i dag en gang, men jeg kan faktisk en del om golf, og lærer stadig mer om hva golf egentlig er.

Ord deling

over 16 år siden

Ord deling

Du er kanskje en av de beste amatørgolferne vi har, Snappy.
Ikke vær så beskjeden.

Litt høyhandicapper på språket betyr ingen ting på golfbanen.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

"Barne rumpe" i en alder av nesten 50 - er det et kompliment.?

Ut fra din imponerende statistikk må jeg selvfølgelig bare gi meg. Det er selvfølgelig totalt uakseptabelt at spillere som T. Woods er så dårlige at det slenger en og annen runde over par. Nivået på PGA-touren må være oppskrytt. Men når de har det beste utstyret, trener på heltid, og har tilgang på de beste trenerne, og likevel kan finne på å gå runder over par, må det vel være vårt talent og vår stabilitet de mangler?.

Hvor mange slag over snittet på +2,8 var du på den dårligste runden forresten ?

snappy

over 16 år siden

snappy

Tilskuer: Du trekker ting ut av sammenheng... hvorfor prater vi om Tiger egentlig. Og det var et kompliment :-)

Det jeg mener er at man kan si at en spiller som f.eks Tiger (ettersom du liker han, det samme gjør jeg) spiller +5 en dag, mens resten av feltet spiller -5. Da kan man faktisk si at Tiger spilte ganske dårlig.

Men på en annen side kan tiger komme inn på +1, og resten av feltet ligger på +5... Da er en score på +1 sinnsykt bra. Faktisk like bra som en score på -5 på en annen bane under andre forhold (kanskje dagen etter til og med på samme bane).

Det er av dette jeg mener at feltet bestemmer scoren som er bra og dårlig ettersom banen settes opp veldig annerledes, og vær og vind spiller en veldig viktig rolle.

Det som er sepsielt med Tiger er at han spiller ofte over og rundt par når alle andre også gjør det, han er liksom nesten alltid med.

-2 på banen de NWT ble spilt på sist uke er ikke særlig imponerende. Men -2 på St. Andrews i kuling og regn er svært imponerende.

snappy

over 16 år siden

snappy

Glemte det jeg egentlig skulle skrive:

+5 2stk
+6 2stk
+7 3stk
ca. +8,5 3stk
+9 1stk

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Jeg bruker Tiger som eksempel fordi han regnes som den beste spilleren, uten at han av den grunn er min favoritt. Når selv ikke han klarer å gå alle runder under par, kan det tyde på det ikke er spesiellt lett å gjøre akkurat dette hele tiden, selv når andre i feltet går langt under par. Derfor mener jeg det er urealistisk å forvente at de beste spillerne skal prestere på sitt beste nivå hele tiden. En må akseptere at selv de beste vil ha sine dårlige dager, uten at de av den grunn er dårlige spillere eller har for dårlig psyke.

snappy

over 16 år siden

snappy

Men da må man vel for pokker få lov til å si at Tiger spiller dårlig.... Er det ikke det vi prater om... Ikke legg deg så mye opp i under par, par og over par... Se heller i forhold til feltet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her