Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NGF's hjemmeside

Thorleif

over 16 år siden

Thorleif

Hadde trodd at oppdateringene på NGF's hjemmeside skulle blitt bedre etter at de ansatte en "heltids" informasjonsmedarbeider i vinter. Fortsatt kommer nyhetene først når de er gamle på NGF's sider. Et godt eksempel er utaket til Lag VM for juniorer (flaggskipet til NGF). Lagutaket er på klubbers hjemmesider men intet nytt på NGF's sider. Det burde vært en selvfølge at slikt ble kommunisert først på NGF's hjemmeside. Hva mener dere på Scangolf om dette.

Merckoll

over 16 år siden

Merckoll

NGF er som de fleste andre Norske interesseorganisasjoner: "mest opptatt av seg selv og opptrer som en mafia organisasjon med "loven" på sin side! NGF meler sin egen kake så godt som overhode mulig, så det vile ikke overaske meg om denne såkalte informasjonsmedarbeideren er i slekt med eller kompis av en av de andre ansatte i NGF, slik at de kan reise på NGF golfturer med resten av familien. At de ikke klarer å oppdatere sin egen webbside burde ikke komme som noen overaskelse på noen. De vernet jo nettopp om postkasse klubbene. Ergo flere medlemmer i NGF, men ny spiker i kista for golf i Norge.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Jeg tror ikke de har noe mål om å informere om nyheter i særlig grad gjennom www.golfforbundet.no, de baserer seg på at de som er interessert får med seg slikt andre steder.

Og det provoserer ikke meg, som mer-enn-normalt-interessert kjenner jeg de ulike kildene.

år

over 16 år siden

år

hvor mange jobber i golforbundet?

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Kunne vært interessant å høre mer om hvorfor flere medlemmer i NGF er en ny spiker i kista for golf i Norge. Bør vi kvitte oss med en stor del av golferne for å berge norsk golf?.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Det er vel etterhvert rimelig åpenbart at NGF ikke har som ambisjon å være først ute med nyhetene, heller ikke laguttak til EM etc. Det er på mange måter synd, men greit nok så lenge nyhetene kommer via andre kilder. Det er verre at de sover i timen på andre områder. Hva med resultathenvisninger og Order of Merit for Galvin Green tour og Titleist tour? Er det bare jeg som ikke har sett det, eller evner ikke NGF å utarbeide Order of Merit?

Hvor mange som arbeider i NGF er i denne sammenheng mindre interessant, de ansatte er fordelt på en rekke funksjoner som administrasjon, marked, sport, anlegg, klubbservice mv.

Salt

over 16 år siden

Salt

Jeg har hørt rykter om at NGF IKKE ønsker å legge ut informasjon og opdatere hjemmesidene sine.

Genial informasjonsstrategi i 2009!

Thorleif

over 16 år siden

Thorleif

Jeg trodde at ved å ansatte en heltids informasjonsmedarbeider så hadde man en klar strategi med å bedre informasjonsflyten ut til medlemmene. Rart er det da at hjemmesidene til Golfforbundet er mindre informative enn noen gang. Medlemmenebetaler milioner for å finansiere NGF's apparat og da må man i det minste kunne forvente å få noe tilbake. Hadde vært interessant å vite hva de driver med der inne.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Jeg er helt enig i at det hadde vært interessant å vite hva de driver med hos NGF. De har imidlertid aldri vært interessert i å informere om "indretjenesten", mediestrategi mv., så det forblir nok et mysterium for de fleste av oss. Vi kan jo selvfølgelig håpe at skifte av styreleder vil kunne føre til endringer i holdning til og oppførsel overfor klubbenes medlemmer som i stor grad betaler for moroa, men jeg tviler sterkt.

Salt

over 16 år siden

Salt

Noen som vet hvor man finner Order of Merit for 2009? For Galvin Green Tour og Titleist Tour.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Det er vel kanskje litt tidlig med OoM etter kun 2 turneringer på GGT og TT?! Men jøss, mulig det er viktig for noen.

Thorleif

over 16 år siden

Thorleif

En ting er at de vbelger å ikke informere, en annen ting er at de opererer med P4 tour og A tour flere steder. De heter vitterlig GG og Titleist.

Eksempler fra NGF's hjemmeside:

1. Uttakskriterier til internasjonale turneringer 2007

Vi er da i 2009

2. Regler for tildeling av NGFs wild card

Ved P4 Tour og A-tour deler NGF ut wild card til enkelte spillere som ved spesielle tilfeller ikke har klart å kvalifisere seg til den enkelte turnering. Her er reglene for tildeling av NGFs wild card:

Med såpass mange feil og utdaterte ting er det flaut for oss som betaler gildet.

Salt

over 16 år siden

Salt

Til Foooore, du syns vel det er for tidlig å lage fotballtabeller også før serien er ferdigspilt. Jobber du i NGF eller?

Surre

over 16 år siden

Surre

Galvin Green OoM finnes her: http://www.golfbox.no/livescoring/tourlist.asp?co=NO&cl=998

Titleist OoM finnes her:
http://www.golfbox.no/livescoring/tourlist.asp?co=NO&cl=997

OOm

over 16 år siden

OOm

OoM for GG og Titleist finnes i Golfbox under "Andre" Klikk på enten GG eller TT så kommer terminliste og OOM opp.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Jeg skjønner dette er viktig for deg, Salt.
Avisene begynner vel å analysere tabeller etter første spilte runde i toppserien, og ja, usedvanlig lite interessant for meg. Men det selger sikkert.

Jeg spiller hverken GG eller TT(selv om jeg var innom lederballen på det siste hullet noen sekunder for noen uker siden), men ville trodd at de mest interesserte klarte å summere sammen poeng etter 2spilte turneringer. Dersom kompetansen var tilstede.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Bukker og takker for info fra Surre og OOm.

Jeg synes allikevel det er forunderlig og dårlig service at NGF ikke har noen henvisning eller informasjon om dette på sine sider.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her