Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Er dette tull?

Kim

over 16 år siden

Kim

http://www.sb.no/article/20090609/SPORT/7491611/1178

Hvis dette er seriøst så tar jeg hatten å rusler.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Tja, jeg tipper det er nokså seriøst ment. Spilleren har i så fall trua og selvtilliten i orden, mens journalisten ikke vet hva han skriver om. Fra regionstour i Stjørdal via Galvin Green i Drammen til CT og premier på 100.000, herlig!

Vi får se hvordan det går med han i Drammen.

hahaha

over 16 år siden

hahaha

dette er det mest latterlige jeg har sett....

Kim

over 16 år siden

Kim

MC!

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Han gikk + 12 på de to rundene på Stjørdal. Tror nok ikke jeg ville ha sluttet i jobben riktig ennå. Men lykke til!

Kim

over 16 år siden

Kim

For en idiot!

Mathias

over 16 år siden

Mathias

Haha detta va faktiskt kul :D

Knalloter

over 16 år siden

Knalloter

Unnskyld meg. Men er ikke dette nesten like dum journalistikk som når Osvold spådde framtiden til Internett?

Jeg tror kanskje han burde spilt en runde sammen med Christian Aronsen for å få sammenlignet seg med noen som sliter av å ha golf som levebrød.

Er det mulig?!?

over 16 år siden

Er det mulig?!?

Jeg må le når jeg leser dette, men kjenner likvel at jeg blir litt provosert. S

Alter Ego

over 16 år siden

Alter Ego

Makan til talent, han burde jo få wildcard til US Open.

Knalloter

over 16 år siden

Knalloter

Jeg tror noen har sett litt for mye på Britains got talent og lignende. Å dyrke opp hverdagshelter til å ta over jorda blir jo bare festlig :)

Jeg visste ikke det var så gode penger å tjene på Challenge Tour! hehe. Han må vite om noe hemmelig han karen her.

east

over 16 år siden

east

han har jo 1,6 i hcp. man får ikke det av å hakke seg rundt i selskapsrunder. dog er det milevis derfra til challengetour...

spike

over 16 år siden

spike

Haha, dette virket veldig latterlig. Håper virkelig ikke at han tror at han kan fra regions tour til CT. Som andre sier, det er komisk, men samtidig blir man provisert over at folk tror det er så lett og spille stabilt rundt -4 - to over par.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hmmm jeg fikk en birdie i dag - nå blir jeg proff.

jonag

over 16 år siden

jonag

Sikkert journalisten som har tatt litt av. Tipper en 1.6-hcper godt vet hvor nådeløs golfspillet kan være ;-)

Tomba

over 16 år siden

Tomba

JANTELOVEN slo skikkelig inn her folkens!
Hvorfor ikke heller ønske han lykke til med forsøket om disse uttalelsene kommer fra han.
Er det fordet ve er en gjeng stakkarslige Nordmenn uten selvtilitt at vi kommer med sånn gørr som dette??
Syntes det er tøft og fronte drømmen sin jeg!
JA til alle som tør å være annderledes!

Mathias

over 16 år siden

Mathias

jeg skal også førsøke megpå PGAtour nå!

Knalloter

over 16 år siden

Knalloter

Tomba da.
Morsomt at det blir gnåling om jantelov om en så dum og dårlig skrevet artikkel.

Det er bare urkomisk at første gang man klarer å kvale fra en region tour/amatour til galvingreen/p4-tour så tror man at man kan leve av golf. I tillegg kvala han fra en liten turnering. Hadde han vunnet en av de større turneringene på Østlandet og begynt å spille golf når han var 12 år, så kunne jeg tatt han litt mer serilst :)

Jeg tror også at det er journalisten som har tatt av.

Vi alle drømmer vel om å være popstjerne innimellom, men få av oss lar oss intervjue av en journalist som framstiller oss som seriøs musiker. Det er forskjell på et åpent sinn og høl i huet :)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Å rope jantelov når noen fniser av noe så tullete er ikke bak mål. Det er bak flyplassen som ligger fem kilometer bak mål.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Den fikk du jammen klem på, "bak flyplassen som ligger fem kilometer bak mål".

jaja

over 16 år siden

jaja

+10

Dominator

over 16 år siden

Dominator

Det er faktisk mye penger å hente gjennom å vinne på Challenge Touren! Ligger fra 50.000,- og oppover mot nærmere 150.000,-++ vil jeg tippe..

Men at han tror at han skal kvale til Challenge Tour ved å komme topp 30 på Galvin Green Tour på Drammen er vel litt overdrevet!!

Man må komme topp 5 på rankingen over en sesong på Nordic League, som går i Sverige, Danmark, Finland, Norge m.m. Ikke lett!!!

Hvis ikke dette går så må du klare cutten og komme forholdsvis høyt opp i siste steget på Europatour kvalet...

Så til min venn fra Sandefjord, hadde det vært så enkelt å komme inn på Challenge Touren ville nok mange middelmådige golfere spilt der ute!

Men spill ET-kvalet, først 4 runder, deretter neste steg på 4 runder og et siste steg på 6 runder eller spill en full sesong på Nordic League og bli topp 5, så kan vi sikkert diskutere caddyrolle!!

synes det er bra

over 16 år siden

synes det er bra

Ære være den som drømmer samt tørr fortelle alle om det.

Så er virkeligheten ett godt stykke unna, men så lenge det er vilje, finnes det også en vei........

81 i dag, og bare 18 slag bak Nilbrink - men det er lov å drømme og en god runde imorgen på -4 så er han innenfor topp 30 kanskje og kan spille mot Larsen, Kaensche, Tage og Brovis!!!!

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Først og fremst er det journalisten som driter seg ut. Spørru meg!

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Helt enig med Zuzzebazz. Dette må være journalisten som har tatt av.
Folk som drømmer er uansett hyggelig :)

til Dominator

over 16 år siden

til Dominator

CT førstepremiepott:

180.000-650.000(co sanctioned med ET)

jantelovruler

over 16 år siden

jantelovruler

81-81 på Karl. Èn birdie på 36 hull og MC med hvertfall 11 slag. Det må nok noen treningstimer til før han kan leve av dette desverre.

snappy

over 16 år siden

snappy

Hahaha... Dette må da være en spøk... Jeg leter etter 1. april datoen, men jeg finner det ikke..

Walter Dego

over 16 år siden

Walter Dego

Uansett hva som har blitt sagt, skrevet og gjort; stakkaren har fått nok pepper nå. La tråden dø ut.

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Spilte med en på amatour i fjor som hadde 10 i hcp og skulle bli proff i løpet av 2 år:)

Hans

over 16 år siden

Hans

Carl spilte veldig bra i Drammen, men slet rundt og på green. Tror det er svært få med hans kapasitet. Men noen ganger er det selvsagt deler av spillet som går galt. Han kan nå langt, stå på...

Pølse med brød

over 16 år siden

Pølse med brød

jada, klarer ikke å gå lette drammen under 80 på 2 forsøk å så er vi naive nok til å si at det er svært få med han potensiale, spøker du eller?

har selv min dårligste av 10 runder fra hvit i drammen i år på 81 ( beste på 76 men det sankker vi ikke om). Kanskje jeg burde satse på en proffkarierre? Jeg har mange av de samme egenskapene som carl, en smule tung muskelmasse ...og alderen taler i mot meg...

Hvor gammel er denne carl, 10 år?, det var en 11 åring som slo han med 8 slag i drammen......

Hans

over 16 år siden

Hans

Golf er enkelt. Noen ganger kommer det mentale inn, eller veldig ofte. Jeg går Drammen på 78 på mitt beste, men er langt unna carl. Dårlige dager har vel alle... Til og med Tiger...

snappy

over 16 år siden

snappy

Det mentale blir vel ikke mye enklere etter en slik artikkel.

han hadde nok mange øyne på seg både på rangen og på trenings greenen.

Er faktisk litt synd på karen, men at han faktisk har sagt at hna ønsker å slutte i jobben og det og det skjer så har det jo litt med karen selv også å gjøre...

Husker jeg ble intrevjuet av en lokal avis noen ganger da jeg var på topp. Da stilte de også det spørsmålet. Mitt svar var da at det var 1000 13 åreinger i verden som var bedre en meg å spille golf. Og at toget mitt hadde gått før jeg startet med golf. De skrev selvsagt ikke dette, og heller ikke noe om mine ambisjoner utenom nasjonalt.

Mine ambisjoner i dag er å vinne i lotto, slutte å jobbe, få meg en trener og ta sikte på senior touren. Det hadde vært noe det :-)

Fredrick

over 16 år siden

Fredrick

Gunder - tror du en som kan gå Mikla fra svart tee i stummende mørke på 79 slag har en sjanse på Challengetouren? I have seen one!

!

over 16 år siden

!

Nei

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her