Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Er Haga verdt de ekstra kronene?

Senior

over 16 år siden

Senior

Som ny senior-golfer av året er jeg med på noen turneringer rundt om på Østlandet.
I de fleste turneringer koster greenfee + startavgift fra 370 kr til 450 kr.
Startavgift-andelen er 120 eller 200 avhengig av om turneringen er uttak til landslag eller bare en vanlig seniorturnering.
Greenfee alene koster fra 200 til 300 kr på de fleste baner vi besøker.
NSG oppnår nok en mengderabatt siden dette er timer solgt på hverdager på tidspunkt som ikke er så lette å selge.
Evje som er en bra bane tar 420 kr i totalpris. (300 i greenfee + startavgift 120)
Kongsberg 450 kr. (250 + 200 ) Bra bane.

Haga derimot skal ha 670 kr i greenfee og startavgift (530 + 120) på en tirsdag formiddag i juni.
Er Haga verdt disse 230 kr ekstra i forhold til Evje Golfpark?
Har spilt sistnevnte og synes banen er veldig bra totalt vurdert etter layout og kvalitet.
Hva med Haga?
Er den virkelig så mye bedre? Jeg har aldri spilt den.

Senior

over 16 år siden

Senior

Tastefeil.
250 kr ekstra på Haga

Lancaster

over 16 år siden

Lancaster

Nei, Evje er en klart bedre bane enn Haga. Kongsberg i topp stand er etter min mening også bedre. Jeg spiller Haga en gang i uken. Ikke verst design , men for mange hull er klemt inn på området noe som har godt ut over lay out.

Haga er et fint anlegg med tre ganger ni hull og meget sentral beliggenhet. Som bane er den ikke blant de 20(30?) beste i Norge.

Hacker

over 16 år siden

Hacker

Lancaster har helt rett, Haga er først og fremst dyr p.g.a. beliggenhet.

Senior

over 16 år siden

Senior

Takk for svar. Hadde vel mistanke om at dette var tilfelle.
Jeg regner med at Haga ikke vil ha gjestespill med de prisene de opererer med.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Ville trodd at senior-golfen mer var konkurranse og sosialt enn grubling over en blålapp her eller der.

Som medlem av seniorgolfen får du kunstig greenfee ifm et antall turneringer, strålende tilbud til "de eldre".

golfdilla

over 16 år siden

golfdilla

hva er problemet senior?? hvis du synes det for dyrt så finn deg en annen bane og spille på. Det kan vel ikke være så vanskelig.
Dere seniorer er noen bortskjemte unger som skal ha alt billig eller gratis. Slutt å syt og betal det det koster. Alt er å ta toget til valdres med honnørbill (350,-) pluss greenfee og startavgift ca. 400,-
i tillegg må du vel ha noe å spise når man er lenge borte.

spike

over 16 år siden

spike

golfdilla.. rett og slett håpløst innlegg!! Han spurte om det var vært det.. hadde folk sagt at prisen levde opp til banen og forholdene hadde han sikkert spilt banen. Fint innlegg av senior, og golfdilla, tragisk.

Senior

over 16 år siden

Senior

Nå er det vel lov å spørre om kvaliteten på et produkt man ønsker å kjøpe.
Jeg spurte et spørsmål om Haga var verdt 250 kr mer enn Evje.
To stykker har sagt at det er den ikke. Tvert i mot er vel inntrykket man får.
Jeg har et utall av turneringer å velge i. Jeg har fordelskort som gir meg rabatt på veldig mange baner/ gunstig greenfee.
(Kunstig greenfee er det vel bare Haga som tilbyr).
Det er slikt NSG oppnår siden de har så mange medlemmer. Medlemmer som har vært med og bygget baner i Norge. De fleste baner ønsker flere gjester/mer inntekter og dermed selger de starttider på formiddager billigere.
Miklagard kan jeg spille for halv pris med start før 15:00 på hverdager og etter 15:00 i helgene. Det synes jeg absolutt er verdt pengene.

At noen klarer å fyre seg opp over at noen spør om kvaliteten på banen får være deres problem..

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Haga har arrangert LET, det er ikke uten grunn selv om sikkert mange her inne har mer eller mindre gode innspill på akkurat det, spill banen og kos deg i konkurransen!

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Haga er i bad shape. Evje i god shape.

Haga er et avansert og litt hausset jorde. Evje er en golfbane.

Haga har hatt LET. Evje har hatt CT.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Turneringa på Haga er om 3-4uker, hvordan forholdene er nå spiller vel ingen rolle.

Jeg syns Evje er en mye finere&bedre bane, og ville som senior valgt å spille begge. Så se opp om mange år seniorer, jeg kommer!

Senior2

over 16 år siden

Senior2

Synes å huske at det var 250,- i greenfee som senior på Evje, og ikke 300,-....?

Lancaster

over 16 år siden

Lancaster

Rett skal være rett.
Haga golfbane har forbedret seg kraftig i det siste og er nå på vei til å bli i absolutt god "shape".

Senior3

over 16 år siden

Senior3

Da er det turnering på Haga snart. 30 påmeldte, og de fleste av dem er medlemmer på Haga.

ccc

over 16 år siden

ccc

Hvorfor skal seniorspillerene betale mindre i greenfee enn andre?

Senior3

over 16 år siden

Senior3

ccc
Fordi baneeirne skjønner at kommer det en gruppe på opptil 110 spillere som fyller opp banen deres på en hverdag så er det smart å selge 110 x 250KR greenfee istedet for noen få slengere.
Når Haga får 30 påmeldte og de er kun medlemmer så er det jo greitt om de vil ha det slik. Det finnes plenty av baner som gir oss seniorer rabatt.

Hvis du ikke skjønner at en organisert gruppe har større kjøpekraft og derved forhandlingskraft så skjønner du neppe markedsøkonomi. Men det er jo ditt problem da. ;-)

Senior4

over 16 år siden

Senior4

Til sammenligning.

Oslo GK har turnering 28 juli.
Greenfee 500 kr og startavgift 120 kr.
Plass til 121 spillere. 149 påmeldt pr i dag. Altså 28 på venteliste.

Sier kanskje en del om hvordan gjestespillere vurderer verdien av Haga vs Bogstad.

ca 30 medlemmer spilte Senior-tour på Haga.
149 ønsker å spille Bogstad, og flesteparten er ikke-Oslo medlemmer.

Junior

over 16 år siden

Junior

hehe, ser helt klart humoren i innlegget til golfdilla her, MEN poenget til senior 1,2,3,4 (og sikkert flere) står krystall klare. Hvis undertegnede skulle drevet en institusjon alla' golf-bane så er det riktig å legge rette (på dette punkt; pris) for potensielle brukere av banen på de tidspunkter hvor det er lite press på banen. Her passer vel senior og morgen/dagtid forholdshvis godt sammen, og med en bra ung kvinnelig selger i pro-shoppen får du kanskje omsatt en elektrisk tralle eller tre ekstra også.

Maverick

over 16 år siden

Maverick

Til Senior4:
Senior er ikke ensbetydende med pensjonist. Det er mange seniorer som fortsatt jobber. 28. juli har mange ferie fortsatt og kan dermed spille på midt i uka. For det andre er Bogstad ny i år og selger litt ekstra til nysgjerrige spillere.

c

over 16 år siden

c

Å sette Bogstad opp mot noe annet nå første året er ikke rettferdig S4. De aller fleste ønsker å spille Bogstad en første gang og betaler det det koster stort sett. Man vil se hva som koster 60 - 70 mill. Hvis Seniorene får en turnering med redusert greenfee så melder folk seg på den og bruker dette som førstegangsspill.

Når førstegangen er spillt så kan man snakke om banen og sammenligne baner og man er med i det "gode selskap".

Etter denne første gangen for mange spillere så kan man også begynne å snakke om å konkurrere med andre og det kommer om 2 - 3 år. Da skal kvaliteten være lik greenfee og banen blir vurdert opp mot andre baner....

Senior4

over 16 år siden

Senior4

Forsåvidt enig.

Men i utgangspunktet så var det Haga vs alle de andre banene. Det er jo opplagt at Haga ikke er bedre bane enn Borre, Evje, Kongsberg m flere som har arrangert Senior-Tour og som har hatt fulltegnede startlister.
Man får ikke en bedre spilleflate på haga enn på Borre eller Evje. Derfor er det tåpelig at de priser seg så høyt.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Haga gjør vel sine beregninger, slik andre baner gjør.

Happy

over 16 år siden

Happy

Vi har definitivt ikke behov for flere seniorer enn de vi allerede har på Haga. Betal prisen eller finn på noe annet.

Forøvrig er banen helt nydelig om dagen :)

Senior4

over 16 år siden

Senior4

Haga har mange seniorer. Det er de som har råd til å bo i et dyrt område og ønsker kort vei til egen hjemmebane selv om den er overpriset.
Haga's seniorer er flaue over prisen hjemmeklubben tar, det er ihvertfall sikkert.
Og Happy. Ikke bruk for flere seniorer? Det er seniorene som har bygget banene i dette landet.

Men, hele poenget er at Haga ikke er verdt mer enn de nevnte baner, så ha den i fred du.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her