Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

feil score i golfbox, hvordan endre?

veggiss

over 16 år siden

veggiss

skrev inn feil antall poeng på en runde i dag, er dette noe jeg kan endre selv eller må klubben fikse det?

kevin

over 16 år siden

kevin

Ganske sikker på at du ikke kan endre selv,må nok be klubben endre.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Pga Golfbox´uovertrufne interaksjonsdesign og lite feil blir jeg mer og mer suicidal for hver gang jeg må bruke den. Savner det hvite kortet jeg. Før i tiden var alt så mye bedre :)

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

ahh...... er så glad for at jeg kun bruker golfboks til booking....

Hiks

over 16 år siden

Hiks

Send en mail til hcp-komiteen i klubben din så fikser de opp i feilen for deg.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hææ. Er det noe gærent med Golfsox også nå?!?

Og Gunder: "Interaksjonsdesign"? Greit at Golfsox minner om MS-DOS og tiden før Windows, men vi snakker tross alt bare 20 år etter sin tid her. 20 små år. Det er ikke stort lenger enn normal levetid for en ussel huskatt.

Sutrehøner. Vær glad for at det finnes noe som heter Internett :-)

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Den store ulempen er selvsagt at systemet ikke blir bedre enn det brukerne tilsier, og da kan det jo gå galt.

jonag

over 16 år siden

jonag

Be HCP-komite eller de som har administratorrettighet til å kunne justere i scorestatistikken din å fikse. Be de om å endre til rett poeng (vet ikke om det går) eller fjerne resultatet.

Jeg var borti at folk fikk ville poengsummer ifjor og så bare justerte man hadicap uten å ta bort den ville poengsummen som gav et vilt handicap. golfbox har også implementert regler om maks 2 over beste handicap osv, og da kan det bli rare greier.

Det letteste da var å fjerne de rare registreringene og manuelt sette korrekt handicap.

Til Apropos

over 16 år siden

Til Apropos

Et godt system er tusen ganger bedre enn brukerne, og tillater ikke en dårlig bruker å gjøre feil.
Golfbox er dessverre ikke et slikt godt system.

Og i motsetning til de fleste andre dataprogrammer som blir bedre og bedre basert på brukernes erfaring så står Golfbox på stedet hvil.
Jeg vil heller si det slik: Systemet blir ikke bedre enn kunden som kjøper det. I dette tilfellet er kunden et par datakunnskapsløse tomskaller i golfforbundet.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

23:08: godt poeng.
Jeg bruker golfbox både som spiller, markør og ifm turneringsgjennomføring, og har aldri opplevd problemer utover egen mangel på kunnskap.

Eneste ulempe med systemet utfra mine opplevelser er at det kan være ustabilt ift drift, og da hjelper det med en meter tålmodighet.

Bruker

over 16 år siden

Bruker

Golfbox har noen sperringer, bla dette med max 2 opp i året. Men det er vel litt langt frem til at programmet burde vite om brukeren taster feil score eller feil poeng. Kanskje er det pga denne mulige feilkilden at det skal være en markør, eller kontrollør som skal godkjenne scoren?

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Gunnar,

Internett er en flopp.... alle vet at mennesker er sosiale vesener som vil gå tilbake til å snakke med hverandre med direkte kommunikasjon, ikke via internett..

hallo... alle vet vel det?

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

jeg meldte inn en feil i Golfbox til min hjemmeklubb for ca 3 uker siden, de "jobber fortsatt med saken"

vurderer å ringe "TV2 dreper deg"-redaksjonen for å få fart på tingene...

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Hvis du får klubben til å åpne for manuell hcp-setting, så fikser du dette lett uten å fikse feilen da...

:)

t

over 16 år siden

t

er bare å slette runden det.

Maxi Mus

over 16 år siden

Maxi Mus

Hvordan sletter man en runde ??

spike

over 16 år siden

spike

Golfbox har mange funksjoner og "regler" som klubben selv kan styre. Tror det er der problemet ligger. Man har mange muligheter selv til å styret hvordan man vil at det skal fungere, og når de som skal sette opp dette systemet selv ikke har god nok kunnskap, blir det mye små feil. Å de små feilene blir som regel en stor feil for medlemene som bruker systemet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her