Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Er Hakadal død ?

golfdilla

over 16 år siden

golfdilla

Noen sier at Hakadal også i år må reså hele banen. Det skulle vel aldri vært annlagt bane der. 3 mnd sesong begynner å bli veldig kort.
Det er vel ikke lenge til aksjer gis bort der også !

hallo

over 16 år siden

hallo

Spilte Hakadal i dag. De beste greenene jeg har spilt på i år, så jeg tror ikke din info er riktig :-)

pose

over 16 år siden

pose

da kan du ikke ha spilte mange baner;)

golfer

over 16 år siden

golfer

de er jevne men UTROLIG TREGE!

hallo

over 16 år siden

hallo

Nei jeg har ikke spilt mange baner i år :-) Men jeg syns det var bra, jevne og fine og hvis de setter ned klippe høyden litt er de meget bra. og det gjør de sikkert om ikke allt for lenge. Nei ikke tid til mere golf prat på tide med en øl. God kveld :-)

e-bay

over 16 år siden

e-bay

Spilte turnering i Hakadal i går, og kan nok avkrefte Hakadals død! Er ikke medlem, har aldri spilt der før, og jeg ble overrasket over forholdene. Tette greener med rundt 6-7 på stimp, bra fairwayer og gode utslag. Har spilt Miklagaard, Losby, Haga, Hauger og Evje i år og forholdene på Hakadal står ikke tilbake for noen av de banene.

golfdilla

over 16 år siden

golfdilla

da prøver vi Hakadal

Bruno

over 16 år siden

Bruno

Jeg har spilt Hakadal mange ganger, og liker banen godt.
Jeg forstår at "e-bay" synes at forholdene på Hakadal ikke står tilbake for Miklagard,Losby, Haga og Hauger. Men å trekke inn Evje i samme åndedrag blir feil da Evje har hatt åpent helt siden 17 april og er selvfølgelig langt foran de "nordlige" banene som nevnt over.
Dette jevner seg utover sommeren, men vi ser nok juli før dette er sammenlignbart. Greenene på Hakadal blir aldri så raske som Evje da jordsmonnet rett og slett er av forskjellig kvalitet.
Men Hakadal har en morsom layout og utfordrende utslag, så jeg kommer til å spille noen runder der i år også.

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Bruno, vi har hatt raske greener i Hakadal også. Kommer ann på været og hvor mye de tør klippe ned green gresset.

På klubbmersterskapet for 2 år siden var de mellom 10 og 11 på stimpen. Det var mer enn kjapt nok for meg. Pga onduleringene på greenene kan det ikke være noe kjeppere enn det.

Men rent generelt vil det være kjappere på Evje. De har som du sier lenger tid og varmere vær på våren.

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

e-bay og Bruno
Takk for de fine ordene om banen.

siget er positivt i Hakadal, men nettene kalde.
Kan egentlig ikke huske sist det var en så kald vår.

Chack Burris

over 16 år siden

Chack Burris

Har nå prøvd Hakedalen, lekre og tette greener (akkurat som mitt hår), fairwayer kommer seg.
Ellers bra flyt, virker som de har strenge og kunnskapsrike baneverter.
Virker som et godt miljø, der damene soler seg på tunet.

Prøvd

over 16 år siden

Prøvd

Har nå prøvd banen, Ikke noe annet og si enn at det var bra. Ble faktisk meget overrasket. Runden gikk litt tregt, men det kan vel ikke banen noe for.

gjbr67

over 16 år siden

gjbr67

Spilte Hakadal igår for første gangen iår - mest fantastiske forholdene jeg har spilt på i dette landet. Raske fine greener og utrolig flotte fairways. Kun Losby på LET nivå i 2007 som kan konkurrere med dette. Kan faktisk sammenlignes med utlandet. Prisen er overkommelig også - andre baner rundt omkring bør senke greenfee prisene hvis de skal får noen til å spille der. Takk Hakadal for banen og utrolig hyggelig service.

Ted

over 16 år siden

Ted

Spillte Hakadal for ca 2 uker siden, flott bane men en riktig tjukk fairway, greenene var litt trege pga litt høy klipping. Rekomenderes virkelig.

pilla

over 16 år siden

pilla

Dere liker bare hakadal for det er lett og score bra på den. Da for man bra inntrykk. Hadde vel vært en dritt bane hvis du hadde gått hjem med 20 poeng i posen. eller 100 slag

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Det var et konstruktivt og seriøst innlegg "pilla".

Ted

over 16 år siden

Ted

Hmmmm,, scoret ikke bra på den banen. Så kansje jeg kan fortelle min egen oppfattning av banen uten at tenke på min egen score.

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Kanskje Pilla kan opplyse oss om hvor mange slag han pleier å gå Hakadal på fra henholdsvis gul og hvit siden han synes den er så lett å score på?

Venter i spenning.......

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Støtter deg der Simen, for det er ikke mitt inntrykk av banen at den er lett å score på.
Hvis du holder deg i spill er den grei, men hvilken bane er ikke det da...
(måtte jo evt være en av disse TPC banene det da)

Øyvind

over 16 år siden

Øyvind

Spilte banen i dag tirsdag 14/7 for første gang.

Var skeptisk da jeg hadde hørt varierende tilbakemeldinger på forholdene og banen generelt.
Men må si jeg ble meget positivt overrasket:
- Jevne og ok kjappe greener
- Fine teesteder
- Flere mulige spillalternativer på mange av hullene

Synd at banen har fått en del vann i det siste, slik at fairwayene har litt høyt gress og kjentes litt soggy.

Jeg spiller banen gjerne igjen!

Superfly

over 16 år siden

Superfly

golfdilla: Har du spilt banen, hva syntes du?

brucew

over 16 år siden

brucew

Synes vel egentlig at man får for lite hjelp (les tildelte slag) i forhold til mange andre "lette" baner, som f.eks. Nes og Drøbak

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Jeg tror at man får for mange slag tildelt på baner som Drøbak og Tyrifjord. Har ikke spilt Nes og Hakadal, men de to jeg nevner først er etter mine begreper for lett slopet,

respekt

over 16 år siden

respekt

Spilte banen for kort tid siden og banen er en av de beste jeg har spilt i osloområdet. Ja, trege greener, men ikke så trege. Artig første ni lay-out. Noen hull i starten på back nine er enkle og noen virkelige beinharde på slutten for oss middelhavsfarere. En meget god golfopplevelse.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her