Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tage i Wales

Henke

over 16 år siden

Henke

Holdt akkurat til spill i helgen. Bra.

La oss prøve å finne frem litt positiv energi og heie ham frem - han fortjener å se at det er folk hjemme som tror på ham.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Det var bra at han klarte cuten, selv om det så skummelt ut en stund. Jeg håper han får 2 bra runder med flyt i helgen, og at det er begynnelsen til en god periode slik at han kan beholde kortet. Det hadde vært hyggelig!

Koll

over 16 år siden

Koll

Her er data for ETJ på ET i år:
Nr. 236 på pengelisten. De 115 beste får beholde kortet. ETJ har spilt inn ca. 18 000 E, mens nr. 115 p.t. har 115 000 E.
ETJ har fått spille 12 turneringer (inkl. den som pågår) av ialt 26 på ET. Han har misset cuten 8 ganger. Det gjenstår 21 ET-turneringer, hvorav nok ETJ bare får spille en håndfull, p.g.a. lav ranking.

Noen muligheter for at han får beholde kortet (= bli blant de 115 beste) kan både ETJ og hans fans glemme. Han bør forberede seg mentalt på en ny ET-kval til høsten.

Beklager å måtte helle litt malurt i begeret, men litt realisme er vel på sin plass.

hmmm

over 16 år siden

hmmm

Faen, du er bare ond og olm, Koll. Gosse meg gosse meg...

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Nei, Koll er ikke slem og ond, det er ikke slik jeg leser han. Koll er realistisk og ikke spesielt optimistisk, og han underbygger sine synspunkter med statistikk. Helt greit.

Sannsynligvis får Koll rett til slutt i at Tage ikke klarer kortet til neste år. Allikevel, jeg gleder meg hver gang Tage klarer cuten, jeg føler med han når han får MC og koser meg med bloggen hans. Derfor håper jeg virkelig at han skal spille på Europatouren neste år også. Jeg skrev imidlertid ikke om sannsynlighetsregning, jeg skrev om Håp!

Koll

over 16 år siden

Koll

Jeg synes hmmm skal be om unnskyldning for å kalle meg ond. Det er en ondsinnet bemerkning, når alt jeg gjør er å peke på realiteter. Jeg har ikke kritisert ETJ eller noen av dem som tror/håper på ham.
Pepper har forstått meg, og jeg har også forstått at hans innlegg var om håp, ikke tro.

Men - ETJ kan jo vinne en turnering på ET i år, og da er han nær kortet....

hmmm

over 16 år siden

hmmm

OK, et øyeblikks hat for å føle at du ikke ønsker han kortet. Men dette skjer deg jo hele tiden,Koll. Slik er din ytringsform. Du ønsker å provosere, sikkert ubevisst.
Men oppmerksomhet får du.

Ad. sak:
Med seier, da er han ikke nær kortet....

Snillistisk Sentralbyrå

over 16 år siden

Snillistisk Sentralbyrå

Spillere som kommer inn via Q-school har ofte ikke stabiliteten som trengs for å beholde kortet mange sesonger.

Henke

over 16 år siden

Henke

Positiv, Koll, positiv.

Tror nok ikke det er en suksessoppskrift å droppe resten av sesongen og sette seg ned for å forberede seg mentalt til kvalet i høst. Alt kan skje, hele tiden. Jeg tror på statistikk som en religion, men denne sporten er rett og slett for uforutsigbar til å gi opp.

HCPmann

over 16 år siden

HCPmann

Behøver ikke være et geni for å se at Koll med stor sannsynlighet får rett. Tage har ikke benyttet sine sjanser, er ikke god nok....realisme er på sin plass.

Hvordan du "hmmm" kan klare å komme med en påstand om ar Koll er ond pga hans høyst realistiske innelegg er bare helt fantastisk.

Koll

over 16 år siden

Koll

Takk til HCPmann for godt innlegg og støtte. Til Henke vil jeg si at jeg ikke har skrevet eller mener at ETJ skal sette seg ned og gi opp. Han skal naturligvis spille de turneringer han får lov til å spille. Men jeg tror nok at han allerede nå innser at det blir nytt kval til høsten, og det vil trolig påvirke spillet hans - enten negativt eller positivt. Forøvig er jeg enig i at golf er meget uforutsigbar, og at tilfeldigheter ofte rår. Ikke noen annen idrett har så mange forskjellige vinnere gjennom sesongen, og med så store svingninger fra uke til uke for de aller beste.

Stoda i norsk internasjonal golf er at vi har en kvinne i verdenstoppen, og muligens snart én til. Selv om det er nivåforskjell på herre-og damegolf, så er konkurransen like hard begge steder. Derfor er Tuttas prestasjoner fantastiske. På herresiden er HB nr. 415, JAL nr. 437 og ETJ nr. 592 på verdensrankingen. Det viser at vi sliter i sumpa. Likevel følges disse middelmådige idrettsutøvere (målt med internasjonal målestokk, ikke mot meg eller mot deg), fra slag til slag hver uke, som om Norge var i verdenstoppen. Det finner jeg ganske utrolig og temmelig dumt. Men jeg innser at de som skriver på golfsiden.com hører til de evige optimister og naivister, og har behov for å følge med sine helter fra dag til dag. Ikke i noen annen idrett ser vi slik grenseløs kjærlighet til utøverne, og slik optimisme, uansett resultat. Flott og beundringsverdig at man er trofast, men naivt er det likevel.

Jeg unner naturligvis alle de norske på tourene det beste, og ser gjerne at de rykker oppover i divisjonene. De som tror at jeg mener noe annet, har feiltolket det jeg skriver. Jeg kritiserer ikke spillet eller støtteapparatet deres, for det har jeg ikke noe greie på. Det jeg kritiserer er den jevne norske golfers urealistiske tilnærming til spillet deres, og tolkningen av resultatene. Det ser ut til at de fleste fans nekter å ta realitetene innover seg, selv når vår beste golfspiller er nr. 415 i verden. Konkurransen der ute er vanvittig hard, og verre blir det for hvert år.

Jeg er temmelig lei av å lese den vanlige frasen: "Vi vet at han har spillet inne, det gjelder bare å få det ut". Hvordan vet skribenten at han "har spillet inne"?. Resultatene er vel et bevis på det motsatte. Og det samme kan sikkert sies om tusen golfspillere på internasjonalt nivå, så når "vår mann" får ut spillet, så gjelder vel det for noen hundre andre også, og da er vi like langt.

Det jeg er kritisk til er altså ikke våre golfspillere som sliter på tourene, for de gjør så godt de kan og mer kan vi ikke forlange. Jeg er derimot kritisk til den grenseløse naiviteten og mangel på realisme blant fansen som vi finner på debattsidene. Det virker som om de nekter å ta virkeligheten innover seg, kanskje fordi de tror at de da svikter sine helter. De trenger jo all mental støtte de kan få, men den som fremkommer på debattsidene leser vel spillerne ikke. Og telepati tror vel ingen på.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Flott start med -2 etter 3 i dag, fine euro på vei som kan - understrekes - være viktige på slutten av sesongen.

HCPmann

over 16 år siden

HCPmann

Dobbel og trippel .... på 2 siste hull ødelegger muligheten til å få en premiesum å snakke om, desverre. Det positive var jo at han klarte cuten, men det å være stabil over mange runder viser seg å være vanskelig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her