Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Slope..... Hvad synes du ?

Ted

over 16 år siden

Ted

Jeg har den instillingen at man ikke trenger slope,
man har et handicap og det burde egentlig vare nok.

Er det noen her som har kunnskap ang dette ?. Og er det mange som har same tanker som meg, og det er at man burde fjerne hele systemet. Fortell....

lol

over 16 år siden

lol

baner er forskjellige... hvorfor fjerne den? høres helt teit ut....!

duffshank

over 16 år siden

duffshank

slope trengs... men om systemet er optimalt vil jeg vel kanskje ikke være enig i.

Det er forskjellige vanskelighetsgrader på banene.. og forskjellige tee-steder på en og samme bane. I tillegg vil variasjon/endring i klippemønster ha MYE å si i forhold til vanskelighetsgraden (bredere/smalere fairways, høyere/lavere rough osv). Og til slutt.. ikke minst flaggplassering (som det såkalte "golfforbundet" har en tendens til å leke fært med når de arrangerer "forbundsturneringer")

Jeg er ikke i tvil om at en del klubber ønsker at gjestespillerne skal få en god golfopplevelse og gjøre mange stableford-poeng når de spiller deres bane. Enkle triks er da å korte ned lengden ved å flytte teeklosser konsekvent frem på tee, brede ut fairways og klippe ned roughen...Samt sette enkle flaggplasseringer.

MCS

over 16 år siden

MCS

Mitt inntrykk av slope er at det må være noe feil med benchmarken i slope systemet.
F.eks en 18 hcp'er burde fått 18 slag på de fleste baner. +/- 1 eller 2 slag avhengig av om banen er vanskeligere enn snitt banen.

På de fleste "ordentlige" baner får 18 hcperen mer enn 18 slag. Alle baner kan umulig være vanskeligere enn gjennomsnittsbanen!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her