Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark

Megaslice

over 16 år siden

Megaslice

Må komme med et hjertesukk angående korthullsbanen på Holtsmark. De har hatt vett nok til å halvere greenfee på hovedbanen pga forholdene, men krever fortsatt full greenfee for korthullsbanen - og det til tross for at den nesten ikke har gress, og greenene (?) kan knapt kalles for fairways en gang!

Her bør greenkeeper gjøre en innsats, for dette kan knapt kalles en golfbane! Sammenlignet med f.eks. Ballerud er det en skam at de krever 150.- i greenfee!

suppehue

over 16 år siden

suppehue

magaslice
forventer du at du skal få spille gratis når det er dårlig, skjønner du ikke at det er nå man trenger penger for å gjøre banen i orden.

suppegjøk

over 16 år siden

suppegjøk

suppehue: forventer du at folk er villige til å betale full greenfee dersom banen stinker?

Megaslice

over 16 år siden

Megaslice

Suppehue;

Dette her er ikke snakk om problemer skapt av årstiden! En så søplete korthullsbane som Holtsmark presenterer sine medlemmer er under enhver kritikk! Dersom de ikke har penger nok til å sette den i stand slik at det faktisk er en bane som kan brukes til trening, så bør de ikke åpne den! At de krever full greenfee av sine medlemmer når banen er i så dårlig forfatning som den er i dag mener jeg altså er feil. (For ordens skyld; Jeg er ikke medlem der, men har familiemedlemmer som er det. De fristes ikke å reise tilbake for en ny runde der!)

Koll

over 16 år siden

Koll

18hulls-banen på Holtsmark er en skandale. Lite gress på fairways og elendige humpete greener med enda mindre gress. Primo juni! Hvorfor de har åpnet banen er et mysterium. Et annet spørsmål er hvorfor de krever vanlig greenfee kr. 200 av medlemmene. Vi burde få spille gratis. Men det alvorlige spørsmålet er om ikke banen burde vært stengt enda noen uker, med åpning primo august. Slik det er nå er den en skam for Holtsmark, og skadelig for banens renommé. Mange blir skremt av rykter (som dessverre er sanne), og det vil skade Holtsmark for lang tid fremover. Denne banen har jo tidligere år fått mye fortjent kritikk.
Som medlem er jeg forbannet på situasjonen. Kommer ikke tilbake til min "hjemmebane" før i august.

Kommersant

over 16 år siden

Kommersant

Må le av idiothuer som "suppehue". Typisk golfspiller med suppehuet sitt langt nedi en dyp bunker.
INGEN er villige til å betale overpris for noe som helst.
Det blir som å gå til en bilforhandler og kjøpe en bulkete bil til full pris.

I enhver klubb finnes 5-10 kronidioter der golfdilla har lagt beslag på alle hjernecellene. Disse blinde bulldoserne tror hele verden er like golffrelst som dem selv og villige til å betale i dyre dommer for å holde liv i håpet om at banen deres en gang skal bli like god som Augusta.

Men nå har til og med de mest dyptgravende mullvarpene på Kløfta innsett at det aldri kommer til å skje i Norge. Dermed brister drømmene og golfinteressen smuldrer bort. Til mer banene skryter av seg selv i byggefasen, til større blir skuffelsen blant medlemmene når de fagre ord ikke slår til, og dermed blir frafallet større.

På Holtsmark sitter ikke medlemmene fast i dyre spilleretter, så kostnaden ved å komme seg bort fra elendigheten blir veldig liten. Jeg tipper Holtsmark går konk (igjen!!!) i løpet av denne sesongen. Det er ganske enkelt ikke liv laga for en lavkvalitetsbane så langt utpå landet.

Og jeg ler av

over 16 år siden

Og jeg ler av

Kommersant

kommersant

over 16 år siden

kommersant

konk skulle jo denne banen ha vært de siste 5 år i følge alle kloke hoder er på forumet.

Klokt hode

over 16 år siden

Klokt hode

De fleste spådde at Holtsmark skulle få noen få år før den gikk konk. De spådde også at konseptet ikke gir god nok økonomi til å opprettholde den gode kvaliteten som ble lovet.
Nå har det siste blitt en realitet, så får vi vente og se hvor lenge banen overlever.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Hvis Holtsmark har døde greener så kommer det nok av isbrann. På min hjemmebane har vi 2 greenkeepere i jobb hele året. De fjernet all snø fra greenene da den kom ved juletider og all is som dannet seg etterpå.
Deretter holdt de greenene snø og isfrie helt frem til våren kom. Greenene er så bra hos oss som de kan være.
Hvis Holtsmark ikke har folk som gjør denne jobben på vinterstid så er det ikke merkelig om greenene er dårlige.

Robert Trent Johansen

over 16 år siden

Robert Trent Johansen

Det eneste Holtsmark kommer til å kunne skryte av i fremtiden er at de hadde en god arkitekt. Dessverre hadde de ikke ledere i samme divisjon. Å gå konk nesten før anleggsarbeidene er satt i gang sier det meste.

julius

over 16 år siden

julius

robert tomskalle, nå må du følge med i timen. Disse gutta tok over etter at dårlige ledere kjørte det konk.
Er ikke noe ulempe å følge med i timen !!

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Scrambler:

Forundrer meg at denne kunnskapen ikke er kjent og blir delt mellom golfbanene i Norge,
slik at vi slipper isbrann på greener på forskjellige baner år etter år etter år....

veggiss

over 16 år siden

veggiss

på holtsmark er det ikke bare greenene som sliter, alt kortklipt område er omtrent dødt.

Robert Trent Johansen

over 16 år siden

Robert Trent Johansen

Julius tomskalle. Jeg sikter til lederne både før og etter første konkurs.
De første (som gikk konk) var helt på bærtur i golflandskapet, de som overtok er nå like langt på bærtur tross flere titalls millioner i ettergitt gjeld.
Og forskjellen på Holtsmark og andre baner er at andre baner har spikra medlemmene sine så godt fast på veggen at de blir værende tross et dårlig år eller to. Men på Holtsmark blir de borte pga dårlig erfaring og kommer aldri igjen.
Med sin krøkkete beliggenhet på var prosjektet dømt til å mislykkes fra første stund.
Har mye mer tro på at Ulven med sin fornuftige fremdrift etterhvert setter seg på kartet.

julius

over 16 år siden

julius

robert tomskalle !

Det sånne som deg golfnorge leter etter, en som kan alt når det går dårlig. Pussig at du ikke jobber på golfanlegg som kan alt om dette.

Robert

over 16 år siden

Robert

Julius tomskalle!!!!
Jeg blir nok aldri så tom i skallen at jeg ville satset fremtiden på en jobb på Holtsmark.
Det som forøvrig gjør scangolfdebattene så interessante er alle personene som bruker kallenavn på meddebattanter de er uenige i.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

fornuftig fremdrift på ulven? den er jo overtatt av holtsmark og blir nå en putballbane...

opptur

over 16 år siden

opptur

ikke puttball men fotball-golf. Puttball er vist et eget kosept som diver med omtrent det samme.
Forøvrig er dette drit gøy !

Ang Ulven

over 16 år siden

Ang Ulven

Det mest gledelige er vel at det aldri ble noen golfbane der.
Vi har nok baner med Holtsmark, Skoger Kjekstad, Hurum og Asker i dette området.

Og de som var tidlig ute med å kjøpe seg inn der drev rimelig "stygg" lobbying inn mot medlemmer fra gamle klubber i området.

Ang Ulven

over 16 år siden

Ang Ulven

Og de som var tidlig ute

Rettelse; Og NOEN av de som var tidlig ute

Koll

over 16 år siden

Koll

Rettelse 2: Og noen av DEM som var .....

Fotballgolf

over 16 år siden

Fotballgolf

Tragisk. Hadde vært bedre med en prestisjebane på Ulven så kunne fotballtullingene heller sendes til Sylling.

Sven Tumba

over 16 år siden

Sven Tumba

Har medlemskap i 2 klubber, der Holtsmark er den ene. På min andre bane som ha "litt enklere" førhold så jobbes det på spreng og jeg ser forbedringer mellom HVER runde.

Det er noe på Holtsmark som gått virkelig galt denne vinter, ikke dra den om mye snø.. Du må følge opp en golf bane på vintern med, men det er klart det koster. Får det ikke koste så blir resultatet slik vi ser det nå..... Dette er trist før Holtsmark i god stand er en stor golfopplevelse!!

veggiss

over 16 år siden

veggiss

rykter skal ha det til at det er sprøytemiddel mot sopp som har ført til så mye dødt gress...ikke vet jeg om det stemmer men forundrer meg egnetlig ikke.

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Dette er trist for Holtsmark i god stand, er en fin golfopplevelse!!

gofdilla

over 16 år siden

gofdilla

hei veggiss
nå må du slutte med dette her "jeg har hørt rykter" jeg begynner å bli dritt lei alle disse ryktene dine om din egen hjemmebane. Hvilken agenda har du egentlig ??

Faldo

over 16 år siden

Faldo

Begynner forholdene å bedre seg på Holtsmark? Tenkte meg en tur dit i helgen.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

aner ikke...jeg tenkte meg en tur igjen i månedsskiftet. du får gjerne avgi rapport om du drar i helgen.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

var der i dag, og skulle gjerne skrevet at det nå er kjempeforhold etter snart 2 måneder med vekst og at banen er verd et besøk. dessverre er det stikk motsatt. greenene er helt forferdelig dårlige, jeg har nesten ikke ord. det er nesten ikke gress, og de er humpete og jævlige. det ser nesten ut som det eneste som vokser der er ugress. jeg har ALDRI spilt på dårligere greener.

det er ballplassering på fairway innenfor et scorekort, men det er ikke alltid like lett å finne gress innenfor dette scorekortet. her er det dog bedring fra når jeg var der for 1 måned siden...men langt i fra bra og verdt å betale penger for. klippehøyden er et kapittel for seg selv, min bedre halvdel måtte "klippe" gresset på rød tee selv for å ikke få gress bak ballen på utslagene...det er rett og slett pinlig.

med de katastrofalt dårlige greenene lurer jeg nesten på hvorfor de holder banen åpen, det er hvertfall ikke vits å ta en tur der hvis du er keen på å poste en score. om ikke annet får man tatt seg en tur ut i solen, men for guds skyld husk myggmiddel!!

optimisten i meg håper at det blir bra til august...

ps: om noen skulle lure på hvorfor jeg gidder å skrive dette om egen hjemmebane etc så er det pga den ikke-eksisterende banestatusen på hjemmesiden ("banen begynner langsomt å ta seg opp" står det, og det har det stått siden midten av mai), og jeg føler at de elendige forholdene må beskrives litt nærmere enn det.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

akkurat hjemkommet fra årets første runde på Holtsmark, og jeg må dessverre si meg 100% enig med veggiss.

Greenene er som veggiss sier katastrofalt dårlige, var egentlig ikke noe poeng å putte, komplett bingo hvor lang/kort putten blei og hvilke retning(er) den tok.

Teestedene var ok, men kjære men, det må da gå an å klippe av og til!

Fairwayene var forsåvidt ok (iom ballplassering) noen flekkete partier her og der, men de bør være bra om en uke eller to (og det hadde da vært fint om de endelig fikk start på gressklipperen igjen)

Eneste lyspunktet var roughen rundt greenene, tjukk, grønn og seig, noe vrien å chippe fra;)

!

over 16 år siden

!

Det opplegget der lukter det vondt av. Konkurslukt rett og slett. Dårlig vedlikehold fører til dårlig omdømme, som fører til dårlig besøk, som igjen fører til mindre penger, og dermed mindre penger til vedlikehold...osvosvosv.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

jepp...de slet jo med fairwayene på forsommeren i fjor, men klarte å komme tilbake i august med noenlunde ok forhold. det var bra besøk i helgene, og på ettermiddagene. nå er det booket 38 spillere for HELE neste uke...og det på en bane hvor alle kan booke så tidlig de bare ønsker. det er jo ikke tvil om at dette må koste penger økonomisk, men spørsmålet er vel hvor mye hjorth, skaaret & co gidder å bry seg så lenge årsavgiftene fra nærmere 4000 spillere strømmer på.

det virker ikke som målet med banen er å presentere det beste de får til, men heller det dårligste de kan slippe unna med...tror dog de ikke kommer til å slippe unna med dette så veldig mye lengre.

Megaslice

over 16 år siden

Megaslice

Huff og huff. Satt akkurat og vurderte en runde på Holtsmark til uken, men etter disse innleggene blir det definitivt ikke noe av! Veldig synd, for jeg synes banen er morsom og relativt utfordrende å spille.

Men da blir det heller at vi legger igjen pengene på andre baner i området, eller rett og slett spiller på hjemmebanen Asker (som begynner å ta form....!)

B@ldrick

over 16 år siden

B@ldrick

Hadde to golfrunder denne uken her, onsdag på Tyrifjorden og lørdag på Holtsmark, min hjemmeklubb. På Tyrifjorden , som jeg forøvrig spillte for første gang, ble vi veldig varmt mottatt og umiddelbart informert om at banen ikke var helt i den stand de ønsket og ga oss redusert greenfee. Dette opplevde vi som meget god service og vi hadde en flott opplevelse i solen på en flott bane. Lørdag gikk turen til Holtsmark og det var utrolig skuffende å se hvor elendig forfatning banen var i. Ingen reduksjon i greenfee og etter hull 3 var vi nærmest oppspist av insekter og vurderte sterkt å gå av banen. Det eneste positive som kan sies er den hygglige jenten som kom på hull 4 for å selge oss kald drikke. Hun kjørte tilbake til proshopen for å hente myggmiddel for oss, en liten flaske som vi fikk kjøpe for den beskjedne sum av kr. 150!! Vi fullførte runden og var nærmest alene på banen i den tiden vi var der. Om ikke annet så gjør de penger på salg av myggmiddel på den banen.
Jeg var heller ikke spesielt imponert over forholdene i fjor, selv om det bla brukbart sent i sesongen, men i år er det ytterligere forverring og jeg er nok dessverre en av de som gir opp og melder meg ut.
Jeg var så "heldig" å vinne 4 greenfee på Holtsmark på Viasat sitt golfprogram i vinter. Føler ikke akkurat at de har den påståtte verdien pålydende 2000 kr.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

jeg betalte selv 120 spenn for en flaske mygga på apoteket, og du må huske at holtsmark mest sannsynlig kjøper disse på akkurat samme sted som meg og deg...derfor blir prisen deretter også.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her