Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Titleist Tur

Gjest

over 16 år siden

Gjest

I følge deltakerlisten for Titleist tur for jenter til helgen ser jeg at Oslo har satt inn reserve for en av sine deltakere som ikke skal delta. Jeg trodde at man da skulle ta en fra reservelisten. Lurer på om det er klubben som rår over antall kvalifiserte og at Oslo derfor fritt kan disponere sin kvalifiserte plasser.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

I utgangspunktet skal ikke en klubbe kunne skidfe ut en spiller med en annen med mindre erstatteren er neste på reservelisten, men hva som skjer i de indre gemakker på forbundets kontor vet utenforstående fint lite om. Når det er sagt, i dette tilfellet må i så fall deltagerlisten være endret, for nåværende deltagerliste og startlisten stemmer overens.

Salt

over 16 år siden

Salt

Hvem erstattet hvem?

Hardball

over 16 år siden

Hardball

De som har fulgt med på juniorsiden av norsk golf en stund har sikkert fått med seg at Oslo golfklubb er ledende hva gjelder antall spillere og har nok mange av de beste også.

Alt legges til rette for at Oslo golfklubb får det som de vil.

Gjest 2

over 16 år siden

Gjest 2

Håvardsholm var på deltakerlisten og er byttet ut med Edsbergløkken som sikker hadde glemt å melde seg på (hun ville vært kvalifisert). Det er fort gjort å glemme påmelding og hun har sikkert fått tildelt NGF wildcard. Grei sak, spør du meg.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Påmeldinger etter fristens utløp godtas ikke, uansett grunn, ifølge turneringsbestemmelsene. Edsbergløkken er en hyggelig jente som er kvalifisert, men har hun oversittet fristen er det ikke grunnlag for unntak ifølge NGF. Hvis hun allikevel får starte viser det at NGF gjør som de vil når det passer de, om det bryter med deres egne regler spiller da ingen rolle. Vi har sett det før, bl.a. , med Lill Sæther, og vi kommer sikkert til å se det igjen.

OSLO

over 16 år siden

OSLO

Kanskje ta kontakt med personene det gjelder før man lager en stor sak ut av det? Eller.. tydelig at dere ikke vet hva som har skjedd her.

Til OSLO

over 16 år siden

Til OSLO

Siden du tydeligvis vet hva som har skjedd her og velger å skrive på dette forumet, kan du vel kanskje dele denne informasjonen med allmennheten?

golfer

over 16 år siden

golfer

mye bra scorer på drøbak!

Til Oslo

over 16 år siden

Til Oslo

Vi avventer fortsatt en forklaring fra Oslo om hva som skjedde. Tydelig at alt ikke var som det skulle ellers hadde vel Oslo svart!!!!

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Jeg tror ikke det er så veldig mange som venter på det svaret.

Gjest

over 16 år siden

Gjest

Jeg tror du har feil der Apropos. Det er mange nok noen som ønsker å vite hvorfor Oslo Golfklubb særbehandles av NGF. Vi i Norge er ekstremt opptatt av likebehandling og mange syntes at Oslo GK tar seg vel mye til rette.

Påstanden fra "Oslo" om at dette var helt greit dersom man visste hva som skjedde anser ihvertfall jeg som sludder med mindre forklaringen kommer fra Oslo (som angivelig har bedre informasjon enn oss andre).

Urederlig av Oslo GK

over 16 år siden

Urederlig av Oslo GK

Ingen tvil om at Oslo GK her har benyttet sine kontakter til å gå forbigå reglene. Bittert for andre som ikke har vunnet frem i samme situasjon, og helt på sin plass å bemerke dette overfor både arrangør, Oslo GK, NGF og deltageren det gjelder.
Tenk om Henrik Bjørnstad kunne fått samme behandling den gangen agenten hans dreit seg ut og ikke meldte han på Q-school.

Golf markedsfører seg som en gentlemanssport, da burde norges mest tradisjonsrike klubb holde seg for god til å bryte både regler og etikette.
I andre idretter ville publikum buet mot utøvere som bryter regler for å oppnå fordeler. Håper det samme skjer i dette tilfellet

Emil

over 16 år siden

Emil

Det jobbes seriøst gjennom TO området i Oslo og Akershus. Alle klubber med juniorer er representert på møtene. Oslo GK er her gode bidragsytere og inntrykker at de opptrer ryddig og korrekt i alle sammenhenger. At det foregår uryddighet i påmeldinger etc. er lite trolig. Til det er miljøet for lite og åpent.

Skjerp dere

over 16 år siden

Skjerp dere

Det er jo et FAKTUM at en ikkepåmeldt spiller har fått en plass hun ikke skulle ha på bekostning av andre. Her har å gjøre med en uryddig påmelding. Fatter ikke at noen giddder å diskutere det. De ansvarlige bør navngis og fjernes fra sine verv. her er det uregelmessigheter både fra arrangør, sportsligleder i Oslo GK og spilleren selv.
Begynner vi å akseptere regelbrudd i idretten mister den raskt sin anseelse, og det har ikke golfsporten råd til.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Emil, du har helt rett i det du skriver. Det jobbes seriøst i TO Oslo/Akershus, og Oslo GK bidrar positivt i det arbeidet. Det endrer imidlertid ingen ting på det som er presentert som et faktum her, nemlig at en spiller fra Oslo GK tilsynelatende har fått lov til å snike i køen på bekostning av en annen. Det skal ikke skje, men vi vet fra andre saker at NGF gjør som de vil når det passer de.

Gjest

over 16 år siden

Gjest

Hadde vært fint om en fra Oslo eller NGF kunne gitt en redegjørelse for hva som egentlig skjedde. Dette kan jo være helt uproblematisk. Taushet indikerer at Oslo GK og NGF ikke har rent mel i posen.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Det er vel ike gitt at folk fra NGF eller Oslo GK diskuterer mulige "betente" saker på dette forum, vil vel tro at slik meldes inn til TO Oslo/Akershus eller annet?

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Basert på min erfaring med NGF er det fullstendig utelukket at noen derfra vil skrive om denne saken her, med 99,9% sannsynlighet vil heller ingen fra Oslo GK gjøre det. Eneste mulighet for informasjon er hvis noen foreldre vil beskrive hva som faktisk skjedde og hvorfor her inne. TO Oslo/Akershus kan neppe gjøre mye hvis Oslo GK har fått aksept fra NGF om at påmeldingen var ok.

Gjort er gjort, og spist er spist. De som kan gjøre noe vil ikke, og tilsvarende saker vil sikkert dukke opp igjen om en stund.

Skdjelde gjest

over 16 år siden

Skdjelde gjest

Oslo er Norges mest veldrevne klubb på juniorsiden med over en tredjedel av startfeltet på jentesiden og Norges beste junior på gutte siden. Det er derfor fullt forstålig at klubben får særbehandling. De blir premiert for å være best. Andre klubber har mye å lære av Oslo og burde helle fokuserer på hvordan juniorsatsingen i egen klubb gjennomføres.

Hyppig Gjest

over 16 år siden

Hyppig Gjest

Hjelper ikke at de satser aldri så hard. Regler er regler.
Helt forståelig at OGK og NGF sitter stille og skammer seg og håper at slike diskusjoner vil dø ut.

enda skjeldnere gjest..

over 16 år siden

enda skjeldnere gjest..

men har dere tatt dette opp med NGF, arrangør eller Oslo GK direkte??
er vell det som bør gjøres i stedet for å slenge ut ein masse beskyldninger her??

Kritisk

over 16 år siden

Kritisk

Vil vel ikke si at Oslo er den beste og mest veldrevne klubben, ihvertfall ikke ut i fra resultater på golfbanen :P Sånn jeg ser det så er Losby langt foran alle klubber i dette landet og de kommer til å være det i år igjen..

Pepper

over 16 år siden

Pepper

1. Enig i at slike ting må tas opp med klubb og NGF. Jeg håper det er gjort i dette tilfellet. Min egen erfaring med NGF fra ebn lignende sak er, som sikker skrevet før, nokså negativ med en holdning derfra som var skremmende. NGF gjorde som de ville, punktum.

2. Oslo driver veldig godt på juniorsiden, ingen tvil om det. Andre klubber driver også veldig bra, men ofte har klubbene litt forskjellgie forutsetninger for satsingen. Losby var veldig bra før på juniorarbeidet, men "hele" stammen av juniorjenter forsvant jo da coachen gikk fra Losby til Oslo. Så hvis de fortsatt driver godt må det eventuelt være på guttesiden og for knøttene, som er viktig nok.

Kritisk

over 16 år siden

Kritisk

Godt å høre at det gror godt på Oslo, en fin bane har dere ihvertfall:) Ser meg enig i at jentesatsingen på Losby ikke er den helt store i disse dager. På gutte siden tror jeg laget vil dominere lag nm i år igjen :D

Denne diskusjonen

over 16 år siden

Denne diskusjonen

Å foreslå at dette taes med Oslo GK og NGF er et godt forslag.
Men når man ikke er part i saken er det naturligst å kommentere det der slike ting kan kommenteres.
Hadde en spiller urettmessig tatt plassen min uansett om det er i en golfturnering eller barkrakken på en pub så hadde jeg sagt klart ifra til den som sneik i køen og følget dens.
Nicket "OSLO" påstår freidig lenger opp i diskusjonen at kritikerne ikke vet hva de snakker om, men "OSLO" har tydeligvis ikke særlig lyst å være med videre i diskusjonen og understreker dermed at her tåler realitetene ikke dagens lys.

Gjest

over 16 år siden

Gjest

Jeg tror generelt at folk vegrer seg med å utfordre NGF/Oslo GK i frykt for represalier. På tide med en uavhengig president i NGF. Oslo har hatt vervet de siste 15-20 år. Til høsten bør det mobiliseres for at dette samrøret opphører.

David Kosk(enkorv)a

over 16 år siden

David Kosk(enkorv)a

Pøh, NGF og OGK er ingen skremmende motpart.
Men i dette tilfellet her så er det sannsynligvis slik at ingen som er part i saken bryr seg. Den forbigåtte spilleren gidder trolig ikke å gjøre noe med det, og da fortjener hun ikke annet enn å bli satt på sidelinja...

Fred Flintstone

over 16 år siden

Fred Flintstone

Det er fristende å slenge litt med kjeften her:
Oslos spillere har svært gode forbindelser til NGF.
Oslos junior/jentecoach er søster til landlagssjefen for herrer/gutter i NGF.
Andre klubbers spillere vet om den gode forbindelsen mellom Oslo og NGF, og har i enkelte tilfeller søkt seg til Oslo angivelig for å sikre seg best mulig forhold til NGF.
NGFs coach for herrer/gutter styrer i praksis svært mye på den sportslige siden i NGF.

Jeg tror nok mange spillere og juniorledere i golfnorge kjenner seg igjen i disse punktene, dessverre.

Det er mye å gripe fatt i for et nytt styre, ny president og ny daglig leder.

Enig

over 16 år siden

Enig

Støtter Fred Flintstone i det meste her. Håper valkomiteen finner ny leder til høsten som ikke er fra Oslo GK. De har hatt vervet i 15-20 år tror jeg og det er nå på tide med en leder som tenker på hele golf Norge.

tiger

over 16 år siden

tiger

Noen skriver høyere opp at haavardsholm ble byttet ut med edsbergløkken, men det er vel feil. titleist-touren på drøbak kunne ikke haavardsholm stille opp pga sykdom og da får neste påmeldte fra OOM på titlesit tour plassen. på arendal spilte haavardsholm og vant så forstpr ikke hvorfor folk er så frekke i kjeften mot akkurat disse episodene når de ikke vet grunnlagene!

drithelm

over 16 år siden

drithelm

Enig med Fred Flintstone... Og det samme gjelder NTG!

Glimrende innlegg

Gjest

over 16 år siden

Gjest

Tiger må ha misforstått det var vel at plassen ikke gikk til neste på listen som var påmeldt men derimot gikk til en lagvennine
ne i Oslo GK som ikke var påmeldt da fristen utløpte. Andre som glemmer å melde seg på blir derimot møtte med kald skulder medmindre du er fra Oslo GK da.

Interessant

over 16 år siden

Interessant

"Norges mest veldrevne klubb...beste junior på guttesiden..."
Det skal vel nevnes at de fleste juniorene som nå representerer Oslo på et relativt høyt nivå opprinnelig kommer fra andre klubber. Den beste junioren på guttesiden, som det her refereres til, har jo blitt avelt opp i Bærum golfklubb!
Men som nevnt i andre innlegg,er vel Oslo en lett snarvei til aksept i NGF.

Gjest

over 16 år siden

Gjest

Ser at Oslo GK er tildelt wildcards i landsfinalen til uka. Er dette nytt av året at arrangørklubb har wildcards eller er det Oslo som igjen forsyner seg. Det står ikke noe om dette i bestemmelsene.

duffy waldorf

over 16 år siden

duffy waldorf

ser at fredrik jullum og jarle volden har fått wc til landsfinalen på guttesiden hvertfall og begge er fra oslo, men vet ikke på hvilket grunnlag...

Fred

over 16 år siden

Fred

Oslo GK er et underbruk av golfforbundet og samrøret er flaut for NGF. Dette er ikke uventet for de som kjenner OGK og NGF. Ikke rart de svikter på det sporslige, integritet er golferens viktigste egenskap og så har man et forbund som tråkker over ved enhver anledning.

Uredeleig 2 av Oslo GK

over 16 år siden

Uredeleig 2 av Oslo GK

Ser ut til at Oslo og Akershus er tildel wildcards over hele linjen til folk som var langt fra å kvalifisere seg. Jeg trodde intensjonen med SJC var å motivere hele Norge. Dersom NGF ikke skjerper seg bør man vurdere å flytte forbundet ut av Oslo.

Fred Flintstone

over 16 år siden

Fred Flintstone

Oslo GK er nok ikke et underbruk av NGF, men det ser ut til å være noen uformelle koblinger her som er veldig greie for Oslo GK; pinlige for NGF og ubehagelige for andre klubber som driver bra på juniorsiden, inkl. nærliggende klubber som Bærum og Asker.

Dessverre ser det ut til at styret i NGF ikke evner å håndtere dette. Jeg tviler også på om et nytt styre vil evne å gjøre noe her, men det er jo lov til å håpe. Jo flere som skiftes ut av det gamle styret jo bedre er det.

Er det noen her inne som har fakta å komme med med hensyn til hvorfor Jullum og Volden har fått wild card, og om det har skjedd på bekostning av andre spillere?

c

over 16 år siden

c

Arrangørklubb har selvfølgelig WC.

Dette skjer selvfølgelig på bekostning av andre dersom startfelter er fullt, hvis ikke så skjer det ikke på bekostning av andre.

Klart arrangørklubb skal ha mulighet for å matche et par av sine egne spillere i turneringer som lages for andre...

Fred Flintstone

over 16 år siden

Fred Flintstone

Det fremgår av invitasjonen til SJC at arrangør av TO-finale har 1 wild card i hver klasse til TO-finalen. Så da er vel den saken grei.

Fred

over 16 år siden

Fred

Det står ingenting om wildcard til finalen i bestemmelsene. Ser heller ikke at det står noe om NGF wildcard som er tildelt til deltaker fra annen klubb.

Der er viktig at slikt står i bestemmelsene og at det oppfattes som rettferdig.

c

over 16 år siden

c

ÆM - bare ute på f... eller finner du ikke dette?

Side 2 i bestemmelsene omhandler Kvalifiseringsprinsipper:

I alle turneringene har TO/Arrangørklubb WC for 1 jente og 2 gutter

Bortsett fra Matchplay

Ligger på nettet på NGF sine sider.....

Titleist Tour 2009 Bestemmelser:
http://www.golfforbundet.no/photoalbum/view/?size=org&id=284043

Fred Flintstone

over 16 år siden

Fred Flintstone

En ting er Titleist tour, dette gjelder Suzann Junior Challenge. Her er linken til info om turneringen inkl info om wild cards:
http://www.golfforbundet.no/wip4/detail.epl?cat=16272
Trykk på Invitasjon og påmelding 2009 så får du opp word-dokumentet.

De wild cards som omtales i word-dokumentet gjelder TO-finaler, som er avholdt for lenge siden. Når jeg leser dokumentet en gang til ser jeg at det ikke står noe om wild cards til Norgesfinalen som spilles på Oslo GK 3.-4. august. Og når jeg ser på startlisten idag ser det faktisk ut til at Oaslo GK har fått 2 wild cards som ikke er omtalt i ovennevnte word-dokument. Så da er jeg nok enig med min navnebror allikevel, slikt skal stå i bestemmelsene og være klart for alle i god tid på forhånd.

c

over 16 år siden

c

Tittelen på linken er definitivt Titleist Tour - kanskje derfor det ble en mixup her-----

Fred

over 16 år siden

Fred

Jeg synes det i visse tilfeller er riktig at arrangørklubb skal ha wildcards særlig dersom klubben ikke har kvalifiserte deltakere (det blir helt feil). Men at Oslo som har støvsugd talenter fra andre klubber får wildcards (de dominerer startlistene), da blir det litt feil. Intensjonen med SJC var å at det skulle være like mange deltakere fra hver landsdel og at turneringen skulle fremme golf mot hele golfnorge (nå er halve startfeltet fra Oslo).

Uansett er det viktig med åpenhet rundt bestemmelsene for slike "viktige" konkurranser. Det må man kunne kreve av et forbunds med ganske mange ansatte.

Med sine nære båmd til Oslo GK burde NGF opptrådd ryddigere.

kølla

over 16 år siden

kølla

er ikke suzann jr challenge eliteturnering der de beste spiller? ikke teselskap på bogstad? spillere som er der må jo kvalifisere seg, men som det står fra titleist tour er det normalt at arrangøren har wild card. det er viktig å motivere. hakadal har hatt wc i suzann jr de siste årene!

Tobben

over 16 år siden

Tobben

Ting skjer nok stort sett korrekt. Disse misforståelsene beror mer på dårlig/manglende informasjon fra NGF. Det burde være svært enkelt å informere spillereglene på NGF's hjemmesider eller på Golfbox. Vi bruker masse penger på våre juniorer men det er omtrent tomt for informasjon om bruken av disse pengene på NGF's hjemmesider.

DEt er ikke rart at øvrig golfnorge (utenom Oslo) føler seg utenfor ved at de kun får sin informasjon gjennom NGF's hjemmesider, og den er sopm regel ikke oppdatert.

Flaut!

over 16 år siden

Flaut!

Dette er noe av det dummeste jeg har sett. En gjeng som sitter og diskuterer oslo golfklubb og kommer med masse usanne utsagner! Bare fordi dere er misunnelige for at deres egen golfklubb ikke klarer å kommer opp med et så bra opplegg med så bra trenere som Oslo, skal dere ikke hakke ned på det beste! Gud så barnslig.. Dessuten har dere noe på hjertet, si fra til personene det gjelder istedenfor å feige ut og baksnakke det på et debattforum. For en fjortisgjeng. Jeg blir flau på deres vegne......

Er det derfor du er anonym??

over 16 år siden

Er det derfor du er anonym??

...

...og ikke kan skrive?

over 16 år siden

...og ikke kan skrive?

?

Flaut 2

over 16 år siden

Flaut 2

Regner med at Flaut er innlemmet i de indre gemakker på Bogstad og siden Flaut kjenner sakene som her er reist (og påstår at kritikken er uriktig) så hadde det vært greit om Flaut kunne redegjøre om hva som egentlig er faktum slik at saken kan legges død.

Til slutt, Flaut må også ta det litt inn over seg at også han er anonym og kommer med påstander på et debattforum som noen mener er uriktige.

Drifkraften i denne debatten er nok ikke misunnelse men noen klubber er nok sure fordi Oslo GK har støvsugd klubbene på østlandet for talenter. Har Oslo noen talenter som kan sies å være fra egen klubb?

døøh

over 15 år siden

døøh

golf er digg når man spiller i oslo gk!
digg å være med i en klubb med de beste juniorene!

big guy

over 15 år siden

big guy

De beste juniorene ja... hvor mange av de har oslo selv dyrket?
Minner litt om chelsea, "kjøpe klubb"..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her