Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf Oslo-sentrum

Bantoni

over 20 år siden

Bantoni

Hei dere

Er det noen som har tips til meg som bor i Oslo sentrum. Jeg ønsker en range å trene på. Hvor skal jeg dra? Har ikke bil - må reise kollektivt...

Både reisetid og pris på rangeballer spiller inn.

Bor ikke langt fra Oslo S.

mvh
Bantoni

Driving Mad

over 20 år siden

Driving Mad

Tar du T-banen til Mortensrud, får du Grønmo innen rekkevidde. Rommen golfbane i Groruddalen finner du ikke langt fra Rommen T-banestasjon langs Vestli-banen. Du kan også ta toget til Oppegård. Noen har fortalt meg at et NSB-lokaltog stopper like ved golfbanen.

Snedd

over 20 år siden

Snedd

Og hadde ikke noe bystyrepolitikere (fra Arbeiderpartiet) funnet ut at et nedlagt jorde er viktigere å beholde som et nedlagt jorde enn som et treningsanlegg for golf, kunne du ha dratt på driving range på Kringsjå, bare et par minutter unna T-banestasjonen. Men det kan du altså dessverre ikke.

Trening

over 20 år siden

Trening

Buss til Ekeberg (Tror den er oppe fortsatt) eller buss til Krokhol (15 min) er også alternativer

bantoni

over 20 år siden

bantoni

Takk Driving Mad, Snedd og Trening

ole gregert terjesen

over 20 år siden

ole gregert terjesen

Innendørsenteret på Sandaker er eget alternativ hele året slik at du har det alt. også. Lykke til

For ikke å glemme....

over 20 år siden

For ikke å glemme....

minigolfbanen på Marinlyst - ypperlig for puttetrening!

hm

over 20 år siden

hm

Finnes intet senter på Sandaker.....

HM

over 20 år siden

HM

hm. Finn deg et annet nickname, særlig hvis du bare skal tulle

hm

over 20 år siden

hm

Tulle? Det er intet golfsenter på Sandaker, men derimot lengre sør på TORSHOV finnes det et......
Dersom Trondheim Rørleggermester har kontor i Oslo, heter ikke byen Trondheim fordet.......

HM

over 20 år siden

HM

OK, Kverulere da.
Alle vet hvilket Golfsenter det er snakk om. Unødvendig å starte en kverulerende debatt om det IGJEN.

Og fint om du kunne vurdere å endre ditt nick. Hvis du ikke ønsker det så si fra, så skal jeg gjøre det umiddelbart.
Er det OK?

Bantoni

over 20 år siden

Bantoni

Tok buss til Krokhol i går. 31 minutter fra bussterminalen. Avgang en gang i timen fra Oslo.

Trente i tre timer. Helt greit. 10 kroner for en bøtte med 20 baller. Rangen var helt grei.

Grei chipping-green. Dessverre elendig puttinggreen!

Pluss for veldig hyggelig miljø der oppe.

Til hm & HM

over 20 år siden

Til hm & HM

Noen vil hevde at golfsenteret i Sandakerveien ligger på Sagene, fordi Myraløkka, der Myrens verksted lå (og golfsenteret ligger), har tradisjonelt soknet til Sagene. I en sirkel rundt golfsenteret med en radius på 150 meter finner du Lilleborg skole, Sagene bad og Torshov postkontor, så det er klart det oppstår forvirring. Jeg tar meg selv i å si "golfsenteret på Sandaker" selv om jeg vet at Sandaker ligger et par kilometer nordenfor (har bodd der selv). Kanskje senteret burde skifte navn? Jeg foreslår Myrens golfverksted. Der kan du altså file på svingen din.

.

over 20 år siden

.

Ikke nok med det - nærmeste nabo til golfsenteret er Stavanger Rørhandel. Jeg er forvirret!

hm

over 20 år siden

hm

Joda, man kunne være fristet til å si Sagene også ettersom hele bydelen nå heter det. Det er fordi Sagene i sin tid dekket et stort område. Men det er vel en almenn oppfatning at stedet Sagene nå er vest for Akerselven og området her øst er Torshov.

Golfsenteret selv sier om beliggenheten: "Senteret holder til på Myren Verksted på Torshov i Oslo".

Og du HM, jeg skal slutte å bruke hm, men hvis du tror at man har førsterett til nick på dette enkle forumet her må du tro om igjen.

Ps, like morosomt hver gang å dra i gang denne "debatten" :-)

Bantoni

over 20 år siden

Bantoni

Trente på Bogstad i går. Tok T-bane og buss. Brukte litt lenger tid enn til Krokhol.

Meget gode treningsforhold, både range, putting og chipping. Synd pitchinggreen er forbeholdt medlemmer.

Høydepunktet kom på terrassen etter trening. Nøt en kald pils da jeg ble gjort oppmerksom på at stolen jeg satt i "tilhørte" et medlem som har hatt den som fast plass i 40 år...

Vedkommende medlem satte seg på et annet bord. Men ikke før både ham og flere på et annet sidebord hadde gjort meg oppmerksom på min frekkhet...

Ja ja, det er vel ikke annet å vente på Bogstad. Jeg lo for meg selv i det stille... :-)

Det skal dog sies at det var med glimt i øyet at medlemmene gjorde meg oppmerksom på fadesen.

Goofy

over 20 år siden

Goofy

Stolen min, øhh... Noen har STJÅLET stolen min! Da var den dagen ødelagt. Tipper han hadde noe å prate med kona om, over middagsbordet.

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Bantoni:
Hadde det ikke vært naturlig at du som gjest, når du ble gjort oppmerksom på fadesen, hadde overlatt stolen til dens faste bruker?!?!

Bantoni

over 20 år siden

Bantoni

Jeg tilbød ham stolen umiddelbart. Han takket nei og ba meg sitte. Jeg tømte mitt glass og gikk.

Inge sure miner fra min side. Dessuten var det nok av ledige plasser påterrassen denne kvelden.

At Oslo golfklubb er en klubb med solide tradisjoner og med medlemmer med faste rutiner er helt greit for meg. Jeg er villig til å respektere det.

Bantoni.

gamle hm

over 20 år siden

gamle hm

Hvordan er det egentlig på Bogstad nå?
Mener, er f.eks rangen tillatt brukt av andre enn medlemmer eller står er det skiltet hvem som har tilgang?
Og puttinggreenen ved klubbhuset, hva med den?
Bantoni refererer til en pitchinggreen, hvor er den? Der står det skilt om kun for medlemmer?

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Bantoni referer kanskje til treningsområdene inne på selve banen (til høyre for hull 1 (bak 3.green)) samt til høyre for fairway 4 (inne i skogen) - mulig det er flere treningsområder der inne - men det er de to jeg har trent nærspill på. Glimrende fasilitet.

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Okay, jeg så for meg en litt annen setting, men dette høres jo supergreit ut! :-)
Som du skrev i et tidligere innlegg er treningsgreenen på Krokhol, i beste fall dårlig, men hvor fant du chippinggreenen? Har vært der ute noen ganger uten å registrere den.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her