Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Aas Gård, Hakadal

Backspinn

over 16 år siden

Backspinn

Åpnet i dag, og etter min mening, er det minimum 2 uker for tidlig.
Ballplassering over alt, mye vinterskader både på fairway og green.
Banen er i generelt dårlig stand.
De gir redusert greenfee, kr. 250,-
Veldig hyggelig betjening og deilig vær i dag, trekker opp.

pin high

over 16 år siden

pin high

Kan ikke si at jeg er overrasket...Trives veldig godt på Hakadal, men føler det er en typisk sensommer/høstbane...Er vel kanskje ikke så mye de kan gjøre annerledes heller, banen ligger jo ikke helt ideelt for helårsgolf akkurat...

close to

over 16 år siden

close to

Kan ikke si meg annet en enig. Var der søndag jeg også, håpløse forhold.

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Spilte banen selv på søndag.

Dette var åpningsdagen og banen hadde fått mye vinterskader. Mai var kald i Hakadal i år derfor laber vekst og sen åpning.

Fairwayene var nettopp skjært, er resådd gjødslet og vannet hardt. Fairwayene klippes i dag hvis det er tørt nok for første gang.

Banemannskapene er veldig flinke, men snitt temperaturen må høyt nok opp før frø spirer og det begynner å gro skikkelig.

Med varmen som er nå tørker og gror det veldig bra. Om ett par uker vil banen se bra ut.

golfer

over 16 år siden

golfer

Banen er stengt!!!håpløst!

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Hva er det som er så håpløst?
de har akkurat resådd, og er bekymret for banen etter den store nedbørsmengden som kom i går.

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Simen, hvis banen er bra om to uker, så ring meg, og jeg blir med på en runde og spanderer kaffe og vaffel på deg...

;)

He He

over 16 år siden

He He

Må vel si meg enig med Yngve. Det er godt det ikke er vi golfere som styrer banene når det gjelder det beste for gresset. Til Golfer de gjør nok dette for at det skal bli best mulig for deg, neste gang du kommer. Smil og vær glad banen er nok åpen i morgen :-)

Gålf Åge___

over 16 år siden

Gålf Åge___

Det er like dumt å sutre for at banene i Norge har dårlig gressvekst i vår som å sutre for at det snør på igloen din på Grønland.

Hvis man ikke forstår at man bor i Norge har man problemer som kanskje kan fikses hos en psykolog.

Q

over 16 år siden

Q

Spilte også på søndag. Ble møtt av starter som forklarte at fairwayene hadde blitt resådd og ikke ble klippet før neste helg fordi man ventet på spiring. Bra å ha starter som informerer om banestatus!

Ute på banen ble dette synlig da fairwayene var meget ujevne. Noen stedet var det langt gress, andre steder var det nyspiret gress. Så uansett ut som at re-såingen hadde slått bra til, da det var meget grønt på banen. Tror strategien er god, når de får klippet vil fairwayene fremstå skikkelig bra.

Utslagene var også bra - greenene var fyldige og grønne, dog trege - blir nok bra når de klippes ned.

Har spilt flere baner på østlandet i år, og Hakadal fremstår ikke som den råeste "vårbanen", men ut ifra gressveksten blir den nok bra innen kort tid. Helt full bane og runden tok 4:15 min, mange morsomme hull og nedskrivning! Tar meg en tur når solen har fått fairwayene i form - dette blir en flott golfsesong!

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Takker for invit Yngve:-)

Er skadet i hånden nå og den vil ta litt tid :-(

Så fort jeg er bra gir jeg lyd fra meg, vi får sikkert med Gunder og Veggis også.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

weeeee

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Weeee

simen Fulland

over 16 år siden

simen Fulland

Ser ut til at teorien om at Gunder og Veggis blir med stemmer godt he he:-)

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Weeee

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Vet ikke om jeg vil ha de med med sånn barnslig oppførsel....

weeeeeeee

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Sant Yngve, vi to er jo imotsetning til disse to seriøsiteten selv på enhver golfbane.....:-)

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!

Mats Ø.

over 16 år siden

Mats Ø.

Er det høyrehånden du har skadet, Simen? Hææhæhæ....

Gi Hakadal to uker, så er den nok fin som nystekt brød. ;)

simen Fulland

over 16 år siden

simen Fulland

Hysj Mats, ikke så høyt. Noen kan høre deg og det hadde jo vært veldig flaut for meg........;-)

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Hadde noe av det samme i fjor (værre faktisk), de gjorde mye av det samme og fra 12 juni ca ble det i 3, 4 uker kanskje en av europas beste baner, rent gressmessig.
Den var overbola og heeeeelt fantastisk. Har aldri spilt på en bane med så fett gress ( og jeg har spilt på mange baner as ;).
Merkelig nok tør man å mene at den blir bedre i år, noe som kanskje ikke går an da den altså var helt superduperoverfetfantastisk en måneds tid der (oooo those were those days...).
Det var varmen i juli som dempet dette litt igjen utover og den ble mere normal, rent gressmessig altså.

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Weeeeeeeee

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Buck,

Det var jammen voldsomt.... europas beste bane, rent gressmessig....

lol

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Ikke bare det Yngve, for 2 år siden var vannhinderet på hull 15 helt sinnsykt bra takket være tidenes tordenskur.

Akkurat da var det europas beste vannhinder, helt vannvittig bokstavelig talt.......

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Mange baner as, er det et firma? Aldri hørt om de..

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

tøysekopper, vi hadde en vannlilje som var bare såååååå fin.

Poenget er at plenen var mega noen uker, og det føltes ut som Europas beste.

. . . as referer til altså. As er en forkortelse som brukes hovedsaklig i Oslo området, og primært øst for elva. Det er således et sosiolekt av Oslodialekta og er vrien som føres ca fra Grorud til Fetsund.

(elva det her refereres til er Akerselva)

Dessuten Kubein, heter de "Aldri hørt om dem", og ikke de, da firma er objektet i setningen og det er dette det referes til

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

og Yngve, kanskje er det operative ordet her :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her