Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

golf i oslo som student, hjelp...

Student

over 16 år siden

Student

flytter til oslo i sommer som student og vil gjerne bli medlem i en klubb med overkommelige priser for en student med milder litt utover vanlig studielån og stipend men ikke mye mer...

noen som har tips, skal bo på torshov så jeg trenger en klubb med mulighet for leie skap til golfutstyret.

det viktigste er uansett transporten. Det å være gode bussmuligheter eller banen for den saks skyld.

noen tips?

Troll i ord

over 16 år siden

Troll i ord

Må bare kommentere...
Kanskje litt mer skole og litt mindre golf?

Koll

over 16 år siden

Koll

Hvor det er biligst å være medlem skal jeg ikke uttale meg om. Men dersom du ikke har bil, så blir det vanskelig. Buss/bane kan vel brukes til Grini (9 hull), og buss til Drøbak. Det samme til Bogstad, men der må du vente i 20 år før du kan bli medlem. Det går vel også buss til Bærum GK. Kanskje også til Østmarka og Krokhol. Med transport eller gange til bussen, odde avgangstider til/fra banen og ventetider, må du da regne en hel dag til golf.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Tog til Greverud så er du på Oppegård, og bane til Rommen så er du på Grorud.

Henke

over 16 år siden

Henke

Oppegård må vel være den letteste banen å komme seg til kollektivt. Hvertfall hvis man er ute etter 18 hull og ikke bare korthull. Oslo S-Tee 1 på ca 30 min med tog.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Tipper det letteste kollektivt er Oppegård eller Grorud/Rommen.

Student

over 16 år siden

Student

takke for svar. oppegård er jo en flott bane hvertfall. Tar de i mot nye medlemmer? Hvor går man evt av toget og hvor langt er det fra togstopp til først tee?

Olle

over 16 år siden

Olle

Man går av toget på den siden perrongen er. Bruk da dørene, de er forran, på midten og bak i hver vogn.

:-)

pumaandre

over 16 år siden

pumaandre

Kan du ikke bli medlem i en postkasseklubb som feks haugesund eller stranda og så bare leie en spillerett på Oppegård?

Ser også at folk har utelatt å nevne Grønmo. Det er ikke konge-tilbud når det gjelder kollektivt dit, men mener det går en 35x-buss dit fra oslo s som bruker 20-25 min. Du må gå siste biten fra Ring 3 forbi dynga da.

Student

over 16 år siden

Student

mye koster det å leie spillerett, har jo medlemskap i moderklubben min da.. spillerett må man ikke betale greenfee da?

dere som e kjent, dette med toget, kom gjerne med svar :)

oppegård

over 16 år siden

oppegård

Det er ca 5 min å gå fra toget på greverud stasjon til proshopen.
Tror ikke de leier ut spilleretter, jeg vet at de har studentmedlemskap.
Ring til Lill eller Morten på kontoret til OPGK.

Student

over 16 år siden

Student

takker, det er jo genialt. Maser litt til... :)sudnoen som ca vet når første og siste tog går fra og til?

veggiss

over 16 år siden

veggiss

www.justfuckinggoogleit.com

Dilter

over 16 år siden

Dilter

Student: Det er noen som gir bort spilleretter på Krokhol med avgift for 2009 betalt.

Se: http://www.krokhol.no/Medlemsservice/Salg/utleie.aspx

Buss nr. 501 bruker 24 minutter fra bussterminalen til banen og stopper ved siden av parkeringsplassen, 3 minutter fra tee 1.

Fred

over 16 år siden

Fred

Jeg hadde nå heller studert enn å spille på Krokhol...

Krokhol er ræva!

over 16 år siden

Krokhol er ræva!

...

Student

over 16 år siden

Student

takker, dilter

Student

over 16 år siden

Student

dilter vet du hva busstoppen heter, der jeg går av for spille på krokhol?

pumaandre

over 16 år siden

pumaandre

Om ikke klubben leier ut spilleretter så er det alltids en eller annen aksjonær som er interessert i å leie ut sin spillerett for året. Jeg har leid spillerett på Grønmo to år på rad uten å være medlem der.

Og man trenger ikke betale greenfee da. Hele poenget med en spillerett er at man betaler en viss sum og så kan man spille så mye man vil "gratis". Prisen er gjerne den samme som årsavgiften for medlemmer med aksje tidlig i sesongen og som så eventuelt faller litt i pris avhengig av tilbud og etterspørsel og hvor langt ut i sesongen man er.

Dilter

over 16 år siden

Dilter

Student: Bussholdeplassen heter Krokhol. Holdeplassen før heter Sørmarka.

Koll

over 16 år siden

Koll

Ikke velg Krokhol, det er en monsterbane!
Jeg holder på Drøbak, en koselig og passe utfordrende bane. Bussen fra Oslo stopper vel på Dyrløkke-krysset (rett ved hull 15 og 16) , og da er du 2 min. fra klubbhuset.

Stian

over 16 år siden

Stian

Eller Grønmo.9 Hulls bane bare, men en av de bedre jeg har spilt

Student

over 16 år siden

Student

liker monsterbaner men det viktigste er kanskje hvor fulle banene er

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hvis du liker monsterbaner så er du i feil land? Drøbak er lett tilgjengelig, har ok fasiliteter, hyggelig miljø og det er sikkert mulig å leie andel der.

spike

over 16 år siden

spike

Det tar jo lang tid til grønmo gjør det ikke? Vet det iallefall tar 28min til greverud, og 5min gå tur til shoppen / tee 1 (enkelt å finne fram også). Man må krysse gjerne bare stasjonen, slik at du kommer til ski-oslo siden, også går du bare inn en av de side veiene. Du tar bare den en av de veiene som fører deg rett frem ( rett fram, som i samme vei som side veiene). så følger du bare de, så er du på hull 4/5 også går du ned grus veien.

Stian

over 16 år siden

Stian

Aner ikke, kjører bare bil dit :) Vet bare at det går raskt å kjøre dit fra Oslo Øst

Student

over 16 år siden

Student

takker for info folkens. supert ;)

Student

over 16 år siden

Student

ligger oppegård og grønmo rett ved siden av hverandre?

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Nei, Grønmo ligger i Oslo...men tipper du bruker kortere tid med kollektivt til Oppegård enn til Grønmo fra Oslo sentrum.

Dilter

over 16 år siden

Dilter

Enig i at Grønmo ikke ligger så bra til når det gjelder kollektivtransport. Det er ca. 2 km å gå fra holdeplassen på Klemetsrud til klubbhuset. Det meste oppover.

Student: Som en korrigering til pysa Koll, Krokhol er slett ingen monsterbane, men derimot en relativt kort 18-hullsbane som gir god trim. Veldig lite press på banen på dagtid.

Student

over 16 år siden

Student

da ligger det an mellom krokhol og oppegård. hvis jeg får skap til golfutstyret en av plassene er saken klar selv om oppegård frister kanskje mest med den gode togforbindelsen og avstand til banen fra togstoppet og kvaliteten på banen.

slagstovel

over 16 år siden

slagstovel

Oppegård har et studentmedlemskap til 2700 i året med fritt spill, men jeg tror du må ut med en innmeldingsavgift på 5000, som du ikke får tilbake. Slik forstår jeg hvertfall denne siden:

http://www.oppegardgk.no/medlem.asp?avd=19&page=publish&pt=page&pid=112

Bor selv nærme banen, og den hadde god kvalitet i hele fjor.

Ø

spike

over 16 år siden

spike

Det blir helt feil å sammenlignende oppegård og krokhol. Krokhol er jo kanskje tidenes dårligste bane, mens oppegård er kjent for god standar ut sesongen. Jeg personlig liker oppegård, men kan skjønne hvis folk ikke liker den. Men krokhol er jo faktisk kjent for å være en av tidenes dårligste golfbane på østlandet!

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Tidenes dårligste bane på østlandet er Aurskog.. Med Krokhol som en god nr 2.
Oppegård er ikke blant topp 10 akkurat den heller..

Nes Med Lem

over 16 år siden

Nes Med Lem

Nes er kun 30 min med Timebussen til Konsvinger. Stopper 150 meter fra banen. Har også skap til leie.

S

over 16 år siden

S

Hvordan klarer Timebussen å bruke 30 min til Nes når jeg selv bruker minst 35 min fra Oslo S (uten trafikk)? Tipper bussen bruker nærmere 1 time, og ville ikke vurdert Nes uten bil.

Jeg liker både Oppegård og Grønmo, men synes Oppegård er en mer morsom og variert bane som man kan spille mye uten å bli lei. Ville holdt meg langt unna Krokhol.

tja

over 16 år siden

tja

gronmø er uaktuelt hvis du ikke er keen på å gå 20 min hver gang det skal spilles.

Bussen til østmarka går fra oslo s og rett til banen! enklere blir det ikke..

Koll

over 16 år siden

Koll

Studentens reisetid til golfbanen avhenger mye av gange + reisetid innen Oslo, fra boligen til transportmidlet som skal frakte ham til banen. Det kan gå like lang tid der, som selve reisen.
Personlig liker jeg ikke trange Oppegård, særlig ikke backnine (skog), og infarktbakken mellom hull 3 og 4. Anbefaler fortsatt Drøbak, der bussen fra Oslo sentrum stopper to min. gange fra klubbhuset.
Grønmo er 9 hull, og faller vel derfor ut? Østmarka er absolutt et alternativ.

Dilter

over 16 år siden

Dilter

Som Studenten kanskje skjønner er det til dels sterke meninger om de forskjellige banene rundt Oslo. Før du eventuelt går til innkjøp av medlemskap hadde nok vært lurt å prøve dem og finne ut for deg selv om du liker dem eller ikke. Og, hvordan transporttilbudet fungerer for deg. Alle banene som er nevnt i tråden er helt OK, og det er ingen grunn til å "holde seg borte" fra noen av dem.

Vedrørende transport, så bør du finne alt du trenger hos Trafikanten: www.trafikanten.no. Der fant jeg for eksempel ut at den ovennevnte Timeexpressen bruker 58 minutter fra Oslo Bussterminal til Vormsund (Nes).

Student

over 16 år siden

Student

hvilken busstopp søker jeg på hvis jeg skal til østmarka gk? er det en fin bane, eneste jeg ikke har spilt av alle overnevnte.

Tips

over 16 år siden

Tips

Ring Østmarka, så vet nok de det

Cobra

over 16 år siden

Cobra

Personlig så synes jeg Østmarka er en helt ok bane. Jeg rangerer imidlertid Oppegård som bedre, da den er morsommere å spille, og stort sett i bedre stand enn Østmarka. Men, jeg tror nok det vil være lettere å slippe til i prime-time på Østmarka enn Oppgård. Men, du som er student, vil nok ha gode muligheter for å kunne spille utenom prime-time, da du sikkert styrer studiedagen din selv i stor grad...

Lykke til med det og med valget!

Student

over 16 år siden

Student

østmark gk, noen som vet hvilken buss som går dit og hvilken busstopp man går av på.

fant ikke ut av det på trafikanten.no

Cobra

over 16 år siden

Cobra

Men så ring og spør da...jeeezez!
Tlf. 64 92 38 40

det er

over 16 år siden

det er

504 til vestby bru:)

Alter Ego

over 16 år siden

Alter Ego

Noe sier meg at Student ikke er klar til å forlate redet og flytte til byen ennå...

Student

over 16 år siden

Student

takker,

hvorfor ringe når kan jeg spørre her....

Fordi

over 16 år siden

Fordi

da får du svar på alt det du lurer på...med en gang!!!!!!!!

jnjn

over 16 år siden

jnjn

504 er ikke bussen til østmarka gk og ingen stopp som heter vestby bru.....

da

over 16 år siden

da

er det 501 til vestby bru, jnjn er mongis...........

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Er jnjn en mongis fordi han påpeker en konkret feil?

ja

over 16 år siden

ja

da kan han heller komme med riktig informasjon.. det var bare bussnummeret som var feil uansett..

ft

over 16 år siden

ft

Å bare bussnummeret ja. Det er jo en bagatell.

haha

over 16 år siden

haha

ganske sykt å påstå at vestbu bru ikke finnes...! latterlig!
huske feil kan alle gjøre..

doc

over 16 år siden

doc

Dette med offentlig transport er en begrensende faktor for deg. Hva med å låne en bil i 3 måneder og så komme deg greit opp til Hauger? Det er jo også et styr med baggen på bussen vil jeg tro- pluss at det uansett blir litt å traske. Bare en ide.

bli

over 16 år siden

bli

medlem av Haga eller Oslo, de fineste banene i og rundt oslo!!

Gålf Åge___

over 16 år siden

Gålf Åge___

La oss nå bare alle være venner :)
*kos og klem*

ft

over 16 år siden

ft

Hvor låner man en bil i tre måneder, doc? Og hva skal han på Hauger?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her