Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan er miklagard om dagen

Medlem der oppe

over 16 år siden

Medlem der oppe

Er medlem men har ikke vært der oppe enda.......noen som spilte i helga? Hvordan var det?

tja

over 16 år siden

tja

var ikke veldig bra akkurat.. dårlig med gress og mye skade på endel greener.. dog noe av det byttet ut men det er heller ikke så bra enda..

TJA

over 16 år siden

TJA

Jeg er også medlem,,og jeg ble ganske så overaska over banen etter alt det negative jeg hadde hørt før jeg gikk ut på..syntes det ser lovende ut jeg da!

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Haha, det spørs tydeligvis hvordan man ser på ting.

Jeg spilte både Nes og Grønmo rett etter åpningsdagen. Jeg synes vekstforholdene på fairway og green var ganske likt Nes, men bedre enn Grønmo.

Greenene var plaget av noen litt for store sandkorn før helga, men nå er de omtrent borte. Fortsatt klippes greenene høyt. Det er fortsatt noen små flekker uten gress på greenene, men ballen ruller greit der. I de områdene hvor de har byttet ut gresset kan du med fordel gurre.

Jeg tror også dette blir en god sesong!

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Spilte der i dag. En del av bunkerene har like store steiner i seg som før, men det virker som om noen av dem er forberdret.

Ellers er det veldig opp og ned. Noen greener ser ikke ut i måneskinn. Når jeg kom på lappeteppet på green 13 ble jeg helt paff. Det var skikkelig ille. Spilleflaten ellers er så som så. Rougen er fin:), mens fairwayen er noen steder er helt død, mens det ser bra ut andre steder. Noen tee`s er helt død, og på de aller fleste hullene er det matteutslag og det kommer nok også til å være det i flere uker fremover desverre.

Med GUR, og litt lave forventninger er det helt greit å spille der allerede nå. Greenene er rette, rettferdige og fine. Men med litt lite gressvekst...

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Banen er ok den - sammenlignet med Drøbak, Grønmo, Nes og Østmarka. Det finnes selvsagt noen vinterskade områder, men til min overraskelse så påvirket det spillet mindre enn jeg trodde og jeg tror banen blir veldig bra i år. Greene er rettferdige - og det er i mai det viktigste.

MCS

over 16 år siden

MCS

Spillte der på lørdag og ble svært skuffet.

Det er bra klubben informerer godt om banens miserable tilstand slik at jeg ikke ble enda mer skuffet!

Einar

over 16 år siden

Einar

Har spilt der hver dag siden fredag! (utenom søndag)

Ser forbedringer dag for dag.. det å si at flere fairwayer er døde er jo feil.. det kommer grønt over hele området, også der det har sett glissent ut.

Før åpning spilte jeg en 7-8 runder på nes. de har jo hatt fine forhold, men må si at det er fryktelig deilig å komme på mikla-greener igjen. selv om de ikke har mikla-kvalitet enda... mye bedre å putte på en greenene på nes, selv slik de fremstår nå.

Dette med matte-utslag høres veldig "dårlig" ut. Her må det sies at det er lagt noen kvadrat med KUNSTGRESS på de tee-ene som trenger litt mer tid. Må ikke blades med de harde "mattene" som er på ranger rundt om...

En snau uke med varme er alt som skal til før mikla igjenn fremstår som det den er.

NORGES BESTE GOLFBANE!!

Mvh

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Hvem har sagt at "flere fairwayer er døde"? Klarer ikke finne at noen i denne tråden har skrevet det.

Gålf Åge___

over 16 år siden

Gålf Åge___

Bare to hull har matter nå - og de er faktisk gode å slå fra. Greenene blir arbeidet med nå og er dresset. I går var de ganske ujevne. Håper de blir ok til helga.

Grunnen til at man synes miklagard er så ille nå tror jeg er forventninger om at den skal være i topp stand. Det er den ikke nå, og den er veldig lik de fleste andre baner. Greenene er gøy å putte på fordi de er designet med kløkt - og bare der er det grunn nok til å spille mikla framfor andre baner. Men. Hadde jeg vært gjestespiller ville jeg ventet ettpar uker før jeg spilte der hvis man er redd for å bli skuffet.

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Ja, nå var det ikke mange mattene igjen, men det uten at teene har blitt så mye bedre... Jeg syns mattene var en bedre løsning. Som nevnt over her, så er disse mattene gode å slå fra.

Nes har flotte greener å spille på allerede nå (når de klippes litt kortere blir de også litt morsomere), men også de sliter med fairway på ganske mange plasser. Nesten bedre å legge seg i roughen:P

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Etter å ha årsdebutert på Miklagard i dag, så konstanterer i hvertfall jeg med at alle utbrudd om hvor dårlig Miklagard er for tiden er bare tull og tøys fra folk som enten ikke har vært der, eller som har en torn i siden til klubben.

Banen er helt ok, med stort sett bra fairways og overaskende gode greener.
Ok, så holder det ikke toppkvalitet enda, men det er det beste spillefeltet jeg har vært på i år i hvertfall, så får de kravstore mene hva de vil.

:)

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Skal spille Miklagard til onsdag. Skal bli spennende.
Har hittil spilt Solum, Borre, Drammen, Kjekstad og Grini her hjemme. Så langt er Grini best på greener med Borre som nr 2.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Spilte Miklagard i dag.
Raske og jevne greener.
Like etter at vi var ferdige med runden startet de med å legge nytt ferdig-gress på green 17 og 18 siden disse to har litt vinterskader.

Alle fairwayer er helt OK, mye bedre enn mange andre baner jeg har spilt på.
Definitivt de beste greenene av de baner jeg har spilt i år på Østlandet.

Gålf Åge___

over 16 år siden

Gålf Åge___

Blir det provisoriske greener på 17 og 18 tror du? Hvis ja, vet du når disse to åpnes for spill? Tror og håper det blir veldig bra der i år. Det ser bra ut nå!

JM

over 16 år siden

JM

Snakket med Greenkeeperen når jeg gikk forbi der, og han sa vel at de kunne holde greenene åpne, da det er greie forhold på front-greenen, og de kan ha pinnen der i begynnelsen. Var bare stengt når de holdt på der. Kommer til å bli ganske bra forhold relativt raskt, da de bruker samme gress. Må bare få satt seg litt først.

kølla

over 16 år siden

kølla

Miklagard har som de fleste baner nord på Østlandet vært brun og våt. Nye Bogstad som åpnet i går er i en helt overlegen stand som man må mot Larvik for å finne maken til. Foreløpig bare mai, så vi tåler vel provisoriske greener eller brune flekker noen dager til

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her