Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Status på Kongsberg

Tomba

over 16 år siden

Tomba

Noen som har vært og spilt der?
Litt lite info på hjemmesiden, kanskje noen har kommentarer?

Ivrig

over 16 år siden

Ivrig

Banen er betraktlig bedre enn i fjor vår.... Det er fortsatt litt tidlig ( 1 til 2 uker ). Greenene har få eller ingen skader, men er fortsatt ikke klippet ned til maks ennå slik at farten kunne vært bedre men de er ærlige på linjen og jevne. Fairways har blitt resådd og der vokser det nå, men fortsatt litt så der...... spiller med frivillig ballplassering på fairway.
Har spilt med noen som spilte Larvik forrige uke, og den var værre i følge de. Har selv spilt Solum og den frister ikke til gjenntakelse i år.

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

Enig med Ivrig. Tee og Green grønne, Fairway trenger med tid.
Green på 12ern har fått skader på høyre side. Så der blir det vel vanskelig flaggplassering på venstre side fremover.

Ivrig

over 16 år siden

Ivrig

Dette er jo den greenen som ligger mest i skyggen og derfor alltid blir sist klar. Tror det er det som er grunn for at nedre platået har lite vekst.
Blir flaggplassering bak venstre i "bollen" noen uker fremover.
Da er det bare å legge inn 2 lange slag for å ligge i posisjon til et greit innspill klar av furuene. Ellers så kan jeg anbefale en runde på Kongsberg..... helt greit så tidlig på sesongen og over kvaliteten på eneklte andre baner her på østlandet har jeg skjønt.

Sven Tumba

over 16 år siden

Sven Tumba

Spillte kongsberg igår Torsdag og banen har overvintret godt!! Kommer bli veldig god i år!! Joda, flagget stod langt bak til venstre...:) Greenfee var 200 kr og mere golf for penga skall du lete etter i norge ved denne tid....

GONZO

over 16 år siden

GONZO

Det lover bra.
Håper dere får en bedre sesong i år
Heia Kongsberg.

Opptur

over 16 år siden

Opptur

Skal ikke så mye til for å få positive assosiasjoner på Kongsberg etter fjorårets begredelige sesong. Men å spå at fairwayene blir bra er litt i tidligste laget. De ble ikke i nærheten av å bli bra i fjor til tross for en meget god vekstsesong. Og greenene har aldri vært skikkelig gode på Kongsberg, så det skinner tydelig gjennom at her er det ivrige medlemmer som nå prøver å hause banen opp og ut av konkurshelvetet.

Sven Tumba

over 16 år siden

Sven Tumba

Jeg er ikke medlem og kommer aldrig bli men velger å spille noen baner i nærområdet på greenfee og kongsberg er det altid hyggelig å komme til....mener jeg da :)

anonymsk

over 16 år siden

anonymsk

Ivrig er nok Daglig Leder på Kongsberg.

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

Njaa Opptur, vi som er medlemer er vel de som er mest kritiske. Hvordan fairwayene blir får tiden vise, men det som er sikkert er at vi har et meget bra grunnlag etter vinteren.

Ivrig

over 16 år siden

Ivrig

Jeg er nok ikke daglig leder på KBG GK, men aktiv medlem i klubben. Personlig er jeg i hvertfall entusiastisk for hvordan jeg håper det blir i år. Når du ser hva som har skjedd med kvaliteten/ gressveksten de 3 siste ukene nå så må jeg nok si at det ser lovende ut med tanke på fairwayer. Greenene er jevne og fine, men mangler litt fart. De vil nok ikke klippe ned for fort med tanke på å få skader underveis, men blir nok akseptable med tanke på fart om noen uker.
Kan jo opplyse at vi hadde FROST natt til søndag. Kan jo være lurt å holde igjen litt til da..........

Hallo sauer

over 16 år siden

Hallo sauer

Er vel det samme hvordan banen ser ut, ihvertfall hvis greenene er sånn nogenlunde. Det er likt for alle og blir ikke noe lettere å treffe ballen om gresset skifter farge fra gulbrunt til grønt.
Ser at bortimot samtlige baner sliter med kvaliteten, også superbanene på Romerike. De som ikke er fornøyd bør kvitte seg med andelene sine og finne på noe annet. Gress er gress, det trenger sommer, sol og regn fopr å bli bra. I dag har det vært sol og regn, og sommeren er like om hjørnet. Fortvil ikke, vårherre spanderer nok en god golfsesong i år også.
Hilsen entusiastisk numedøl

Tomba

over 16 år siden

Tomba

Tok sjansen på en tur til Kongsberg i dag. Og for en tur!!! :-) Når vi tar i betrakning at vi bor i Norge og banen ligger langt inn i landet må jeg få si HALLELUJA for de spilleforholdene!! Ganske vått var det men det må man regne med etter så mye regn. Fantastiske forhold så tidlig på sesongen.
Meget bra greener! Fairwayene kommer seg også veldig bra. Denne blir knallbra i år!
Redusert greenfee også(uten grunn spør du meg)
Må nok tilbake hit fler ganger denne sesongen.

Medlem

over 16 år siden

Medlem

Ja det er bedre enn på lenge her oppe i år, men det er fremdeles litt igjen. Alt regnet har gjort klippingen vanskelig så det henger litt fremdeles. I forhold til i fjor er det slik nå at det er for mye gress på greenene. De skal nå dresses og skjæres så om en uke eller to tror jeg det er helt glimrende der uppe.

Ivrig

over 16 år siden

Ivrig

Spilte banen i går. Greener og fairway klippet...... Greener er veldig bra, jevne og bra hastighet. Fairwayene blir bare bedre og bedre for hver dag.

Dette blir bare supert for resten av sesongen.

Balder

over 16 år siden

Balder

Mulig Kongsberg har de beste greenene i området nå. Får dresset nå blir de helt konge. Ikke vært så bra greener på 5 år, minst. Spilte i går, meget bra. Gi fairwayene et par uker så er banen rå.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Spilte Kongsberg i dag. Veldig fine greener. Fairway sliter, men det betyr ikke noe siden de praktiserer ballplassering innenfor 1 køllelengde.
Kan absolutt anbefale banen.

Torgeir

over 16 år siden

Torgeir

Var på banen på lørdag og den er uten tvil den beste banen jeg har spilt så langt i år. Greenene er helt utrolig bra. For dere som absolutt skal ha 11 på stimpen er de kanskje litt trege, men 8,5-9 er helt ok.

Gjest

over 16 år siden

Gjest

Kongsberg har vært heldige med overvintringen i år, men mest gledelig av alt er at greenkeeperen synes å stelle bra med greenene i år. De blir dresset ganske jevnlig (vet ikke om de blir tromlet like ofte) og de er mye jevnere enn tidligere år.

Det fortjener greenkeeper skryt for!!!

Jeg håper inderlig at budsjettet for sand til greenene varer sesongen ut, for da tror jeg greenene kan bli skikkelig bra...

Takk:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her