Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dårlig forhold på banen

Asker

over 16 år siden

Asker

Jeg spilte på asker for 2 dager siden og ble veldig skuffet.
Fairwayene hadde nesten ikke gress på de og flere greener var ganske dårlig. Det var forøverig bare 17 hull åpen.
Det er ikke verdt å betale en greenfee for å spille på en bane som åpner for tidlig.
Dårlig var det også at proshoppen var stengt kl. 17 når jeg skulle spille, hadde behov for å kjøpe baller men heldigvis fikk jeg låne noen fra de jeg spilte med.

Hva skjer på Asker når de leverer et slik produkt?

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Første som bør skje er at vi håper på bedre forhold.

Asker er en morsom bane, og selv om mange strides om hvorvidt banen er bra eller ikke, så er det gøy å spille golf der når den er i bra stand.

varm resten av Mai så er mye gjort :)

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Det er nok en del meninger om Askers bane selv om jeg er enig med Yngve i hans vurdering, men en ting er ihvertfall sikkert, Asker er et ordentlig snøhull. Det betyr at banen normalt vil være blant de seneste til å åpne og at den er meget utsatt for vinterproblemer som følge av snø og is. Nå er banen åpen, men har åpenbart behov for sol og varme en stund fremover som flere andre baner på Østlandet.

Problemene på Asker er forøvrig ikke greenkeepers feil, jeg tror klubbens medlemmer er samstemte i at de har en dyktig greenkeeper som har uttrettet mye den tiden han har vært der.

Olle

over 16 år siden

Olle

Var det full greenfee?

BT

over 16 år siden

BT

Det står klar beskjed på websidene til Asker at hull 9 er stengt i uke 20 på grunn av ombygging. Så håper jeg for vårt omdømmes skyld at greenfeen var noe redusert.
Vanligvis klages det på at banen åpner for sent og nå så klager man jaggu på at det ble åpnet en uke tidligere enn "normalt"/forventet. Hva kan man forvente av en Østlandsbane tidlig i mai? Var på Haga på tirsdag og der var de skyldig grønt gress, men det var iallefall ikke snakk om hverken redusert greenfee, nå spanderte heldigvis medlemmet jeg spilte med, eller informasjon om at banen hadde dårlig gressvekst på fairways.
Men jeg syntes jo vi burde forstå at tidlig i mai så vil kvaliteten på banen kunne variere sterkt. Så kan man jo håpe at banene, Asker inkludert, har vett til å ta hensyn til dette når man forlanger greenfee.

BFH

over 16 år siden

BFH

Heisann, til info så var hull 9 åpnet for spill på torsdag 14.5
Det blir spennende og spille nye hull 9 når det nyeutslagstedet åpner medio juli (gjettning). I år er det en del forandringer på banen noen hvite satker er fjernet mens en del nye er satt opp, de som har fått nye er hull: 4, 11, 16 og 17 mens på hull 9 er de fjernet. Hilsen Asker medlem

veggiss

over 16 år siden

veggiss

hvor er det nye staker på hull 4? mot hull 5? og har hull 11 fått hvite mot hull 10? er jo snart hvite staker på hvert eneste hull på asker nå jo...erre mulig

BFH

over 16 år siden

BFH

Hei Veggis
De røde stakene ned mot juvet på høyre side fremme ved greenen er byttet ut med hvite, dette fordi en del "supermenn" skulle absolutt finne ballene nedi juvet for så og prøve og få ballen opp på greenen. Skogen mellom hull 4 og 5 er tynnet ut så nå virker hullene mer åpne.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

hvite staker der nede??? faen for noe tull...nå blir jo folk å lande i skråningen, håpe at ballen ikke gikk ut...gå bort og lette, for så å måtte gå tilbake på tee.

hvor er de hvite satt på 11?

BFH

over 16 år siden

BFH

Ut mot skogen på høyre side av fw, for å stoppe de som prøver og drive over tee på hull 10

Bamse

over 16 år siden

Bamse

Trist at klubber ikke forstår at hvite staker ikke stopper en eneste ball, og at dårlig design blir enda dårligere med hvite staker...

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Hvite staker på høyre side av fairway på hull 11 var der da ifjor også, selv om ikke mange forstod hvorfor de røde delvis ble erstattet av hvite. Tee på hull 10 ligger til venstre for fairway på hull sett fra tee 11, så begrunnelsen til BFH høres noe rar ut.

Det snodigste er vel de nye hvite på venstre side på hull 17, ikke mange som forstår den plasseringen.

Asker er en trang bane, og jeg har forståelse for en del av plasseringene, både for å "hindre" villmenn i å prøve fantomslag de ikke mestrer og som et middel for å bedre spillehastigheten. Det begynner imidlertid å ta litt overhånd etterhvert.

Megaslice

over 16 år siden

Megaslice

Asker er absolutt langt unna toppskikk, men dessverre gjelder det også mange andre baner på østlandet. Inklusive eksempelvis Tyrifjord, Miklagard og Bærum.

Spill på de fleste baner på østlandet i mai er forbundet med "risiko" for skader forårsaket av isbrann etc, og etter en sånn vinter som vi har hatt i år er det nesten et under at banene er åpne.

Når det gjelder hvite staker så bør disse være godt annonsert på scorekortet - personlig foretrekker jeg røde/gule på de fleste steder.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

over tee/skogen på hull 10 er jo den naturlige veien å gå på hull 11, så hvis de ønsker å beskytte de som står der så bør de heller sette opp et nett...

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Huff.... sterk motstander av nett.....
det er stygt det!!!!

Men, på den annen side..... spørs jo hvem som står på tee..... :D

Pepper

over 16 år siden

Pepper

På hull 11 er det naturlig å slå over bjerketrærne (skog?) hvis man har carry til det, men det er ikke naturlig å slå over tee på hull 10! Da ender man gjerne i skogen bak hull 10! Det er derfor ikke behov for nett der for å beskytte hull 10.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

nei..men hvis de ønsker å beskytte teestedet på hull 10 er et nett bedre enn ob BAK teestedet?!?!

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Jeg er en pyse, så jeg merker ikke til de OB stakene alikevel.

BT:
klar for en runde snart?

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Asker satte hvite staker langs hele venstre side på hull 7 (par 5) for 3 - 4 år siden. Før da pinnene bare stod de første 200 m slo mange slo driven rett nedover hull 13 (par 5 som kommer oppover) og forbi slutten på OB for å kappe hullets lengde. Dette har medført at hull 7 nå må spilles med fornuft og i egen fairway.
Hull 8 var farlig å gå oppver pga utslag fra hull 7 og 9.
Hull 10 er farlig fra tee pga utslag fra hull 11.
Hull 15 fikk tee flyttet frem fordi baller suste inn på treningsgreen.
Når du går ned hull 16 er det med fare for å få baller fra utslag på hull 17 i skallen. Blir vel ikke bedre av at venstre side på hull 17 også er OB nå.
Problemet på Asker er at de har klemt inn for mange hull på for lite areale.
Det florerer med hvite pinner for å prøve å få spillere til å satse mindre og heller spille safe.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

bare for å oppsummere litt.

hull 3: ob venstre
hull 4: ob høyre
hull 7: ob venstre
hull 9: ob venstre
hull 11: ob høyre OG ob venstre
hull 12: ob høyre
hull 13: ob høyre
hull 14: ob venstre
hull 15: ob venstre (?)
hull 16: ob (høyre eller venstre)
hull 17: ob venstre

fantastisk design....

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Noen kommentarer til veggiss' oppsummering:

hull 3: ob venstre - greit nok, skal beskytte hull 5, kommer sjelden i spille
hull 4: ob høyre - skjønner jeg ikke nødvendigheten av
hull 7: ob venstre - for å beskytte hull 13, se scrambler 09.59
hull 9: ob venstre - for å beskytte fairway 8. Tee flyttes nå for å bedre sikkerheten
hull 11: ob høyre OG ob venstre - høyre først for å beskytte turvei, senere litt rart. Venstre har jeg ikke sett engang, men hjelper fint lite mot hooker.
hull 12: ob høyre - fint, OB grenser til have
hull 13: ob høyre - fint, OB grenser til gård/have
hull 14: ob venstre - fint, OB grenser til have
hull 15: ob venstre (?) - fint, beskytter putting green. Tee også flyttet til siden, ikke frem.
hull 16: ob (høyre eller venstre) - rødt erstattet med ob venstre, litt rart
hull 17: ob venstre - forstår jeg ikke

Området er egentlig for trangt til 18 hull, derfor en del OB av sikkerhetsmessige grunner. Andre OB pinner er mer uforståelige. Ingen liker mye OB, og mange medlemmer synes det nå er for mye.

Hvis veggiss synes det er for ille kan han jo bare spille andre steder.

!!

over 16 år siden

!!

Skal alle medlemmene som synes det er for mye finne seg andre steder å spille??
(det er det du sier i de 2 siste setningene dine...eller?)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

det siste asker bør gjøre er vel å oppfordre til spillerflukt, de sliter nok med medlemsmassen som det er.

BFH

over 16 år siden

BFH

Heisann, kan melde om at hvite staker på venstre side på hull 17 er fjernet og røde staker er nå på plass igjen. Hull 17 er nå som i fjor.
Asker sliter ikke med medlemmsmassen slik Veggiss skriver, men det er en annen sak.

BT

over 16 år siden

BT

Det neste blir hvite staker i bakkant av greenen på hull 18, for å sikre at ingen fantomer går for verandaen på klubbhuset.

Yngve:
Jeg er klar.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her