Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vil du bli proff? Her er penga!

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

Hvor mange har tjent penger på golf i Norge? Toppen en håndfull. Her er et eksempel fra Ecco Tour sidene;

Morten Orveland har spilt proff i 6 år. På disse 6 årene har han spilt inn i snitt 26.000,- pr. år! I mange av konkurransene har han betalt startkontigent, reisekostnader, overnatting etc.

Hvor lang tid tar det før man erkjenner at dette får man ikke til? 10 år? 15 år?

Noen som fortsatt har lyst til å tjene penger på golf-ferdigheter?

Kjella

over 21 år siden

Kjella

La nå Morten Orveland holde på. Hvis han har lyst og råd, så kan han vel være proff til krampa tar'n.

happy

over 21 år siden

happy

Helt enig med Kjella... Hvorfor skal alle hetse folk som spiller golf.. Morten Orveland er keen på å spille golf, derfor bør han få lov til det.. Orveland er en meget god spiller, og kanskje løsner det snart ordentlig, hvem vet??
Hvis alle skulle tenke som deg "golfentusiasten" så er det ingen som kommer seg noe sted!!
Alle spillerne som spiller på de forskjellige tourene rundt om i verden har alle jobbet seg oppover i systemet, bodd på parkeringsplasser for å spare penger osv... Noen klarer det, og andre ikke, men ingen vet hvem og når!! Og bare for å ha sagt det, så er ikke penger alt heller.
Noen har mere glede av å drive med det de digger mest, enn å ha en 9-4 jobb med volvo stasjons-vogn og hvitt stakitt-gjerde!!

Late Bloomer

over 21 år siden

Late Bloomer

Føyer meg inn i rekken som anbefaler gutter som nærmer seg de 30 og ikke klarer å spille inn en god årslønn, og legge opp eller finne på noe annet. Når det er sagt så er det mange eksempler på late bloomers i golf. Gode spillere som av ulike årsaker ikke lykkes før de er både 30 og 35 . Hamilton er vel et eksempel i fjor hadde ingen hørt om 38 åringen, i år har han vunnet to ganger på PGA touren inkl en major.

Selvfølgelig må man på en eller annen måte finansiere periodene man ikke tjener nok. Klarer man ikke det tvinges man vel ut av satsingen. Regner ikke med at sosialstønad eller arb.led.trygd er nok til å opretholde en satsing..........

Ball-striker

over 21 år siden

Ball-striker

Late Blommer, da bør du gå inn på pgatour.com å lese om golfkariæren
til Todd Hamilton.han er nok ingen ukjent golfer med bl.a, 14 internasjonale seire i store turneringer fra 1992. har spillt mye i asia og er en stor spiller der borte, men gå inn og les om han selv, lykke til.

Late starters

over 21 år siden

Late starters

Husker at det var en tråd for en stund siden om late starters. Vet noen om det finnes noen spillere på touren nå som startet i voksen alder?

Late bloomer

over 21 år siden

Late bloomer

Klar over at Hamilton har gjort det bra på mindre tourer, så det var kanskje ikke et godt eksempel. Alikevel tror jeg vi kan bruke begrepet late bloomer, da han i voksen alder tok et langt steg videre kvalitetsmessig og ble en vinner blant de store gutta. Det er tross alt enorm forskjell på PGA og Asiatouren.

Har hørt at en svenske på PGA touren (Johnson) startet sent, 18-19 år og har hatt en enorm utvikling og gått inn på PGA touren etter kun 4-5 år. Dette er vist et ekstremt balltalent og unntaket som bekrefter regelen. (mulig jeg blander navnet med en annen toursvenske)

Et eksempel på en som har seriøst forsøkt å lykkes i voksen alder er Ivan Lendl. Ivan tok opp golf etter den meget vellykkede tenniskarrieren og brukte mange år, mange millioner på å forsøke å spille seg inn på tourene. På tross av ekstrem fysikk, balltalent, viljestyrke, konkuranseerfaring og nok av penger til å kjøpe trenere var han ikke i nærheten av å lykkes og han holdt seriøst på i mange år. Tror han kom ned +1 i hcp.

Kjella

over 21 år siden

Kjella

Synes om han lykkes eller ikke er uvesentlig. Det jeg mente med mitt tidligere innlegg var at hvis han er fornøyd med å spille golf (og kan finansiere det) så la han for all del gjøre det.

Selv tror jeg ikke han vil lykkes med å vinne "big bucks" men hva så? Det står uansett respekt av å forsøke!!!!!

Når det gjelder late bloomers så tror jeg mye kommer av at mange spillere i ung alder flyter på talentet sitt, og når det ikke holder i voksen alder begynner de å trene mer. Mange eksempler på det fra fotball.

Late bloomer

over 21 år siden

Late bloomer

Enig, og de fleste talenter som møter veggen gir seg i all idrett. Synd å se at dette også gjelder Henrik.

bjorn didrik

over 21 år siden

bjorn didrik

vel, men må vel si seg enig i golfentusiast at å bo i Norge å leve på golf er en veldig liten nål i en høystakk. er for eksempel lettere i sverige og usa. En del av Norges toppen innen golf har ingen sponsor. Norge bør gjøre det lettere for Norske spillere som har lyst og talent til å satse på golf, særlig når landet faktisk utvikler seg positivt når det gjelder golf, og interessen øker og øker.

mvh bjorn Aasund.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her