Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf logix GPS

Spike

over 16 år siden

Spike

Hei, jeg lurte på om den Golf logic Golf gps'en var lovlig på turneringer ettersom de bushnellene er lovlig. Den gir deg jo ikke noe mere informasjon en det en bushnell gjør. Noen som har noe fakta svar på dette?

GPS

over 16 år siden

GPS

Kopiert fra siden til Golf Logix:

Is using a GPS distance device during your round a violation of USGA and R&A regulations?

The USGA and R&A both recently sanctioned the use of satellite-based yardage measuring devices during competition. Specifically, decision 14-3/0.5 allows a committee to permit the use of distance measuring devices by Local Rule. Golfers should check with their golf professional prior to use in a USGA sanctioned event. GPS devices have always been permitted in handicap scoring in recreational rounds.

spike

over 16 år siden

spike

Men er det noen som vet om noen klubber som tillater dette under lokale turneringer, regionale turneringer og NM osv..?

lp

over 16 år siden

lp

GPS: På USGAs sider står det, helt tilbake fra 2006:

A noteworthy change is the governing bodies' sanction of the use of distance measuring devices, including GPS-based systems and laser rangefinders. New Decision 14-3/0.5 allows a Committee to permit the use of distance-measuring devices by Local Rule. This applies to devices that measure distance only, not any other conditions that might affect a player's play (e.g., wind or gradient). In the absence of such a Local Rule, the use of a distance-measuring device remains contrary to the Rules.

Så har komiteen gjort hjemmeleksa si; lagt til en lokal regel som tillater bruk av innretning som måler avstand (og kun avstand), så skulle GPS også være tillatt.

lp

over 16 år siden

lp

Men, det kan være egne bestemmelser for spesielle turneringer, her gjelder det å være oppdatert så man ikke blir diskvalifisert etter regel 14-3

Spike

over 16 år siden

Spike

Da får jeg håpe at klubbene ute i norge har vært flinke å lagt det til ( noe som jeg tviler på). Lurer på om det er noe vits å kjøpe den i år, ettersom folk er trege til å oppdatere regler osv..

GPS-2

over 16 år siden

GPS-2

De fleste mobiler kommer nå med innebygget GPS, da er jo et Norsk program som WeGolf til mobilen (ca 400 kroner) en langt bedre investering...

Furu

over 16 år siden

Furu

Har ikke gps i mobiler 10-15 meter feilmargin? Min C905 er i hvert fall ganske så unøyaktig, samme med Nokia 5210.

GPS

over 16 år siden

GPS

Etter hva jeg har lest på hjemmesiden til Golf Logix så er det den eneste GPS'en som er 100% vanntett. Er ikke så mange mobiler som er det...

De fleste klubbene som selger GPS'er og kikkert'er bør ha lokal regel som tillater bruk av dette i turneringer.

Spike

over 16 år siden

Spike

jeg vet iallefall at på klubben der jeg er medlem, står det ingen ting om det, og de selger gps..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her