Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

ETJs blogg

Koll

over 16 år siden

Koll

Noen som har lest ETJs blogg etter flausen i Italia?
Nå skjønner jeg hvorfor den gutten aldri kan bli en toppspiller.
Se www.eiriktage.com og døm selv. Jeg sier ikke mer....

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Koll, du er patetisk når du kan skrive noe sånt om en positiv og god blogg. Misunnelse over at noen kan se positivt på livet, slik Tage (eller "gutten" som du kaller ham) gjør?

Du er jo en kjent dommedagsprofet fra andre mediale sammenhenger så det er jo ikke så overraskende, men selv til deg og være var dette pinlig, smålig og flaut. Heldigvis vet jeg hvordan det gikk sist du kom med spådommer om at noe ikke ville bli til noe. Jeg håper du tar like feil nå.

Steinsopp

over 16 år siden

Steinsopp

Hva i all verden mener du Koll? Flause? Hvorfor kan han aldri bli en toppspiller?

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Jeg synes det er strålende at Tage skriver som han gjør. Kjempebra at han ikke depper på bloggen, men er positiv og fortsetter med sine skjeve betraktninger og herlige komentarer.

Marginene er små på det nivået, og i perioder butter det imot for de fleste. Jeg håper virkelig at Tage snart får fin flyt i spillet og skaper gode resultater igjen.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Sikkert mange som hadde satt seg i hjørnet og surmula, og da kommer man ingen vei.

Strålende innstilling Tage, stau pau, sin sjanse kommer!

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Nå har jeg lest bloggen, og nå skjønner jeg hvorfor Koll aldri kan bli et godt medmenneske...

Amatørbjarne

over 16 år siden

Amatørbjarne

Tage blir sikkert en decent European tour-spiller etterhvert også tar Koll feil på samme måte som han spådde døden for Internett. Tihi

brucew

over 16 år siden

brucew

Foooore!
Det er ikke plass i det hjørnet,
Koll sitter der. LOL

snappy

over 16 år siden

snappy

Tage er en herlig mann.

Jeg mener vi syter så mye av alt mulig. Noen syter av at Bjønstad syter og suttrer på sin blogg. Noen mener at Tage er for positiv.

Jeg tror Tage vet hav han gjorde feil i turneringen, og han har sin måte å bearbeide dette på. Bloggen er en fin måte å få støtte fra andre. Bloggen er en positiv sone Tage har opparbeidet seg, og han bruker den til sin fordel.

Jeg har lest denne bloggen siden den startet for noen år siden, da gikk han siste året i USA mener jeg.

Det jeg følte for noen uker/dager siden er kanskje at Tage var litt useriøs til tider, men så skjønte jeg det. Bloggen er et frissted, det blir som en telefon samtale til kopisen når du sitter på jobb, litt useriøst, men det letter på trykket i en travel hverdag.

Tage kommer, bare se. Men jeg mener enda at han burde satse enda mer, flytte til varme strøk osv. Se hvor godt han spilte da han bodde i Spanie i fjor. Er ingen tilfeldighet det tror jeg.

Amatørbjarne

over 16 år siden

Amatørbjarne

Det kommer vel ikke som en bombe at Koll misforstår hva en blogg er for noe. Trist at han mener Tage ikke skal få ha noen hobbyer ved siden av golfspillinga.

Det er i alle fall tonen i bloggen hans som gjør at jeg også følger med. Jeg ler og smiler når jeg leser den.

Keep it up Tage!!

Enur

over 16 år siden

Enur

Jeg innrømmer gjerne at jeg er skuffet over Tages resultater hittil i år, men at han har den desidert beste bloggen blant norske spillere, det skal ingen ta fra ham. Jeg synes det er artig å lese alle de små pussige historiene fra livet på touren som han deler med oss, og det er også imponerende å se den tilsynelatende lette tonen han har klart å holde under denne sesongens mange motganger.

Så stå på med bloggen din, Tage!

Lancaster

over 16 år siden

Lancaster

En av Tage's styrker er at han holder humøret og tar lette steg videre. Forbilledlig for alle.

Har stor glede av bloggen hans , og har anskaffet en Tage Tag for å gi noe tilbake. Er jo en stor fan,

Veldig bra at Tage følger opp med underfundige kommentarer uansett om det går bra eller dårlig.
Selvsagt har det vært hyggelig pm resultatene var bedre, men la oss ikke gi opp, men beholde den gode stemningen!

Koll, ditt innspill greier jeg rett å slett ikke ta alvorlig

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Ellers er Tage nummer 5 på venteliste til storturneringa i Irland til helga(!), han kommer nok med vil jeg tro.

Stau pau!

Javel

over 16 år siden

Javel

SAmatørbjarne
Så Koll er den mannen.
Burde vel ha forstått det for lenge siden.

Daniel

over 16 år siden

Daniel

Hvorfor blir jeg ikke overrasket at Koll kan komme med noe slikt tull?

Fortell meg nøyaktig hva det er Tage skriver eller forteller om som gjør at du "skjønner hvorfor den gutten aldri kan bli en toppspiller."

Er flott at han er på så bra humør og skriver ofte i bloggen selv etter en dårlig dag, noe svært få golfproff-bloggere gjør. Ønsker Tage stor fremgang i fremtiden og ble på en måte litt glad at Koll skriver hva han skriver, for Koll pleier jo nesten alltid å ta feil. =)

Koll

over 16 år siden

Koll

Sitater fra ETJs blogg:

"Etter lunsjen så satte caddien og jeg igang å gjøre oss klar for neste uke. Vi jobbet på rangen og Sjøland sin caddy kom over og delte erfaringene sine med oss. Roger som han heter hadde mye bra å komme med, han jobbet for Sandy Lyle i sin storhetstid og har vært med på det meste av det som kan gjøres på en golfbane"

"Idag så tok Christian Nilsson og jeg turen over til nabobanen for å spille. Vi hadde en fin match og hadde en avslappende runde. Etterpå tok jeg turen tilbake til konkurranse banen for å spise og for å trene videre. Kom i snakk med Mathias Grønberg og han ga meg noen tips. Han hadde god tid idag så vi fikk jobbet sammen om å noen spørsmål med svingen. Det var skikkelig bra ting han kom med så jeg kommer til å kjøre videre på".

Her ser vi bildet av en uproff og amatørmessig golfspiller på høyt nivå, som har golfen som yrke. Han har ikke kommet lenger enn at han mottar tips fra tilfeldige kollegaer som forteller eller viser ham noe, og vips så har han fått en ny oppdagelse og rettet opp feil. Hvorfor har han ikke oppdaget dette før? Man bør spørre seg hva slags trening han bedriver, som hopper rett på impulsive tips etter en elendig turnering (unnskyld at jeg sårer noen nå, men når man blir nr. 150 av 160 deltagere, så er den betegnelsen berettiget). Jeg synes bloggen gir et samlet bilde av en umoden "gutt", som fortsatt famler med å finne både teknikken og formen.

Etter en så dårlig sesong som ETJ har hatt med masse missede cuter og nr. 220 på ET-rankingen, så burde han enten være skikkelig forbannet eller dypt deprimert. Sannsynligvis er han begge deler - vekselvis. Han viser ingenting av dette i sin blogg, bare ureflekterte kommentarer. Vis litt temperament! Fremtiden ser dyster ut, med små sjanser for noe særlig videre ET-spill etter re-rankingen som kommer nå.
Men jeg forstår jo ikke hva en blogg er. Den skal visstnok ikke fortelle noe sant om bloggerens følelser eller tanker, men bare overfladisk tøys. Alt ETJ har å si om rundene i Italia er "spillet glei ikke". Hvorfor deler han ikke noen tanker om hva som er galt med sine lesere, og er litt realistisk? Vet han ikke selv hva som er galt? Det kan tyde på det, utfra hva han selv skriver.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

For meg blir dette nokså patetisk.

Tage får noen tips fra en god venn og dyktig golfspiller, og finner at tipsene har noe for seg. Hvis Koll synes det er å hoppe rett på impulsive tips så vær så god.

Tage får også verdifull input fra en meget erfaren caddie, han spiller en treningsrunde og går på rangen etterpå hvor han altså får ytterligere verdifulle tips fra Mathias Grønberg. For meg fremstår ikke Tage da som en uproff og amatørmessig golfspiller, tvert i mot.

Koll, din golfverden og Tages golfverden er på 2 forskjellige planeter. Uansett hva andre skriver til deg om dette tror jeg ikke du noen gang kommer til å være i nærheten av å forstå Tages golfverden og den profesjonaliteten som er på det nivået.

Det at Tage på sin blogg er positiv og skriver litt humørfylt etter en dårlig turnering er etter min oppfatning en styrke og ikke et svakhetstegn. Hvorfor skal han skrive om skikkelig forbannelse eller dyp depresjon? Det vil antakelig bare gjøre vondt verre, og det negative vil få overtak. Bedre da å bruke bloggen som et fristed og pustehull.

Men det er nok mye Koll og jeg er uenige om og har forskjellig oppfattelse av.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Med Kolls golfbakgrunn som særdeles suksessfull konkurransespiller på toppnivå mener jeg at vi alle burde lytte og lære av denne mannen når vi har sjansen.

Takk Koll for at du deler av din visdom med oss :-)

Koll

over 16 år siden

Koll

Dette er ingen "visdom" Gunnar Bull, det er en kommentar. ETJ inviterer til kommentarer til det han skriver i sin blogg. Forøvrig er jeg ikke suksessfull kokurransespiller, bare en elendig selskapsgolfer. Likevel er jeg meningsberettiget. Andre her har en annen mening, og det er jo det vi har debattsider til. Må du absolutt tøyse bort ethvert innlegg du er uenig i? Kan du ikke heller dele din visdom med oss og si hva du synes er bra og (eventuelt) hva som er mindre bra i ETJs blogg etter siste turnering. For det gir jo et bilde av ham, synes du ikke?

Jeg mener at ETJ med sine uttalelser som er sitert her avslører at han er en amatør. Han jobbet sammen med Grønberg og fikk noen tips med spørsmål om svingen. Skikkelige bra ting som han kommer til å jobbe videre med. Tilfeldige møter resulterer altså i at ETJ plutselig ser lyset, og leseren undrer seg. Hvorfor har ikke han selv eller treneren sett denne feilen før? ETJ har golf som yrke, og gjør ikke annet hele året enn å spille golf. Da må vi vel tro at han har noenlunde greie på det han gjør, og at han kjenner seg selv. Vi kan vel nå vente oss at han klarer flere cuter fremover etter at han har forbedret både svingen og fått andre skikkelige bra tips. Eller ligger mangelen på suksess andre steder?

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Koll: Du har selvfølgelig ett poeng. Alle skjønner at om han legger svingen sin helt om hver gang han snakker med en eller annen caddie eller prospiller så er det noe galt.

Men problemet er at du legger alt for mye i det "å få ett tips"- Du begynner å røre dette med "Plutselig ser han lyset" osv.

Min mening er at du har svært få forutsetninger til å forstå hva ETJ faktisk snakker om. Men motbevis meg gjerne. Ikke noe av det su har skrevet så langt viser meg at du kan noe om hvordan proffer snakker sammen om sving, gir hverandre tips, eller gir råd om baner. Her har du kanskje litt å lære?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg gir deg rett i en ting, Koll. Dette er ingen visdom.

Når du nå inviterer meg til å si hva jeg synes er bra eller mindre bra i ETJs blogg, så er mitt svar at jeg ikke anser meg kapabel til å mene noe vettugt om en golfspillers fremtidsmuligheter ut fra hva han skriver på bloggen sin.

Jeg registrerer at du gjør det. At jeg synes det er latterlig må du nok bare leve med.

Nå ja..

over 16 år siden

Nå ja..

Må si meg enig i mye av det du sier Koll. Håper jeg tar grundig feil, men tror nok neppe han kommer til å lykkes spesielt bra de kommende årene... Men....takk gud...hva vet jeg....

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hvem stoler jeg mest på når det gjelder golf og forberedelser; Tage eller en "elendig selskapsgolfer" (i følge seg selv)? Utrolig vanskelig spørsmål.

At en så dyktig spiller, som er på reise i ukevis, lytter til en tilbakemelding fra en veteran på Touren uten å avsjekke det med trener høres ikke så dumt ut på meg. Det var nok en liten detalj, jeg tror neppe Grønberg gjorde en vesentlig endring i Tages sving..... Men for all del Koll - du har jo for lengst konkludert med at de norske spillerne er håpløse så du vet nok best her og...

Å kalle Tage en amatør slik du gjør i siste innlegg er på toppen av det hele uhøflig.

Et spørsmål til slutt:

"Etter en så dårlig sesong som ETJ har hatt med masse missede cuter og nr. 220 på ET-rankingen, så burde han enten være skikkelig forbannet eller dypt deprimert."

Ville det hjelpe Tage å bli sint eller deprimert? Er det sannsynlig at han ville spilt bedre da?

Koll

over 16 år siden

Koll

Ja, Sam jeg mener at alle mennesker har godt av å vise følelsene sine etter at en skuffelse/tap har rammet dem. Forbannet, deprimert eller hva det er. Nå kjenner jeg ikke ETJ, men mitt inntrykk av det han har sagt og skrevet er at han mangler temperament. Han er altfor flegmatisk! Jeg tror på min vanlige amatørpsykologiske måte at ETJ ville bli en bedre idrettsmann dersom han fikk luftet ut noen følelser. Men, han gjør det kanskje i samvær med andre eller i enerom, og synes ikke han bør gjøre det i en blogg.
Å lese bloggen hans gir meg inntrykk av en mann i fullstendig ro og ubekymret tilstand. Med lette steg. Si noe, da vel; fortell oss hvordan du har det med deg selv og hvordan du vurderer både spillet og fremtiden.
Og jeg forsvarer uttrykket amatør med disse resultatene på ET 2009: innspilt 19000 euro, deltatt i 11 turneringer og misset cuten i 8 av dem, og nr. 227 på ET-rankingen.

Jeg har selv fått gode råd og blitt litt bedre av å høre på tilfeldige medspillere i flighten som har kritisert mitt spill i all vennskapelighet. Det hører med i selskapsgolfen. Men at en proff snapper opp og godtar råd fra en "tilfeldig forbipasserende" kollega, det trodde jeg ikke var mulig. Det virker amatørmessig på meg. Jeg synes vel at ETJ burde kvalitetssikre disse rådene først.

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Bra koll!

Endelig har du skjønt det. Det du ikke trodde var mulig, er altså mulig. Du tok feil:)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Tage trenger neppe å vise oss følelsene sine. Hva han blir privat har jeg ikke noe med - men sinne/depresjon er ingen god tilstand å spille golf i.

Flegma er ikke nødvendigvis et onde på golfbanen hvis han er konsentrert.

Å kalle en som kvalet inn på 7 plass til ET for amatør er flaut og pinlig.

Jeg tror det bor mye god golf i Tage - og at han som alle andre kanskje trenger en mental coach - det kan godt hende. Men det finner man ikke ut basert på en blogg.

Koll

over 16 år siden

Koll

Nå misforstår du meg med vilje, Sam. Jeg mener ikke at noen skal spille golf i sinne eller depresjon. Skjønt jeg tror det er sunt av og til å vise følelser også på banen. Det jeg siktet til med ETJ er at han utenfor banen og etter runden virker så veldig flegmatisk og avbalansert, selv om det har gått skitt på banen. Det er jo nettopp da følelsene skal slippe til, og sinnet eller gleden få utløp. Dersom han gjør dette så er det bra, men det vet jeg jo ikke. Bloggen hans vitner om en idrettsmann med for mye selvkontroll og beherskelse av følelser etter konkurransen, og det tror jeg ikke er bra.

Mer har jeg ikke å si om denne saken.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Koll, hadde du nøyd deg med å si akkurat dette:

Bloggen hans vitner om en idrettsmann med for mye selvkontroll og beherskelse av følelser etter konkurransen, og det tror jeg ikke er bra.

Så ville du fått en sakligere debatt. Jeg ville fortsatt vært uenig, men det er noe annet.

Steinsopp

over 16 år siden

Steinsopp

Koll: Du må bare snart, som en gammel mann, snart forstå at det ikke er alt du forstår :)

Du tror virkelig at spillere ikke får tips av venner eller trenere de kjenner? Da kan jeg bekrefte for deg at din oppfatning er feil. Jeg har selv stått å overhørt en samtale mellom Adam Scott og en annen trener enn Butch Harmon om teknikk.

Nå syns jeg du bare er ultrasøt og naiv :)

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Koll, da bare registrerer jeg at du og jeg er enige om å være uenige i denne saken. Greit, og ferdig med det.

Ted

over 16 år siden

Ted

Ikke rart at golfsporten i Norge aldrig kommer at bli en stor sport.
Hvor mange bedrevitere og kverulanter det er som alltid må si sin mening og komme med idiotiske uttalelser samt kritisere allt og alle.

Se til Danmark og Sverige, dem er ikke i nærheten av samme idioti som Norske spillere med hcp 8-30. Så fort en Normann kan stave til golf så er det synonymt med svinganalyser og desperate forsøk for at hevde seg.
Veit ikke om det er dette og andre forum som tiltrekker seg disse menneskene men en sak er nok helt sikkert, dere er ræva mennesker.

Det finnes mange snille og hjelpsomme mennesker på dette forumet, men dem kommer dessverre lit bakom disse menneskene som har et behov at dele med seg av den totalt inkompetente golfkunnskapen sin.
Søk hjelp eller slutt med golfen, starte med curling istedet.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Ted, det hjelper ihvertfall ikke med den slags oppgulp.

Folk er meningsberettigete om ETJ og hans blogg enten vi er enige med dem eller ikke, og enten de virkelig kan golf på høyt turneringsnivå eller bare tror de kan noe.

Koll har helt sikket stor glede av golfen sin. La han beholde den gleden, det er ingen grunn til å be han skifte til curlig bare fordi du er uenig med han i sak.

Ted

over 16 år siden

Ted

Pepper, Ja ! jeg senket meg til samme nivå, jeg er enig med innlegget ditt.

Jallapeno

over 16 år siden

Jallapeno

Koll, jeg synes det blir helt feil å sammenligne tips du plukker opp fra tilfeldige selskapsgolfere du spiller med, kontra det Tage får fra sine kamerater på touren. Det er vidt forskjellige nivå og det kan være små detaljer som gjør endringen mellom fiasko og suksess. Grønberg er en erfaren kollega som kjenner sin sving godt, og som også vet hva som skal til for å lykkes. Han vet også mye om svingen i sin helhet da alle toppspillere har måttet terpe på detaljer i mange år for å komme dit de er idag.
Jeg plukker selv opp tips fra kamerater (som jeg også vet er gode spillere som vet hva de snakker om), enda jeg bare er en skarve scratch-spiller. Det er milevis mellom mitt nivå og det gutta på ET har. At Tage kobler av med bloggen sin synes jeg er flott. Jeg er imponert over at han ser positivt på fremtiden, og det er også meget viktig...man må ha tro på det man driver med. Jeg vet han er god nok til å vinne på ET, men man gjør det ikke uten å ha trua sjøl.

Fyfy =)

over 16 år siden

Fyfy =)

Denne "tilfeldige medspillere" ligger nå T2 i Valero Texas Open. Fyfy Tage det går jo ikke an å få små tips fra slike spillere, du må jo finne ut av alt selv eller ta i bruk Tarot-kortene og spå hva du eventuellt bør forandre. ;)

Henke

over 16 år siden

Henke

Hvorfor må det absolutt være et tips om svingen? Hva om han fikk noen tips om treningsopplegg? Treningsmengde? Utstyr? Prioriteringer under turnering?

Selvfølgelig hører en ung aspirant på erfarne tour-folk. Tror du virkelig at man er ferdig med utviklingen når man kommer ut på touren, Koll? At man vet alt om alt, og bare går og venter på at resultatene begynner å ramle inn? Dette er en sport hvor folk lykkes først når de er nærmere 40. Det ville være dumt om Tage lukket øra for hva kollegene har å si. Selvfølgelig vet han hva han skal ta med seg og hva som passer bedre for andre. For alt vi vet kan dette ha vært et tips om spillstrategi på våte baner - ville det være amatørmessig å plukke opp dette tipset?

john

over 16 år siden

john

Jeg vil si at hvis han er pro eller amatør så satser han på golfen og har det moro og får møtt mange profesjonelle spillere.
jeg er sikkert på at han har det 100 ganger mer moro enn Koll som mest sansynelig har en kjedelig jobb.
jeg skulle hjerne gjort som Tage men er nok litt for feig med tanke på at å bli pro i golf er liten.

snappy

over 16 år siden

snappy

Tiger fikk mye informasjon og lærte mye av hans gode venn Mark O'mera.

Kan ikke se at det er noe galt i å ta i mot tips og hints.

Ofte går tipsene på dette nivået ut på tanker osv. Sving tanker er viktige.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her