Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

galvin green kvinesdal...hva skjer ngf

er det mulig

over 16 år siden

er det mulig

hørt at folk som ikke klarte cuten på kvalet ikke får spille, selv om det er bare 61 deltakere med på kvinesdal.
Hva er det N.G.F driver med ?????

!

over 16 år siden

!

Samme har jeg hørt. Sjefen sjøl. Tamburmajor bestemte at bare de som klarte Køtten skulle få spille. Triste saker, med største norske turnering, med kun 61 spillere...

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Greia var vel at man skulle kvalifisere seg rett og slett. Og klarte man ikke cut var man ikke kvalifisert.

Tror dog det var mange som trakk seg, derfor så få spillere, hørte ihvertfall det om jenteklassen.

jon

over 16 år siden

jon

50 spillere trakk seg vel ikke i gutte kalssen vel.
ngf har dummet seg ut,trodde det skulle bli det samme som p4.
Tenk å nekte folk å spille når det neste er 1/2 startfelt,gratulerer tamburstuen

.|..

over 16 år siden

.|..

Nå er vel ikke Kvinesdal verdens navle, og det koster mye å både spille og bo og spise, så det kan vel være noe av greia det og. Men enig, det blir litt dumt med så små startfelt på denne turneringen.

Ace

over 16 år siden

Ace

Mye av utfordringen for at mange ikke spilte var at mange juniorer var kvalifisert, men valgte heller å spille Titleist Tour samme helgen på Haugaland GK.

men det er vel ikke...

over 16 år siden

men det er vel ikke...

61 bra spillere i lille Norge? fortsatt mange scorer over 80...

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

.I.. , elt enig med deg, alt koster for mye etter at banen i Kvinesdal smykket seg med "Norges golfperle"statuset.
Tanken på at selv høyt utdannede og andre med penger på bok, ikke gidder å følge de gallopperene årsavgifter og unødvendige gebyrer++.....
I to nylig utgitte eksemplarer av lokalvvisa, selges andeler, og mine to kan gå i samme slengen.
Styret forståt ikke at de driter på draget, mister kunder og lesser for mye på de som holder ut - enda!
Muligens fin bane, men et he.... slit å fullføre en runde som likner en berg og dalbane. Gudd lukk Kvinesdal. Tipper at ikke Terra-tap kommunen spytter i ei krone til, det samme glelder hjørnestensbedriftene!

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Sikkert mange klubber som ikke drives optimalt, men det er nok mange klubber som gjerne mister misfornøyde medlemmer som bare bidrar med sutring og dritt.

Alt for dyrt!!

over 16 år siden

Alt for dyrt!!

Er så enig med Nattevankten atte...
3500 i årsavgift i Kvinesdal er alt for mye for en sånn d---bane. En spillerandel koster jo 15-20000 og det eneste fordelen med det er jo at man spiller gratis når banen er åpen og det er jo bare 8-9 måneder i året, de skal jo ha årsavgift likevel, helt sinnsykt dyrt, hvem er egentlig interessert i dette???? jeg bare spør.... Bakke opp og bakke ned , bare slitt og elendighet. Hadde de bare lagt den nede på sletta så!!!.
Hadde ikke GGT spillerene vært så opphengt i at de ikke har lov til å være misfornøyde så hadde de sikkert klaget de også....

.|..

over 16 år siden

.|..

Nå vet ikke jeg hvordan banen er, jeg ville bare komme med en mulig forklaring på at det ikke er fullt startfelt der i helgen.
Misfornøyde medlemmer får man sjelden gjort noe med...

snappy

over 16 år siden

snappy

Tror nok mye av saken er kvalifiserings systemet.

Mange klubber sitter igjen med samme vonde smaken at GGT ikke blir det samme som P4-Tour. Defor føler de at GGT er og blir ama-tour.

Det som igjen skjer er at klubbene ikke ønsker å gi støtte til spillere som vil spille GGT. I min klubb må vi betale 750 NOK selv, resten betaler klubben. Jeg er ganske heldig tror jeg, for jeg hørte at andre klubber i regionen ikke betaler en krone av de utgiftene man har om man spiller GGT.

Norgesgolfforbund har nå klart å få turnerings golf i Norge tilbake til de nivået det var på i 1998, kanskje enda dårligere.

Helt feil utvikling mener da jeg.

Jeg ser ikke noe særlig prestisje i å stille til start i en GGT. P4-tour var veldig proffesionelt. Jeg har spilt fast på P4-Tour siden 2005, og det har vært veldig bra. I år gidder jeg ikke spille GGT. Prøvde å kvalle da, men klarte ikke det pga elendig sving og luske strekke fra dagen før (kan ha en sammenheng).

Slik jeg ser det vil det være bedre startfelt overall på reggiontourene på østlandet, og NM selvsagt.

Blir vel Oslo GK i slutten av Juli som står for døren hos meg.

jon

over 16 år siden

jon

enig med snappy.

Til Snappy

over 16 år siden

Til Snappy

I år gidder jeg ikke spille GGT.
Prøvde å kvalle da, men klarte ikke det pga elendig sving og luske strekke

Gadd du ikke, eller klarte du ikke å kvale?

Jeg gadd forøvrig ikke å spille på PGA Tour i år.

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Jeg synes Kvinesdal var i veldig bra stand. Fine, raske og jevne greener. At det er mye vind kan ingen noe for. Jeg synes også banen er morsom og utfordrende. Og klarer du ikke gå de små bakkene på den banen så bør du seriøst tenke på å trene litt. Men at NGF ikke forsøker å fylle startfeltet selv om man ikke hadde "kvalet" inn, det synes jeg er idiotisk. Fullt startfelt må jo være til alles beste, uansett! Bedre inntekt for banen som arrangerer, mer prestisje og ikke minst større lyst til å arrangere igjen. Slik det blir nå blir jo ikke arbeidet man legger ned for å arrangere turneringene satt pris på.

Når banen ligger litt "ukurant" til, ja da bør man ihvertfall åpne opp for dem som ønsker å spille der, selv om man hadde en dårlig dag i kvalet. (Noe som forøvrig er helt bak mål da alt baserer seg på en enkelt runde). Ranking fra tidligere år...neida det bryr vi oss ikke om!

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Skrens, jeg forstod det slik at du kontaktet NGF og ba de ta hensyn til ranking fra ifjor, og at de ihvertfall lovet å vurdere det ? Vurderingen var åpenbart negativ, merkelig tenking fra forbundets side.

Snappy, hvis du betaler kr 750 og klubben resten for deltagelse på en GGT turnering, inkl. startavgift, reise, hotell, diett mv, da er du heldig. Det er nok mange klubber som ikke evner å gi så mye bistand lenger selv om viljen er der.

snappy

over 16 år siden

snappy

Heheh.. Nai jeg klarte ikke kvallet kortet, men jeg hadde ikke spilt uansett. Jeg har lagt opp turneringsgolfen for en stund. (har sammenheng med at jeg slår ballen ganske dårlig for tiden, eller de siste par årene med visse unntak er vel mer korrekt).

Jeg bestemte meg etter NM i fjor at jeg ikke ønsket å drive på med dette lengre. Jeg spilte Solastranden i vår for at den turneringen synest jeg er veldig gøy å spille. Dessverre ble det dårlig for meg, og jeg hevdet meg ikke i det hele tatt slik jeg har gjort tidligere år.

Jeg har kvallet til P4 tour på alle ama-tourer jeg har spilt uten om den første jeg spilte i 2004. Jeg har dog sendt de fleste wildcards videre til neste på listen ettersom jeg allerede har vært kvalifisert, så jeg ser ikke det store problemet med å kvalle via en region tour. Så om jeg vil spille GGT så hadde jeg gjort det.

Kvinesdal er en "natur bane". Den er vakker, meget gode forhold på fairway og greener osv. En perfekt bane for den Skrens Petrus (linjal som du er). Du liker deg på Meland også, så dette var nok en bane for deg, topp 10 er ikke galt. Ser jo at folk får sjokk av banen om de forventer seg Miklagard eller Nes.

Bobo

over 16 år siden

Bobo

Synes også dette var et svakt startfellt og skjønner ikke at ikke flere fikk spille. Jeg klarte å kvale inn blandt de 15 beste og dermed orket jeg ikke turen ned til Kvinesdal. Jeg vet det var flere med meg som tenkte det samme, lang reise og man må ta fri fra jobb fredag.

Tror det blir flere på start neste turnering, men helt klart at det er plass til flere.....

er det mulig

over 16 år siden

er det mulig

Poenget med denne tråden er ikke om det blir bedre startfelt neste gang eller ikke. Poenget er ngfs holdning,at de ikke ønsker å fylle startfeltet.
Tror de dette liksom er den eksklusive ggt??? hahahah.
da kommer de fort til se at de tok feil

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Alt for dyrt!! : Vet du hvor mye de legger på årsavgiften til neste år? Nesten de 3500,- ganger 2, hvis min kilde har rett.
Da spiller jeg heller greenfee til et par hundre, de gangene jeg ønsker å trimme et annet sted enn på min vanlige joggerunde. Og kjører berg og dalbane på Liseberg!

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Når gjennomsnittslønna ligger på 2-300 000 her i området, sier det litt om hva folk kan bruke på en enkelt aktivitet.
Etterhvert begynner etpar profilerte personer å oppføre seg ubehagelig i tillegg.
Uansett gudd lukk!!

Alt for dyrt!!

over 16 år siden

Alt for dyrt!!

Hvilke kilder kan dette være da? Er ganske sikker ppå at årsavgiften blir 3500 neste år.
Er det noen som har vært ufine med deg.

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Er ikke sikker, men tar på meg at jeg kan ha misforstått.

Alt for dyrt

over 16 år siden

Alt for dyrt

Misforstått det meste kanskje - hvorfor lager du sånn kvalme hvis du ikke er sikker på grunnlaget for kvalmen da?

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Kan du ikke lese? - "hvis min kilde har rett"
Tipper du er en av de kvalme der i dalen - husk: Tipper!!
Uansett nå får vi se hvordan dette utvikler seg - endel misfornøyde etterhvert!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her