Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Valuta for pengene på Bergen GK

Finansministeren

over 21 år siden

Finansministeren

900 kr for en runde på Miklagard er meget drøyt, men OK, banen har til tider hatt meget høy kvalitet.

Det jeg synest er verre er å betale 250 kr på hverdager for ei møkkabane som Bergen. De skryter av å ha norges nest eldste bane, men det skulle slett ikke tro. 85% av banen er ikke annet en suppe-myr, greenene er små, ale utslagstedene er matter og banen i seg selv er en smule spesiell.

Jeg ble fortalt sist jeg var der at de hadde hatt MANGE både norske og utenlandske eksperter på synfaring med tanke på drenering, men at det ikke var mulig. Det er det verste sprøytet jeg har hørt. Annenhver bonde hadde lett gravet grøfter og fått drenert mye av vannet bort.

Så forresten at de har begynt å dresse på hull 5, første gang de noensinne har dresset med sand der. Sannsynligvis er dette et resultat av saftig kritikk i en annen tråd her inne i vår.

Kan ikke se annet enn at ledelsen i Bergen GK har vært enten ekstremt late eller ekstremt inkompetente i alle år. Man forventer at når de skryter av å ha bane fra 1937 skulle de hatt tid til å fiffe opp banen, uansett hvor mye det regner i Bergen.
Kan ikke se at økonomien skulle være et problem heller, de kan neppe ha særlige utgifter på lån etc slik de fleste andre baner sliter med, så de burde virkelig ta seg selv i nakken å få skikk på hagen sin. Det er ikk
Uansett så kommer ihvertfall ikke jeg til å kjøpe greenfee der flere ganger.

Jerker Selte

over 21 år siden

Jerker Selte

Bergen GK er en bane som har det best som medlemsbane. Medlemmene trives der, og er stolte av banen sin. Så hva i all verden har en greenfee-spiller der å gjøre? Det er jo ikke noe poeng å spille 9 hull (18 hvis du gidder) på en møkkabane når du kan spille en av byens 18-hullsbaner i stedet. Bergen GK har tradisjon og historie - det skal vi takke dem for. Men som et sted å spille på greenfee har tiden løpt fra dem.

Kim Lingjærde

over 21 år siden

Kim Lingjærde

Jeg velger bevisst å skrive med fullt navn, siden "finansministeren" føler det tryggest å spre sin galle under anonymitetens paraply. Ørlite granne feigt, spør du meg, siden kritikken var såpass skarp.

Jeg vil anbefale å se banens tilstand, standard og layout med tilhørende utfordringer som de er. Området har sine begrensninger, selv om det sikkert er mye uutnyttet potensial.

Jeg opplever selv at banen er kort og temmelig trang (matter er naturligvis en svakhet), og dette kombinert med små greener gjør at banen er et UTMERKET sted å bli en god golfspiller på. Her blir du straffet for dårlig presisjon. Bergen GK er min hjemmeklubb, og i likhet med mange andre kombinerer jeg mitt spill på banen med utflukter til Meland. Og Fana med tid og stunder, antar jeg.

Uansett: Jeg koser meg med golf, og tror sikkert BGK vil overleve greit selv om de ikke kan regne med greenfeebidrag fra deg.

KK

over 21 år siden

KK

Ettersom du velger å spille greenfee på BGK er det tydelig at du ikke er medlem i en klubb i Bergensregionen.
Du er nok fjernmedlem i en postkasseklubb et sted du aldri har vært.
At Bergen GK er våt nå nekter jeg å tro. Greenene er glimrende,muligens litt harde og fairwayene er grønne og gode å slå fra.
Dette dritet du lirer av deg er bare tull og jeg vil bare oppfordre deg til å aldri vise deg på Bergen igjen hvis det er så fælt.

Men Fana GK sin bane er en skandale !!!!

Finansministeren

over 21 år siden

Finansministeren

Sorry KK, jeg er medlem i en stor og populær østlandsklubb, og har spilt golf siden lenge før postkasseklubb-begrepet ble oppfunnet.

Benekter heller ikke at Bergen GK er en utmerket plass å bli en god golfspiller, snarere er det slik at få andre baner stiller så store krav til både lengde, presisjon og taktikk som det Bergen GK gjør.

Det er bare det at fairwayene til Bergen GK er så utrolig dårlige at det ikke lar seg gjøre å spille normal golf der. For det første forsvinner ballene nesten overalt i fairway og røff, det er til tider umulig å finne fritak for tilfeldig vann fordi det ikke finnes tørre områder.

Derfor er det null valuta for de 250 kr som forlanges i greenfee.
Men bevares, Bergen er tydeligvis en bra hjemmeklubb siden ingen har oppdaget elendigheten i løpet av 67 år.........

KK

over 21 år siden

KK

Men opplysningene om at BGK dresser for første gang er sprøyt.
Det har jeg sjekket og dessuten har banen vært tørr i lang tid.

Finansministeren

over 21 år siden

Finansministeren

Det sjekket jeg også, og ble fortalt at det var første gang det ble dresset på fairway.
Og påstår du banen har vært tørr lenge bør du tørke deg bak ørene.
Når jeg spilte hadde det ikke regnet på 2 dager, og likevel var jeg kliss klass på beina allerede etter 4 hull.
Men vi østlendinger har muligens en annen målestokk på hva som er vått og ikke sammenlignet med bergensere........

Kim L.

over 21 år siden

Kim L.

Så, så. Dette er vel ikke noe å bli uvenner av...???

Jeg har 5-6 års erfaring fra BGK, og husker i alle fall at hull 4 ble dresset for et par år siden. Dessverre hadde noen vagt en sandtype med betydelige innslag av singel... Da snakker vi om fairway. Greenene får en omgang på regelmessig basis.

Det er ingen tvil om at Finansministeren har rett i at BGKs bane ikke tåler regn i den grad man kunne ønske. Pluggede - og dels mistede - baller i fairway er en uting. Hull 5 og 6 er vel spesielt utsatt. Jeg spilte en drøy uke efter dressingen av hull 5, og synes det var betydelig bedre å slå fra det merkbart hardere underlaget.

Jeg har golfspillende venner her som sliter med det myke underlaget. Når man er vant til å spille på Meland, kan tydeligvis overgangen bli tøff. Det sier litt når noen harver opp 30-40 cm divots. Snur vi litt på dette, er det nok en indikasjon på at BGK krever presisjon...

Koster det virkelig 900,-

over 21 år siden

Koster det virkelig 900,-

Koster det virkelig 900,- NOK for greenfee på Miklagard? De må jo være spik spenna gærne? Vil ikke ha mange folk med dårlige lønninger der nei.....

KK

over 21 år siden

KK

Tror nok greenkeeperen på BGK ved litt mer om historien til klubben enn deg Finansministeren.

Hold deg vekke fra vår by.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her