Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Callaway - how service shouldn`t feel.

Flyer

over 21 år siden

Flyer

De fleste som skal gå til anskaffelse av nytt golfutstyr er nok mest opptatt av at det bidrar til å forbedre spillet på den ene eller annen måte. Dette med servicen på produktene dersom noe går galt er sekundært. Det har det vært for meg også, men etter mine erfaringer med Callaway, vil jeg tenke meg godt og grundig om før jeg kjøper mer fra den leverandøren.

I September i fjor kjøpte jeg en helt nytt sett med Callaway X-16 med stålskafter.
Jeg synes settet har fungert utmerket, og presisjonen har nok blitt noe bedre i forhold til mitt forrige sett som var med grafitt.
Men fornøyd har jeg bare vært inntil jeg på golfferie i Danmark var utsatt for at mitt 4-jern knakk nederst. Et suverent treff ballen gikk 180 - meter og hodet gikk 60-70 meter ut i til venstre ut i roughen. Hodet fikk ved nedfallet også mindre skader i hodet, så jeg regnet som en smal sak å få et nytt jern når det er under 10 mnd gammelt.
Når dette skjedde tenkte jeg at nå er jeg glad for at jeg har en ordentlig leverandør i ryggen.

Jeg gikk innom en proshop i DK, og spurte hva de kunne gjøre. De kunne egentlig ikke gjøre noe som helst. Jeg måtte vente til jeg kom til Norge, og ta kontakt med shopen der jeg hadde kjøpt det i.

Ja da var første uke uten 4-jern gått.

Dagen etter min ankomst til Norge tar jeg kontakt med Shopen hvor jeg har kjøpt det og forklarer hendelsesforløpet. De sier at de må sende det inn og følger sin prosedyre. Det betyr at de må vente på et servicenummer fra Callaway. Etter en uke ringer jeg og følger opp hvor jernet mitt er. Det viser da at Callaway ikke har sendt er servicenummer og at det av denne grunn ikke sendt til Sverige for reparasjon. Jeg ringer Callaway og klager på oppfølgningen, og får beskjed om at det nok kommer til å ta ytterligere en uke.

Dette kaller jeg ekstremt dårlig kundeservice.
For meg betyr dette 3 uker uten et 4.jern. En håpløs situasjon når man er Hauger –medlem, en bane med 3 par tre på ca 170 meter.
Tidligere var det en norsk importør på Callaway, for oss som bor i Oslo var det da veldig enkelt. Vi dro opp til importør, servicen var god, og de skiftet ut ødelagte jern dersom det ikke var selvforskyldt. Hvorfor de forringer servicen slik er for meg helt uforstående.
3 uker midt i sesongen uten 4 jern?????????????

I fjor brakk min da 2 år gamle TM R360 Ti driver. I løpet av 48 timer så hadde de reparert den - gjett om jeg velger Callaway nest gang?

I skrivende stund er jeg fremdeles uten 4-jern. Så vi får se hvordan visa ender.

LG

over 21 år siden

LG

Jeg spiller selv på Callawaykøller og har aldri hatt problemer med service. En gang ble et jern knukket og jeg gikk derfor tilbake til butikken hvor jeg kjøpte det og de sendte køllen inn til Callaway og etter en uke så var den fikset, returnert og alt var iorden.

Jeg har vært deltidsansatt i i en proshop og vet også litt om hvordan rutinene ved reklamasjoner hos Callaway fungerer. Og det at Callaway skal sende et servicenummer er ikke helt rett. Man ringer nemlig til Callaway sin avdeling i Skandinavia og får et reparsjonsnummer oppgitt pr telefon. Så er det proshopen sitt ansvar å få sendte køllen så fort som mulig. At det tar en uke må man regne og det tar det lenger tid er det mest sannsynlig treghet hos proshopen som er årsaken.

Jerker Selte

over 21 år siden

Jerker Selte

Jeg har samme erfaring som LG - Callaway gir utmerket service. Lurer på, jeg, om ikke det er proshopen hjemme hos Flyer som har dummet seg ut - og så velter de skylden over på leverandøren? Who knows...

Pro Laps

over 21 år siden

Pro Laps

Nå har du en gylden sjanse til å legge bort de lange jernene til fordel for fairway-woods. En 7-wood erstatter ditt 4-jern og gir deg en høyere og mer presis ballbane, med betraktelig mer kontrollert rull. Takk heller skjebnen for Callaways sommel. Men kjøp for all del ikke woods fra Callaway eller Titleist eller liknende dyrkjøpte merkevarer. Da betaler du flere tusen kroner mer pr kølle enn du behøver.

kili

over 21 år siden

kili

I mine bøker fremstår Callaway som eksemplarisk mht service. For noen år siden overtok jeg et (mer enn) tre år gammelt Callaway-sett, inkl. woods fra min far. Efter et par ukers bruk, begynte hodet på 3W å sprekke. Tok kontakt med Callaway og forklarte saken. Selv om dette skjedde godt utenfor alle normale garantiperioder, aksepterte de tydeligvis at dette ikke var noe de kunne være bekjent av. De byttet den i en ny. Køllen var opprinnelig kjøpt i USA, men jeg kunne levere den direkte til lokal forhandler.

Den opplevelsen styrket meg i at jeg utmerket godt kan betale for Callaway-navnet, så lenge jeg kan få slik hjelp i nøden!

Jeg velger å tro at Flyer må ha vært uheldig. På den annen side må man også gi rom for at leverandøren gis tid og anledning til å sjekke hva som er skjedd. Med en kort og hektisk golfsesong, kan jeg forstå at hver dag uten fullt verktøyskrin kan være frustrerende. På den annen side: Fikk du benyttet tiden til å trene på å bruke alternative køller til samme distanse?

SJ

over 21 år siden

SJ

"Tre uker uten 4-jern"? Den ene uke var du på ferie, en uke må man vel alltid regne med, så da er det altså én ekstra uke uten 4-jern. Synes det blir mye skrik og lite ull her...

"Jeg vil ikke kjøpe Callaway fordi jeg risikerer en ekstra ukes venting dersom et jern knekker..." Vel, den påstanden snakker vel for seg selv.

Herregud å mange køller...

over 21 år siden

Herregud å mange køller...

du knekker da? Har spilt mye golf i 14 år og har ikke knekt en kølle ennå!!! Ville heller vurdert å legge opp :-)

proshopeier

over 21 år siden

proshopeier

helt enig som det blir nevt ovenfor her. Callaway har utmerket service og man for servicenr ved å ringe de med en gang, de betaler også for frakt frem og tilbake til shopen. sendte noen køller på mandag en gang og de var tilbake torsdag samme uke fiks ferdig. Tror nok flyer må spørre shopen han leverte køllene i hva slags rutiner de har på dette.
ingen andre som har bedre service enn callaway på rep av køller.

Flyer

over 21 år siden

Flyer

Ja hvem som er skyld i hva vet jeg ikke.
Det har nå gått tre uker siden jernet ble levert, og fremdeles så har jeg ikke et 4-jern.
Shopen skylder på Callaway - Callaway skylder på shopen.
Hvem som har skyld i hva driter jeg i. JEG MANGLER FREMDELES MITT 4 -JERN.
Kundesevice på Callaway burde da ta de nødvendige telefoner som og undersøke hva som har skjedd, og ikke forsyne meg med en mase telefonummer som jeg skal forsøke å ringe, slik de har gjort.

I mine øyne er dette uprofft.

Etter ca 15-20 telefonsamtaler har jeg nå fått kontakt med Callaway sin rep. i Norge som forsøker å ordne opp.

Dette var tydeligvis en stor utfordring.

KK

over 21 år siden

KK

Tre uker er ikke så lenge synes jeg.
Køllen skal sendes,fikses,sendes tilbake.

Du er ikke Callaways og proshopen midtpunkt fordi du mangler 4-jern.

Og ordspillet i overskriften din er BÅS.

Dr. Uten

over 21 år siden

Dr. Uten

Er det rart det blir krig i verden? Håper jeg aldri får deg som kunde!!!

hassen

over 21 år siden

hassen

vel, Hvis man spiller veldig ofte er det jo kjedelig å måtte klare seg uten et jern man til vanlig bruker, men enkelte proshoper har vel et slags utlån for denne perioden?. Man kan vel få lånt en identisk kølle..

Flyer

over 21 år siden

Flyer

Rep. for Callaway tok fatt i saken og jeg fikk til slutt et nytt 4-jern. Men det tok i overkant av 3 uker. Så for min del er det orndet. Jeg må imidlertid påpeke at 3 uker uten 4-jern er lang tid i et land hvor vi har en sesong på i overkant av 6 måneder.

For min del er saken ute av verden, men jeg håper andre som får skader m.v. slipper lettere. Meningen er at det skal ta ca 5 virkedager fra man leverer utsyret til at man mottat utsyret i retur.

Olle

over 21 år siden

Olle

Til Dr. Uten

Ja tenke seg å forlange service. Stakkars de som driver butikk og har disse plagsomme kundene hele tiden. Hadde vært mye lettere uten kunder.

Picard

over 21 år siden

Picard

Hadde en splitter ny 983K, ferdig tilpasset, i hendene en drøy uke etter at min gode gamle 975J sprakk i facen. Betalte ikke en krone verken for driver eller tilpassning. Må si meg meget godt førnøgd med servicen fra både proshopen på Stavanger GK og Titleist..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her