Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Deilig med litt kranglepause......

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

ahh..... det er digg å se solen skinne, temperaturmåleren viser over 10 grader nesten hver dag, gresset blir grønnere, ryggen er bedre, og kranglingen på forumene avtar.
I hvertfall her inne...... på GS er redaktøren i full gang med nye diskusjoner om sensur og überstyring av et debattforum atter en gang.

Er det ikke rart hvor mye mindre tull det egentlig er her inne hvor det ikke er så mye moderering, enn der hvor det er heldagsjobb å moderere forumet?

Nei, takke seg til en runde med golf nå. Jeg tror i hvertfall de fleste av oss er hyggelige mennesker som koser oss på golfbanen og ergrer oss på forumene når banene er stengt....

;)

hehehehe

over 16 år siden

hehehehe

jeg ler meg ihjel, ble sensurert etter et saklig innlegg der for noen uker siden. Needless to say...har ikke vært innom der siden da:-)
Dette forumet er et godt alternativ, men holder meg heller på golfsnakk der man må registrerere seg. Hakket mer seriøst ;-) No offense to the moderator(s)

hmmm

over 16 år siden

hmmm

Synes egentlig ikke det var så galt der i dag?
Har du blitt utelukket eller sensurert, Tiger?

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Siden jeg regner med det slir slettet på den andre siden velger jeg forsvare insinuasjonen om at jeg står bak et kritisk innlegg der:

"
Sigurd Vindel (28. apr 2009 14:56):
Klokken 14:56 idag sto jeg på Bletoppen på 1342 meter over havet! Jeg foretok telefonsamtaler derfra, og kan bevise min påstand, da Telenor har plassert ny antenne på solsiden av Blefjell.

Nå må denne mobbingen av min person slutte, fra redaktørens side!

Hver gang han får kritikk, så insinueres det at det er undertegnede som står bak!

Bernt Stellander"

hmmm

over 16 år siden

hmmm

Tror ikke han trodde du var S.vindel.
Det hørtes ikke så ille ut på språkbruken.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

For å skrive noe av det samme jeg skrev på en annen side.

Jeg trodde svindel var anonym som deltok med noen tåpelige innlegg for noen uker siden; anti-golfsiden med relativt klare linker til en norsk putter. Jeg trodde ikke anonym var BS, men jeg registrerte at noen gjore det.

Bernt: dersom du tror at alle er ute etter deg hele tiden, så tar du nok feil.

Bletoppen hørtes bra ut, lykke til med pøttern!

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Jeg har ikke blitt utelukket etter hva jeg vet selv,hehehe.
sensurert har jeg blitt, helt uten at jeg forstår hvorfor det jeg skrev ble sensurert, så jeg gidder ikke skrive der lengre.

Den måten å drive sensur på uten selvinnsikt og uten noe som helst kritisk holdning til egen tunge er så imot min natur at jeg rett og slett ikke gidder.

Jeg tror det forumet vil kvele seg selv av den enkle grunn at redaktøren jager vekk deltakerne.

Alle som er uenige eller krasse mot han får på pukkelen og blir kalt usaklige og useriøse jo...
Og noe som er ganske sprøtt er at han tror alle med samme IP adresse er samme person, og stort sett så er det jo Bernt i følge han.

Nei, vi får heller blåse liv i gode gamle Scangolf.
Her er det trivelig, morsomt, usaklig, saklig og alt man bare vil.

Moderering må til, men det får være grenser. Driver man et anonymt forum, så er det ganske mye som bør tolereres, og den lista bør ikke være basert på personlige preferanser.

(etter min mening da....)

MEEN, tilbake til topic, jeg startet jo ikke tråden for å herje med den unevnelige på det unevnelige forumet, men for å poengtere at det faktisk er ganske deilig å slippe å ha så mye oppblåst irritasjon innabords nå som sesongen er igang og vi heller kan få ut frustrasjonene våre ved å slice en ball så langt inn i helvete inn i skogen..... :D

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Foooore.

Jeg tror ikke alle er ute etter meg.

Jeg VET bare at én person ER det (og et knøttlite knippe av hans ukritiske omkrets) ;)

Bletoppen var topp, men schteike bratt på den stien jeg valgte.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Yngve.

Litt komisk når mannen skriver at folk kommer med injurierende og æreskrenkende uttalelser, mens han selv legger ut økonomisk informasjon om navngitt person, samt konkluderer at man er skattesnyter og/eller svindler. Det er jo komisk, og underholdene, selv om det er undertegnede han prøver sverte.

Likeledes å kalle folk for løgnere, uten at leserne får sjans til å lese motargumentet eller dokumentasjonen og kilden, der man selv kan sjekke sannhetsverdien. Men det blir for skummelt, for da kan den "sanne" løgner komme fram i lyset ;)

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Ja, det er noe i det Bernt.

Jeg er ikke alltid enig i din fremtoning heller, men er veldig enig i poenget ditt med at man ikke får forsvart seg når innlegget blir fjernet.

At man er uenige kan man leve med. Hetsingen og nedlatende holdninger derimot, det kan ikke jeg leve med, men har ingen planer om å engasjere meg like personlig som du har gjort, hehehe...

Jeg orker ikke ta meg nær av ting som kommer fra en person som ikke har noe kjennskap til meg og min person. Hans karakteristikker får han stå for selv, og han har tross alt selv valgt å ha et anonymt forum.

Argh.... sa jeg ikke akkurat at det var dette det var deilig å slippe?

nå gidder jeg ikke mer, hehehe

SOOOOOOOOOOL!

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Stemmer for at man bør bruke mer tid på golfbanen enn på diverse debattfora. Nå begynner banene å bli virkelig bra,det grønnes i gresset mens man sitter og ser på det...liten grunn til å sitte ved pc`en. Ut og spill folkens,og del gjerne erfaringene på kvelden på nettet,men da gjerne med litt positive briller på:)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Bernt og for den saks skyld Yngve - vi er drittlei av personlige relasjoner mellom dere og AR. Greie gutter som dere er - ikke plag oss med dette. Sitt gjerne og mumle besvergelser over AR og andre hjemme i stua, gann ham . bruk voodoo eller hva som helst - men ikke dum dere ut med det evige maset.

Spill golf.... ha det gøy og ikke bruke tiden på alt det negative i verden.

hmmm

over 16 år siden

hmmm

og i glasshuset er det også sten som kastes ;)

Fanthomas

over 16 år siden

Fanthomas

Sam,

hvem er "vi".
ikke inkluder meg i din krets av de som er lei. jeg er mer lei deg og din pidestall og glasshus.
vi husker alle ditt sinnsyke race for å hetse Aagolf, og selv om det er historie, så handler det litt om å ha litt selvinnsikt når man skriver det du forlanger her.

Hvis du ikke vil lese om personlige relasjoner mellom Bernt, Yngve og AR, så bruk tiden til noe annet enn å lese det da vel????

Igjen, jeg skulle likt å vite hvor du har "vi" ifra!

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Siden jeg er enig med Smilende Sam denne gang blir vi jo to, og jeg synes det er greit at han snakker for oss begge. Så "vi" vil da være undertegnede og Smilende Sam - minst.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Sam.

Så du synes det er helt greit, og at jeg skal finne meg i og bli dratt fram, og insinuert at jeg står bak enhver anonym, kritisk ytring fra Drammen og Omegn?

I nehver insinuering, peking osv. så ligger det samtidig påstander om alvorlige forhold som ikke kan bli sagt imot der borte, synes du det også er greit.

Eller synes du som "vi" andre at mobbere ikke må få herje fritt, selv ikke i sin egen hage?

Den enkleste av alle hersketeknikker, er å bruke "vi" når en ytrer seg, spesielt i slike fora, der en ikke "ser" deltakerne og "gruppen" som kaller seg vi. I slike fora kan til og me "vi" være samme person, selv om det ser ut som flere deltakere.

Bernt Stellander

Zack

over 16 år siden

Zack

"vi" er blandt annet meg.

Steinsopp

over 16 år siden

Steinsopp

Lei lei lei lei lei !!!

Lei lei lei? LEI LEI !!! Lei lei lei lei.

Lei

LEI LEI!

Ja lei

Stoppe?

Koll

over 16 år siden

Koll

Jeg er ikke av dem som kan inkluderes i Sams "vi". Synes sensur burde vært "forbudt" på diskusjonssider, om golf og andre ting. Bortsett fra direkte injurierende ytringer som rammes av straffeloven. Ellers bør alt trykkes, selv om det er aldri så idiotisk og fordummende og gjentagende. Det rammer til syvende og sist debattanten selv. La slike kverulanter og forumtroll holde på, til de dør av utmattelse og fordi ingen gidder å respondere.

Hegemoniet til golfsiden.com kan nok aldri trues. Det er mye fordi det er der de virkelige golfentusiastene følger hvert eneste av våre internasjonale spilleres slag i hver eneste turnering. Under HBs siste turnering var det 920 innlegg de fire dagene! Legg til Tutta, JAL og ETJ.
Ingen kan slå denne massive dominansen på golfnettet, og det er redaktøren klar over og stolt av. Men sensur driver han åkke som.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Vet ikke hvilke typer "dere" er, men selv er jeg typen som forsvarer "tjukkasen" som blir mobbet i skolegården, selv om jeg den gang var så spe at jeg selv fikk en eller to på kjeften.

"Man skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer en selv"

Tipper "dere" hev dere er den type feigiser som stiller seg bak mobberen og slenger dritt til tjukkasen.

Fleinsoppen er lei :) . Kan nesten skjønne det hehe

Men mitt motmæle mot mobbere stopper aldri :)

Toppers

over 16 år siden

Toppers

Du Bernt.. Du er vel klar over at du skader din egen bedrift når du holder på sånn? Å skille mellom person og firma blir ikke gjort når du personlig har vært med på å fremme dine produkter. Et råd, som mange andre har sagt tidligere, er at nå må du holde kjeft...

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Eller kanskje "vi" bare vil ha slutt på krangelen/mobbingen fordi vi aldri kan få noen objektive opplysninger som grunnlag for å velge side. Kanskje vi ikke helt klarer å ta stilling til hvem som er "mobber" og hvem som er "offer". For alt vi vet kan "tjukkasen" ha startet hele krangelen. En "frivillig" krangel mellom to voksne men kan vel forøvrig vanskelig defineres som mobbing, selv om oppførselen til begge parter til tider kan være noe barnslig.

Publikummer

over 16 år siden

Publikummer

Bernt: Du har da vitterlig vært med på å blåse opp dette så hinsides mye selv og lagt deg for hugg. Måten du har herjet på ARs forum innimellom blir jo på en måte å pegge seg selv opp mot å få en smell.

Kanskje du kan la denne dritten ligge nå? Det er ikke AR som tar opp ballen hver gang. Det er visse andre som anonym, privat og nå du. Jeg kan ikke se at AR hinter noe som helst om deg her? kanskje du er litt for paranoid.

Enig med tilskuer. "Vi" vil ha slutt på kranglingen.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Ehhh.
Var ikke dette en tråd som sa, deilig, kranglepause?
Det er da ingen som krangler her... :)

Enur

over 16 år siden

Enur

Jeg ler mer av den sutregjengen som består av alle dem som er blitt furtne og føler seg forurettet, fordi de en eller annen gang tilbake i tid er blitt irettesatt / sensurert / strøket eller rett og slett bare vært uenig med Golfsidens redaktør, og av den grunn ikke vil skrive mer på den sidens debattforum!

Men lese der, det gjør de tydeligvis mer enn gjerne, for så å opptre i mer eller mindre samlet flokk her inne etterpå hvis de kan finne noe å "ta" redaktøren på!

Det er vel det som på godt norsk kalles en barnslig reaksjon!

Honnør derimot til de som har opplevd dette, men som allikevel hever seg over det, og velger å delta på begge fora!

Steinsopp

over 16 år siden

Steinsopp

Enur: Well spoken!!!

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Publikummer.

Den eneste personen redaktøren DIREKTE har brukt disse begrepene mot, er mot meg ved fullt navn.
Dette er nettopp de begrep han konsekvent bruker når noen kommer med kritikk, i anonym drakt. Dette er begrepene forumtroll og forumterror, og er brukt for å karakterisere meg.

Synes du det er så paranoid og anta at han insinuerer at jeg står bak enhver kritikk mot han, når han så tydelig først lager en etikett på meg ved bestemte begreper, for så og bruke disse begrepene konsekvent når han skal piske. Dette er gjort med overlegg for å fortsette sin mobbing av min person. Så får leserne vurdere selv hvem som starter og hvem som er den barnslige.

Det er helt naturlig for meg og ta til motmæle mot mobbere.

Privat

over 16 år siden

Privat

De fleste her inne er en gjeng undermålere... Her har vi en Moderator som selv setter igang en debatt om sensur for så og sensurere hele debatten????
Hva gjelder AR så driver han bevisst med feilinformasjon gjennom sine artikler. Disse blir redigert underveis... artikler kan bli endret ca 5 - 6 måneder etter at de ble offentliggort på siden hans...
Begge disse sidene kommer til å dø ut av seg selv... når publikum får bedre verktøy til å følge turneringene...
Gleder meg til å bli outet av Moderator eller av sensurkameraten hans!!!

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Toppers og Publikummer.

Her er heading til redaksjonell artikkel datert 18.04 om Chrisco Golf:
"Til orientering.
I serien om utstyr fra norske leverandører er vi i dag kommet til Chrisco golf. I likhet med TaylorMade er Chrisco Golf ikke annonsør på Golfsiden. En aktør som er nektet adgang til Debattsiden her på Golfsiden hevder - mot bedre vitende - på Scangolf - at Golfsiden kobler TaylorMade med TaylorMade annonse. Til orientering er det Golfsenteret som her på Golfsiden annonserer for flere køllemerker som den "uønskede" aktøren løgnaktig kaller kobling - først her på Golfsiden. Hans løgn ble selvsagt strøket. Så gikk han, som vanlig til Scangolf med sine løgner og sedvanlige sverting av Golfsidens redaktør. Det er ingen premie for å gjette hvem dette er og som kaller seg "anonym". "

Synes du jeg fremdeles jeg er paranoid?
Hvem tror DU han sikter til her da?

Mobbing er mobbing, og kommer i flere former.

Toppers

over 16 år siden

Toppers

Jeg har aldri sagt at du er paranoid, men jeg kan gjerne mene andre ting om hjernen din.. Jeg bare ga deg et egentlig velment råd: HOLD KJEFT NÅ! Du skader din egen bedrift som sikkert har bra produkter. Jeg personlig må innrømme at jeg av prinsipp ikke kjøper disse produktene mest på grunn av din oppførsel på disse to websidene.

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Når skal dere to forstå og godta at disse debattene er uønsket på Scangolf?

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Back in the USSR :)

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Dere mener altså at dere skal få lov å herje på forumet som dere har gjort i visse perioder? Jeg ber dere tenke gjennom hva dere har skrevet opp gjennom tiden. Dette er en uønsket krangel å ha på Scangolf. Forstått?

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Joda, det er jo forstått.
Men er man ikke typen som lar noen mobbe en, så tar en til motmæle mot hetsen. Det er både menneskelig og naturlig.

Og siden mange her er oppdatert på den andre siden óg, så blir dette et naturlig organ der det frie ord for flyte, nesten knirkefritt ;)

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Hvem er "dere" ?

Bernt

over 16 år siden

Bernt

får
(skrivefeil) :)

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Du er klar over at vi følger IP´ene? Du, Privat, anonym, anonym2, uønsket, Bare spør, forumleser, ha ha, Golfnissen er alle nick som bytter IP ofte men som drar opp den samme feiden gang på gang.

La oss håpe det nå er nok.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Siden du er så klarsynt, så har du sikkert et fabelaktig godt svar på "høna og egget", eller er du bare forutinntatt ? ;)

"Drar igang feiden" - skriver du, det er da åpenbart at så ikke stemmer, selv om dette er stedet jeg har hatt mulighet til å forsvare meg mot uhyrlige og injurierende anklager fra den andre siden.

Men dine ord sier alt om ditt ståsted, som er alt annet enn analyting, men heller forutinntatt i din tone. Dessuten vet du inderlig godt hvem som trigger forsvaret.....men siden han ringer deg midt på natten, så skjønner jeg du vil ha stopp på dette.

Jeg beklager bryderiet, men så er dette da et forum, eller ??????

Du får klage til Telenor, for det er slik at Online ADSL, så skifter IP visstnok hver gang jeg slår på maskinen.

At du kan insinuere at jeg står bak alle disse nick, er for det første helt feil, og for det andre etisk forkastelig!!!

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Jeg refererer til nicknames som har herjet angående denne krangelen mellom deg og AR.

Som du kanskje ikke vet så kan man få ganske mye informasjon fra besøkende på et nettsted. Man kan se IP, ruten hvor datamaskiner konverserer, oppløsningen på skjermen din, hvilket operativsystem du bruker, hvilken browser du bruker og dens versjon. Jeg vet godt at du ikke har alle disse nickene, og jeg vet godt hvor mange personer det er snakk om.

Jeg skjønner det er frustrerende at du ikke får "forsvart" deg på Golfsiden.com, men å videreføre krangelen til Scangolf er uønsket. Vi taper besøk på nettstedet hver gang disse feidene pågår og da er det tydelig at våre brukere ikke ønsker disse kranglene.

Scangolf er et privateid nettsted og bestemmer selv hvilke regler som gjelder her. Det er ingen menneskerett å få skrive på Scangolf. Det er ikke ulovlig å tracke IP-adresser som du påstår. Det gjøres på de aller fleste forum og dette er inget unntak. Vi er et knippe moderatorer som prøver å sensurere minst mulig, men noen personer er uønsket basert på deres tidligere oppførsel og det har vi kommunisert tydelig. At dere ikke respekterer dette er nødt å føre til at vi fjerner alt dere skriver i framtiden. Trusler om søksmål må dere for all del gjennomføre hvis dere tror det norske rettssystem kan hjelpe dere.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Fint innlegg Moderator, men der gjorde du det samme igjen.

Insinuere at jeg skulle ville anmelde dere for noe????

Den eneste som har truet dere med anmeldelse er AR, og det vet du da vel godt.
Den måten du bruker det norske språk i ditt siste innlegg, legger du det fram som om jeg har vært delaktig i trusler mot dere.

Det er igjen uetisk, selv om jeg vet hvem du sikter til, som har kommet med slike trusler. Det er redaktøren, som bruker slike teknikker for å prøve kneble dere også.

Ditt innlegg var meget bra og jeg forstår dere godt, men det siste avsnittet åpner du opp for at leserne skal tro at jeg har truet med slikt, og det vet du er feil. Det var neppe ment å sparke min vei, men vårt kjære språk er slik at du åpner for mistolkning ;)

Jeg var og er en god venn av Scangolf, men skjønner det ikke er gjensidig.

Men gjør ikke slik du gjorde her om dagen, da du brukte hersketeknikk og skrev at jeg BARE lager bråk. Du/dere vet bedre enn noen de mange mange saklige innlegg jeg har lagt inn, senest i tråd om puttere, der jeg kom med faglig råd, til og med uten å henvise til mine produkter;)

Scangolf kan virkelig bli noe, men dere går i fella og lar dere bli styrt og herset med av mannen. Men klart, det er letteste vei, og tilfredsstille han så dere slipper bli vekket midt på natten av mannen som frenetisk prøver beskytte sin person, så mye kritikk som den mannen må tåle fra sine lesere.

Lykke til, skal prøve etter neste evne og etterleve deres anbefaling, og holde det jeg tidligere har lovet. Rettferdighetssansen er sterkere enn mitt ord, men sorry ;) igjen......

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Du har glemt at du truet om det pr epost?

Sitat:
"Jeg gjør oppmerksom på at tiltak blir satt igang mot redaktøren på golfsiden pga hans artikler og innlegg på egen side. Regner med du ønsker unngå det samme selv."

Du trenger ikke å påpeke at du har skrevet seriøse innlegg. Problemet er alle de andre som gjør at vi i Scangolf må bruke mye tid på å diskutere dette internt. Vi er flere personer som prøver å tilby et interessant golfforum.

Vi lar oss ikke styre av noen. Vi har fjernet ærekrenkelser ovenfor AR og ønsker ikke slikt på forumet.

Dette står rett under "Send svar"-knappen:
"Useriøse innlegg eller angrep på enkeltpersoner eller menneskegrupper som kan virke krenkende eller støtende, vil bli fjernet fra diskusjonsforumet av Webmaster"

Det hjelper å sutre

over 16 år siden

Det hjelper å sutre

http://www.youtube.com/watch?v=mGfbr2mQN-Y

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Moderator.
-totalt ut av kontekst.

du har ihvertfall vist at du er overstyrt;)

Snakkes

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

... og jeg som trodde flagellanter hørte 1400-tallet til.

Denne diskusjonen

over 16 år siden

Denne diskusjonen

gjør meg kvalm!!! Bra å starte en diskusjon om krangling...

Bra tiltak!!! Stå på Bernt! Du krangler jo hvertfall ikke!!!! God Jul a!

Keyser

over 16 år siden

Keyser

Bernt - Hvorfor i huleste lager du ikke ditt eget forum der du kan "forsvare" deg?

Sikkert mange her som allerede følger med på flere debattsteder, som også vil følge med ditt dersom du lager et.

Zack

over 16 år siden

Zack

BERNT STELLANDER=PROFOUND
Tragisk å se hvordan eieren gang på gang klarer og ødelegge en møysommelig oppbygd merkevare.

Er du Psyko

over 16 år siden

Er du Psyko

Bernt
Kanskje du bør la være å skrive etter du har tatt en for mange pils

duffshank

over 16 år siden

duffshank

grattis til Bernt for å ha hisset på seg nok en moderator.... NÅ er det hvertfall på tide å gå i seg selv kanskje? eller er det alle andre enn deg selv det er noe galt med?

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Er helt på linje med moderator her,og skulle gjerne ønske at alle andre kunne heller tie de uønskede ihjel. Ingen vits å slenge med leppa her,slik at man får lyst til å forsvare seg gang på gang. Det fører ingen steds. Bruk heller tid på noe positivt,golf eller golf-debatter f.eks.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Moderator.

I ordelag har du brukt begrepet som "bare lager bråk" om meg, men svar på dette:

Du starter en tråd som skal diskutere sensur!

Her kommer ca. 40 deltakere inn og man får et relativt balansert inntrykk av opinionen.
At du stryker mine innlegg der er forsåvidt greit, siden det er blitt normen her, men at du stryker de 39 andre deltakeres innlegg er spesielt.

Det at du fjerner hele tråden, der den faktiske opinion, med deres samstemte kritikk mot sensuren og måten den blir utført på der borte, viser jo nettopp hvilket ærend du går i.

Det at deltakere her tar opp dette igjen og igjen, slik som denne Yngve gjorde, viser jo nettopp at dette er et interessant tema for deltakerne, og at folk flest reagerer på knebling av det frie ord og MANIPULASJON av opinionen.

MANIPULASJON ved å skrive kommentarer om enkeltes innlegg, uten at deltakerne kan lese hva som faktisk skrev, samt det du gjør nå i det siste, ved å bruke slike generelle betegnelser om meg som "lager bare bråk" og liknende, på tross av at du vet jeg er aktiv i fagspørsmål og har hatt svært mange og gode innlegg i seriøse debatter her.

SKJULE OPINIONEN ved å fjerne hele tråder der den faktisk få et ansikt.

Det er naturlig for mange og reagere og kritisere misbruk av makt i media, misbruke makt ved det skrevne ord, og kneble ytringer og personer fra å komme til ordet.

Det er simpelthen ren mobbing.
Jeg tåler slike flåsete pilskommentarer, (liker ikke og drikker ikke øl forresten), for stikker man hodet fram så får man tåle noen hugg. Det er helt greit det. Men mobbing er allikevel mobbing.

At flere med meg reagerer på sensur og MÅTEN den utføres på, er IKKE GREIT, for svært mange. Dette har vi sett i debattene, men straks jeg eller andre kritikere kommer på banen, og dere får trykket fra den andre siden, så slettes hele tråder, der opinionen viser seg.

Jeg er nok en kverulant med skarp pennespiss, og liker hete debatter, men mobbing aksepterer jeg ikke. Om enkelte mener det går ut over mitt eget varemerke, så be it. Jeg har faktisk fått mange eposter der folk skriver støtteerklæringer etter den urettferdige behandling jeg har fått der borte og her i det siste.

Så om noen få her på Scangolf og Golfsiden ikke kjøper produkter fordi jeg står med rak rygg og tar til motmæle mot mobbingen fra den andre siden, ja DA ER DET FAKTISK VIKTIGERE FOR MEG ENN PENGER!

En siste kommentar til manipulasjon og maktmisbruk:
Når det gjelder og kalle ting for løgn, uten at lesere får tilgang til balansert informasjon eller kilder, så blir dette som å rope ulv ulv.
Alle mine påstander jeg har kommet med her og på andre siden står jeg inne for og har bevis for. Hadde jeg ville kranglet, for å krangle, elelr lage rabalder, så hadde jeg fortsatt, og dermed bevist hvem som faktisk lyver, men det er ikke så viktig for meg og krenke andre eller ta rotta på noen. Det som er viktig for meg, er å ta til motmæle, og stoppe den finurlige mobbingen som drives av redaktøren på andre siden. Det er alt dette handler om. For som alle nå har skjønt, så har ikke denne redkatøren injurierende kraft, presisert fra fagorganet, så det plager meg lite. Men som nevnt, så er ikke jeg typen feiging som ikke står opp for meg selv, og andre for den saks skyld, og da må jeg ta noen smeller, men jeg aksepterer ikke misbruk av sitt media og denne ensidige og finurlige mobbingen som har gått over meget lang tid.

At det kommer kritikk for måten han driver sensur på, og kritikk av såkalte faktabasert informasjon fra lesere som sitter på annen informasjon enn det som presenteres, må da tåles når en driver debattforum på internett.

Nå lukter det ny topptur her :)

Er du Psyko

over 16 år siden

Er du Psyko

Tror du bekrefter hva mange tror når du ikke klarer å la ting lige.

A definition of madness;
A person who keeps doing the same things and expects a different result........

duffshank

over 16 år siden

duffshank

det lukter psykopat og paranoid lang vei spør du meg...

!

over 16 år siden

!

Useriøse innlegg eller angrep på enkeltpersoner eller menneskegrupper som kan virke krenkende eller støtende, vil bli fjernet fra diskusjonsforumet av Webmaster.

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Bernt:
Det du peker til at jeg skrev "lager bare bråk" var også ment på flere personer - som ja - bare lager bråk på Scangolf. Det er vårt inntrykk. Når det gjelder deg spesifikt lager du mye bråk. Synes du helt seriøst at du får mye støtte i denne tråden?

Først lyver du om at du ikke hadde truet Scangolf. Så får du et bevis på hva du har skrevet pr epost. Så nekter du på det og sier det er tatt ut av kontekst?

Kan du forklare hvilke tiltak du har tenkt å sette igang hvis vi sensurerer deg på Scangolf?

Angående tråden om sensur så fikk vi innspill på hva flere mente om sensur og at det ikke burde forekomme. Noen mente vi burde fjerne tråden, andre mente den burde stå. Vi valgte å fjerne den ettersom vi så på angrepene som krenkende og støtende. Det er vårt ansvar å bedømme dette men vi ønsker også å holde en dialog med brukere siden denne saken har pågått i flere år. Hvor lenge du skal holde på med denne saken lurer jeg virkelig på, men den er uønsket her på Scangolf. Kan dette bli forstått snart eller må jeg ta fram blankoen igjen å stryke absolutt alt du skriver?

Takk for dine innspill om hvordan vi skal drive Scangolf.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Vel, da er det val bare å legge ut tråden om sensur igjen da..........slik at folk får lese hva opinionen mener om den ??? Om det er klare brudd er det bare og slette de innlegg som var krenkende, ikke slette hele tråden!!! Det er det jeg kaller manipulasjon. Det er da åpenbart at de som blir kritisert ønsker slette hele tråden, og alle skjønner hvem som trykket på. Poenget mitt er nettopp at dere skjuler opinionen, etter trykk fra den som kommer svært dårlig ut der.

Sensurer meg gjerne, om du føler behov for det.

Så du finner ingen krenkende eller støtende innlegg i denne tråden hmmm

Bra jobbe.
Meget konsekvent utført.
Ser nesten ut som det har vært fusjon i kulissene hehe

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Selv om jeg får dritt her, så ber jeg deg ikke slette hele tråden.......

Ser du poenget ?

duffshank

over 16 år siden

duffshank

av og til lurer jeg på om det faktisk er Bernt som skriver under eget navn eller om det er noen som ønsker å sverte han så dypt at de driter han fullstendig ut ved å utgi seg for å være han og komme med en masse vrøvl under hans navn.

Det kan da virkelig ikke være mulig å synke ned på et slikt nivå og ikke klare se lenger enn nesa rekker? Hvis det virkelig er deg Bernt så tar jeg av meg hatten for makan til idioti har jeg aldri vært borti....

Igjen: God bedring

Zack

over 16 år siden

Zack

Bernt.
Vær så snill å kutt ut det patetiske gnålet ditt.
Er det så jævla vanskelig å forstå.
Moderator ønsker ikke at du skal bruke forumet her til din personlige vendetta mot en bestemt person.
Der tror jeg moderator har de fleste med seg.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Den tråden om sensur var så ille for den andre part at han måtte true dere til sensur og sletting :)

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Bernt: Vi venter enda på din forklaring om "tiltakene".

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Tror de fleste venter på at Bernt slutter å skrive innlegg i denne tråden. Prøv Blefjell isteden!

Bernt

over 16 år siden

Bernt

ingen tiltak herfra:)

10-4

duffshank

over 16 år siden

duffshank

tomme trusler som vanlig fra den stakkarslige løgneren Bernt Stellander

Bernt

over 16 år siden

Bernt

duffshank.
Jeg er med fullt navn og du er..........

Nedsettende kommentarer fra anonyme har ingen tyngde ;)

Mobbing, sensur, hets, hva er det neste fra Moderator......

705

over 16 år siden

705

Stakkars fyr, rett og slett synd på ham.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

705.

Ja, jeg er rik og fri, veldig synd på meg LOL

Tar meg en topptur mens du sitter inne i finværet.

Om du da ikke jobber i kommunen og planter 17. mai-blomster :)

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

705, De det først og fremst er synd på er alle de som skriver annonymt om Bernt eller AR for den saks skyld i debattene her.

Skal du utøve kritikk mot enkeltpersoner, bør man gjøre så med fullt navn og ikke gjemme seg slik f.eks kyllingene, 705, duffshank, Zack og er du pzyko gjør.

Jeg tar ikke stilling til konflikten mellom AR og Bernt og synes det er trist at voksne mannfolk ikke kan skvære opp og gå videre i livet.

Når det er sagt er dette ett debattforum og bryter innlegg ikke forum reglementet bør det bli stående.

Hvis en tråd irriterer deg....IKKE LES DEN.

Enkelt og greit.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

egentlig er det yngve som er roten til alt vondt her, foreslår at han modereres og anmeldes for ærekrenkelse!!!

Simen Fulland

over 16 år siden

Simen Fulland

Veggiss, Yngve har da forlenge siden mistet sin injurerende kraft he he:-)

Privat

over 16 år siden

Privat

Det er ikke synd på Bernt, han klarer seg utmerket godt. Noe som kanskje er litt kjedelig for dere, men sånn er det bare...
Til Moderator: Makan til ynkelig fyr skal man lete lenge etter...
Styr dette elendige forumet som du vil... husk at ved og kopiere konkurrentene kan man i beste fall bli like gode eller like dålige om man er heldig...
Jeg synes ofte at Bernt går for langt og han kunne trenge bedre rådgivere, men det forsvarer ikke alt det pisset han blir utsatt for.
Skal man drive en blogg så får man tillate et normalt blogg innhold...
Du hevder at jeg er utestengt fra dette forum. Når ble jeg det og hvorfor?
Er det støtende og hevde at dere har et elendig forum?
Ønsker dere flere diskusjoner om snåsamannen?
Glem nå ikke at det er du selv og " dine egne " bloggere som starter disse forferdelige trådene.

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Privat.

Du vet, jeg er unntatt for regelen om krenkende innlegg. Dvs at man kan kalle meg hva som helst, men om man kritiserer en viss person og jobben han gjør, så slettes det :)

Fjellet kaller....

barcentrale

over 16 år siden

barcentrale

simen.. litt uenig her. Et internettforum må være basert på anonyme brukere. At noen velger å stå fram med fullt navn, bør ikke bety at anonyme må regulere sine ytringer . og at kun personer med fullt navn skal ha "rett" til å kritisere andre brukere eller personer.

For øvrig kan man gjerne operere med fullt navn, som allikevel er falskt.. Fullt navn gir ingen kredibilitet overhode.

Bernt og AR har klart misforstått hvordan et internett-forum er ment å fungere. Det er ikke en arena hvor personer eller selskaper offentlig skal kommunisere. Webmasters retningslinjer for etikette er kun veiledende. I prinsippet kan han gjøre akkurat hva han vil. Hvis han sletter et innlegg (eller for den saks skyld en tråd), så kan det ikke kalles maktmisbruk! Å delta på forumet er valgfritt - og si at man blir mobbet her er jo direkte latterlig. Hvis man har en fremtoning som medfører hets fra brukerne - må man endre adferd eller finne seg et annet forum.

Det er ingen menneskerett å få skrive her!

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Nå mobber Moderator også? Som er et nickname vi moderatorer bruker ekstremt sjelden. Dette er eneste gang "Moderator" har vært såpass aktiv i en tråd. Scangolf har mottatt trusler fra deg pr epost og dette mente du var løgn. Derfor ble du påminnet hva du hadde skrevet.

Bernt: Du er uønsket på dette forumet. Dine framtidige innlegg vil bli fjernet uansett hva du måtte skrive. Det neste fra Moderator er altså 100% sensur av dine innlegg.

Privat: Du får mene hva du vil men du får ikke lov å skrive hva du vil på nettdebatter. Det være seg VG, Dagbladet, Golfsiden eller her. Holder man på sånn som du har gjort tidligere blir innlegg fjernet. Som en voksen mann du er burde du forstå dette. Du går forsåvidt lengre enn Bernt i dine kraftsalver om man trokler gjennom databasen til Scangolf. Derfor er du blitt sensurert tidligere, og derfor vil du bli sensurert fra nå av. Det er forsåvidt helt vanlig å stenge ute urospredere fra nettdebatter. Du respekterer ikke at vi ikke ønsker å ha krangelen mellom Bernt og AR på dette forumet og da må vi bare fjerne deg.

Det har forsåvidt ikke vært noen diskusjoner om snåsamannen på Scangolf. Du blander forum nå Privat.

Zack

over 16 år siden

Zack

Takk Simen
Det er bra det finnes prektige mennesker til å sette oss annonyme kyllinger på plass.
Noen mennesker er bedre enn andre.
Sånn er det bare.

Privat

over 16 år siden

Privat

OK jeg respekterer at du / dere fjerner støtende innlegg, men hvorfor ikke være mere konskvente.

OK jeg respekterer at du ikke ønsker disse debattene mellom Bernt og AR.

Det at du kaller meg en urospreder fordi jeg har et annet synspunkt enn deg og at jeg er mye bedre orientert enn deg, det respekterer jeg ikke!

Det at du sensurerer hele debatter fordi innholdet er imot din mening, det respekterer jeg ikke!

Du / der får tåle normal kritikk...

Toppers

over 16 år siden

Toppers

Når var det Bernt skulle på fjellet? Kan han ikke bare komme seg vekk fra PC`en, gå opp på fjellet, og kanskje bli der en stund? Bli der lenge...

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Privat: Basert på hva du har skrevet tidligere på forumet har vi dratt den konklusjon at du skaper mye bråk.

Moderatorene våre fjerner ikke innlegg fordi de er imot vår personlige mening.

Vi setter pris på kritikk.

Da sier vi takk til dine bidrag og ønsker deg lykke til videre på andre forum.

Privat

over 16 år siden

Privat

Takk til Kim Il-sung med venner...

frgds

over 16 år siden

frgds

Er AR utesteng også da? Han har vel bidratt til krangelen også?

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Barcentrale, jeg mener ikke at alle må skrive med fullt navn for kunne å kritisere enkelt personer, det kan fint gjøres annonymt.

Desverre går mange rett under beltestedet så fort de bruker nick.

Lakmus testen er vel om du fortsatt ville skrevet det samme om du brukte eget fullt navn.

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Jeg ønsker å avslutte debatten med håp om respekt for dette innlegget.

Dette har sklidd ut av alle spor og har blitt til ren galskap.

Tråden ble startet fordi jeg ærlig talt gledet meg over å skulle spille golf i stedet for å krangle, men så ertet jeg på meg Asbjørn Ramnefjell med en undertone som jeg nå innser at var unødvendig provoserende.

Jeg beklager dette, og jeg kan også fortelle at Asbjørn Ramnefjell og jeg har skværet opp, og er enige om at vi kan leve med våre uenigheter, så lenge vi nå har vist respekt for hverandre ved å beklage eventuelle overtramp.

Jeg vil gjerne oppfordre andre sinnatagger om å gjøre det samme, da vi har mye bedre av fred og fordragelighet enn et sammensurium av usaklige påstander og barnslige krangler som går på person.

Mer enn noensinne ser jeg følgende av en liten syrlig kommentar som egentlig ble skrevet med litt latter i tankene.
Det eskalerer til noe forferdelig, og jeg tar ansvar for utviklingen av denne tråden ved nå å prøve å stoppe den, og har også fulgt oppfordringen om å skvære opp.

Det er flere personer her som gjerne bør følge sine egne oppfordringer og tenke seg om flere ganger før de angriper både kjente og ukjente personer.

Ydmyk hilsen
Yngve J

barcentrale

over 16 år siden

barcentrale

Simen.. jeg tror de fleste holder seg over beltestedet uansett. Over tid får jo mange en relasjon til nicket, som gjør at man må holde en viss standard uansett.

Som mange har antydet tidligere, er det jo fryktelig lett å operere med mange useriøse nick på en gang.. noe som gjør at man ofte får flåsete og useriøse tråder og innlegg. Med registrering via mobil el. kan jo dette løses.. men her ser vi ingen interesse fra forumeierne.. kanskje forståelig da det i begge tilfeller er et biprodukt i forhold til hovedtjenesten (blogg/statistikk).

Furuli

over 16 år siden

Furuli

Det er vel mobbing når en som moderater lar medisinske dignoser om navngitte personer stå umoderert ?

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Furuli: Føler man seg krenket kan man rapportere innlegg på ikonet oppe til høyre i hvert innlegg.

barcentrale

over 16 år siden

barcentrale

Furuli: Moderator er GUD på dette forumet.. Han kan la hva som helst stå.. eller slette hva enn som passer han.. Tror du at du har medbestemmelses rett her?

Furuli

over 16 år siden

Furuli

Moderator:
(Useriøse innlegg eller angrep på enkeltpersoner eller menneskegrupper som kan virke krenkende eller støtende, vil bli fjernet fra diskusjonsforumet av Webmaster.)

Anser ikke moderator slike ting som krenkende, eller må han gjøres oppmerksom på dette?

Moderator

over 16 år siden

Moderator

Hva tenker du spesielt på? Hvis det står noe ærekrenkende her som vi ikke har oppfattet, og personen det gjelder ikke har reagert, så er det vel neppe så alvorlig?

Olle

over 16 år siden

Olle

Jeg tror mange her har missforstått hva denne forum siden er. Dette har ikke noe med demokrati eller ytringsfrihet å gjøre.

Dette er et forum på en privat side, og moderator bestemmer selv hva han vil ha her. Det som barcentrale sier litt bittert over, er faktisk sant. De vi som brukere kan gjøre er å velge om vi ønsker å delta i debatten her eller ikke. Hvis du synes moderator er for streng, så kan du slutte å debattere her. Noe mange har gjort med golfsiden.

Når det er sagt, så vil jeg si at takhøyden her er veeeldig høy, og jeg synes det nesten er en prestasjon å bli "banned" her inne.

barcentrale

over 16 år siden

barcentrale

Olle.. jeg er langt i fra bitter. Jeg støtter moderator 100%. Tydelig at mange som spiller golf og som skriver her ikke er inne på så mange andre forum innenfor andre interesseområder.. Kan ha noe med alder å gjøre?

Helt utrolig

over 16 år siden

Helt utrolig

at folk kan sitte time etter time på scangolf og diskutere ingenting.....

Amici Sumus

over 16 år siden

Amici Sumus

Hvor blei det av den pausen ???????

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg er ovenfor kritisert for å ha brukt begrepet vi - i et innlegg signert av bare lille meg. Forklaringen på ordbruken er rett og slett at jeg var sikker på at mitt forrige innlegg ikke bygget på meninger jeg var alene om. Det ble bekreftet like etter.

Yngves innlegg ovenfor er usedvanlig, men ikke uventet, godt.

Mye ville vært enklere hvis man beholdt anonymiteten, men kun tilllot ett nick. Personlige vendettaer ville kanskje ikke forsvunnet, men mye annet krøll ville gått heden.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Haha. Morsomt at Sam blir kritisert for å bruke "vi". Han er vel en av de få i denne tråden som aldri har hatt grunn til det.

Maaange multiple personligheter her inne :-)

Men: Veldig enig i at man kun skal tillate ett nick. Det tror jeg er eneste sjansen til å få scangolf opp på et akseptabelt nivå igjen.

Who Really Cares

over 16 år siden

Who Really Cares

about what a couple grown men think about one another? Can't you both find a boxing ring and just beat the living crap out of one another and have a beer after?? I have been following this BS for months and still have no idea what the hell is the problem, grow up and get real!!!

c

over 16 år siden

c

Der ser du Yngve

- det er lett å lage en snøball og sette den i gang
- men å stoppe den midt i bakken kan være nesten umulig spesiellt uten moderatormuligheter -

- ha en god golf alle sammen , resten av sesongen ---

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

c,

selvsagt ser jeg det.
Poenget er ikke å kjøpe seg fri, men å være litt ydmyk ovenfor sine egne svakheter ved å innrømme det.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her