Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Maltby Playability Factor

spiderboy

over 16 år siden

spiderboy

Har et spørsmål til de her inne med mere peiling enn meg.
Det er vel en slags oppfølger til x20/x22-tråden der Jonag presenterte x-20 som mer lettspilt enn x-22.

For min del er det mest hæltreff når jeg treffer dårlig, sjeldnere tåa. Og innimellom en skikkelig shank. Så har lurt litt på playabilityfactor i forhold til dette for oss som har denne "sykdommen". Regner med at det kan ha mye sammenheng med mitt svingspor som er litt utenfra og inn.

Såvidt jeg har skjønt blir en kølle "straffet" med lavere mpf jo nærmere hælen den har tyngdepunktet, i og med at flest treff utenfor sweetspot er mot tåa. Men vil dette bety at for oss som heller treffer på "innsiden" enn på "utsiden" av sweetspot vil det fungere bedre med køller som har en karakteristikk med lavt tyngdepunkt inn mot hælen? Jeg synes ihvertfall at det virker logisk. Men kanskje er det noe jeg ikke har tenkt på?

jonag

over 16 år siden

jonag

Best å treffe tyngdepunktet for da vrir ikke kølla seg i treffet og mer energi går inn i ballen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her