Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Folkeskikk og forum

Moralens vokter

over 13 år siden

Moralens vokter

Nå siste dagene har forumet her og på den andre siden vært utsatt for noe jeg vil påstå er manglende folkeskikk av værste slag.

Folk som deltar på forum ser ut til å tro at de har hevd på informasjon fra drifterne, og nå ser vi at dette medfører døden for et forum som mange har hatt glede av i mange år.

Jeg håper at en del mennesker føler seg skyldige i at dette skjer, selv om Jarle webmaster sier dette er hans avgjørelse og at ingen eksterne har påvirket avgjørelsen.

I etterkant har det kommet både støtteerklæringer og også usakligheter fra folk som fortsatt ønsker å skade forumet, deltakere, webmaster eller moderatorene.

Det er med andre ord ingen grenser for hevngjerrighet hos en del mennesker, og det som skremmer meg oppi dette er at jeg spiller golf uviss om noen av de jeg spiller med er de samme rasshølene som skaper så mye kvalme og sure oppstøt på forumene.

Jeg vil gjerne da få oppfordre til et nytt forum som tvinger folk til registrering, og hvor en del personlig informasjon blir koblet mot det registrerte navnet, så samme person ikke kan/vil/orker å ha en haug med falske nicks som kan brukes til sverting for å unngå hets tilbake.

Med nicks, så mener jeg da anonyme deltakere. Er man anonym utad, men registrert innad, så kan det hende refleksjonene sitter litt løsere enn slik det har vært til nå hvor søplespråk og pissekonkurranser er de sterkeste uttrykkene på forumet, mens interessante diskusjoner om golf og golfens verden uteblir eller blir nedprioritert.

Håper som sagt på en løsning så vi som liker Scangolf slipper å tvinges til å skrive på golfsiden som jeg personlig mener er et langt dårligere alternativ.

kaffe

over 13 år siden

kaffe

Forumet du beskriver eksisterer allerede i golfsnakk.no. Utfordringen er at terskelen for å skrive på det forumet er høyere enn her og dermed får man ikke like "opphetede" debatter som trekker folk og gir voldsomt med innlegg. Når brukernavn knyttes opp mot en innlogging oppfører folk seg bedre.

Communitiet på scangolf er kjempebra.

Moralens vokter

over 13 år siden

Moralens vokter

Så blir jo da spørsmålet, ønsker man MANGE innlegg, eller ønsker man gode innlegg?

kaffe

over 13 år siden

kaffe

Jeg er myyyye mer på golfsnakk enn jeg er/har vært på Scangolf så for min del er det alltid kvalitet over kvantitet. Dog...Det hadde ikke vært så dumt med en kombinasjon.

Moralens vokter

over 13 år siden

Moralens vokter

sant nok.....

Dag Bladet

over 13 år siden

Dag Bladet

Enig i mye her. Men paradokset blir jo at en anonym slenger dritt til anonyme som slenger dritt. Ikke helt stueren folkeskikk av mr anonym her. Og her kommer anonyme Dag og påpeker det. Eller kanskje jeg faktisk heter Dag Bladet? Tror det belyser svakhetene til forumet i nåværende form. Spennende å se om man kan finne en bedre løsning.

Zolidum

over 13 år siden

Zolidum

Golf er liksom en gentlemans sport. Hvorfor oppfører ikke golfere seg som gentlemenn her??

Forstår at forumet blir stengt.

Langt og hardt

over 13 år siden

Langt og hardt

Golfreglene s.26. Spillets ånd kan godt leses som "forumets ånd" og følges.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her