Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vi legger ned forumet på scangolf.no

Webmaster

over 13 år siden

Webmaster

Det er nå tatt en beslutning om å legge ned forumet på scangolf.no i sin nåværende form.

Forumet ble første gang tatt i bruk i april 2000. Vi tenkte at dette kunne være en interessant måte å dele kunnskap og opplevelser med andre golfspillere på. Slik ble det også.

Mange har delt sine opplevelser til stor glede med andre, mange har fått svar på sine spørsmål fra kunnskapsrike og behjelpelige debattanter. Noen har vært med helt siden starten og bidratt med utrolig mye. Takk til dere og andre som har bidratt med mye nyttig informasjon og kunnskap!

Det har tilsammen kommet inn ca. 125000 innlegg i forumet. Det er ganske så mye. Så hvorfor legge ned nå, nå som det er så populært? Blant denne store mengden med innlegg har det vært skrevet noe som ikke er fullt så bra. Vi valgte å holde et åpent forum hvor debattantene kunne være anonyme. Noen har sett sitt snitt til å utnytte dette ved å legge ut episoder, beskyldninger etc som man kanskje ikke hadde gjort under fullt navn. Dette har noen ganger ført til mye oppstyr. Det var greit å takle dette i starten, men det skulle bare bli værre og værre.

Etterhvert begynte dette å ta mye tid. Det har i løpet av forumets levetid kommet inn flere direkte trusler, både til oss som har drevet forumet og til debattantene. Det har vært trusler om anmeldelser 3 ganger (hvis jeg ikke husker helt feil), trusler om noe som kan få forretningsmessige følger og rett og slett trusler om juling. I tillegg har det vært hundrevis av e-poster og et utall av telefoner som skulle besvares og følges opp.

Noen syntes sikkert at vi feiger ut nå, men de som evt. måtte syntes dette kunne kanskje ha forsøkt selv, å drifte et forum på hobbybasis og bruke timer av arbeidstiden med å svare på telefoner og e-post med innhold som forklart i avsnittet over. Ikke bare i arbeidstiden heller. Telefoner har ringt midt på natten med trusler om både det ene og det andre. De som har moderert i forumet står i nesten alle tilfeller igjen i gapestokken for å ha forsøkt å holde et ryddig forum. Mange har lurt på hvorfor tråder blir slettet, som ikke bryter noen norsk lov. Noen ganger har tråder blitt fjernet for å enten beskytte enkeltpersoner som har tatt beskyldninger som en stor mental belastning, for å skjerme profesjonelle spillere mot å miste fokus, eller for å prøve å forhindre uheldige konsekvenser for golfklubber.

Ja, vi har forsøkt å beskytte det dyrebare vi hele tiden har elsket og forgudet, nemlig golfsporten. Vi vil ikke være bekjent med, eller være skyld i at noen skulle lide noe tap som følge at vårt forum. Det var ikke det som var ideen i starten. Det skulle være et hyggelig sted for oss golfere!

Det som fikk begeret til å renne over var tråden om golfligaen. Det har ikke vært noen ”stygge” henvendelser i forbindelse med denne tråden, men den har vært til belastning for de som forsøker å moderere. Denne, som flere andre tråder på forumet gjennom tiden, har utviklet seg slik at man blir nødt til å sette av tid til å følge med i tillefelle det skulle komme inn innlegg der som er over grensen. Det betyr ofte at man må forsake andre private planer som feks, ferier/helgeturer, tid med barna etc etc.

Jeg vil poengtere at Moderator Yngve ikke har vært med å ta denne beslutningen. Jeg ser at han har fått mye kjeft i det siste og det syntes jeg er uberettiget. Det er undertegnede ene og alene som har bestemt å legge det ned. Jeg startet forumet alene og vil også være den som avslutter det. Yngve gjorde en glimrende jobb som moderator. Det er ingen vits å sende han henvendelser om hvorfor ditt og hvorfor datt lenger.

De som lurer på hvorfor tråder har blitt slettet har fått vite det i dette innlegget. Forumet på scangolf er nå historie, ihvertfall i den formen vi har vært vant til frem til nå...

Det er mulig vi lar de hyggelige trådene ligge ute til lesing. Det er sannelig mye interessant og lærerikt i mange av dem, men vi stenger altså muligheten til å debattere.

Vi lar forumet ligge ute til mandag kveld 4. okt. kl 2300. Men da er det altså slutt for denne gang.Vi snakkes nok senere, men da i en litt annen utgave....

Med hyggelig golfhilsen
Jarle Midtskogen

veggiss

over 13 år siden

veggiss

kjipt, men forståelig.

Foooore

over 13 år siden

Foooore

Kjipt, og uforståelig.

crunchyfrog

over 13 år siden

crunchyfrog

Jeg har ikke bidratt mye, men har hatt store glede av å lese innlegg på forumet. Takk for at dere har holdt det gående så lenge som dere har gjort!

Gunnar Bull

over 13 år siden

Gunnar Bull

Enig med deg, veggiss. Veldig forståelig.

Og veldig, veldig kjipt.

Vil benytte anledningen til å takke Jarle, Gunder og etterhvert Yngve for innsatsen dere har gjort gjennom årene.

Scangolf har vært en viktig bidragsyter til å samle (og av og til også splitte) golfnorge.

Stian

over 13 år siden

Stian

Det var jo ikkeno særlig. Hvor skal man preike kvalitetsvås nå da ? Får bare takke alle jeg har hatt gleden av å diskutere og kverrulere med her på Scangolf


Om noe vil kicke igang akvititet på et halvdødt (der var jeg beskjeden i mitt ordvalg) forum og diskutere videre:

http://bunkeren.no/forum/



Gunnar Bull

over 13 år siden

Gunnar Bull

Hmm... Godt forsøk, Stian :-)

Kommer til å savne dere som skriver en masse her inne. Hvor havner dere nå da? Hos Ramnis?

Det kommer til å bli et hull her. Som vi IKKE vil ramle ned i.

veggiss

over 13 år siden

veggiss

www.golfsnakk.no kanskje?

Gunnar Bull

over 13 år siden

Gunnar Bull

huff

Stian

over 13 år siden

Stian

GB : Må da prøve, jeg tenker bare på dere vettu! :)

Gunnar Bull

over 13 år siden

Gunnar Bull

Joa Stian. Jeg kikket både på ditt og golfsnakk, men må innrømme at jeg ikke syntes de så særlig innbydende ut noen av dem.

Ikke ta det personlig :-)

Stian

over 13 år siden

Stian

Forumet mitt er ved siden av lite innbydende, ikke funksjonelt for tiden ser jeg nå(Pulsen har gått fra tilstedeværende til å bli en historisk kuriositet)

Men nok om det.

Simen Myhre

over 13 år siden

Simen Myhre

Klok beslutning

Ex-medlem

over 13 år siden

Ex-medlem

Dette viser bare at pengene bestemmer. Innad i klubben er det flere som vet at Scangolf ble presset av sjefen her oppi dalen. Pinlig for hele hakadal gk. Jeg er 100% sikkert medlem et annet sted neste år. Skammelig!

Webmaster

over 13 år siden

Webmaster

Hvis du tror at Hakadal gk hadde noen påvirkning på beslutningen om å legge ned dette forumet, tar du 100% feil. Dette har vært i tankene siden i vinter.

roy jr

over 13 år siden

roy jr

dette skjønner jeg har ikke skrevet no særlig men hadde jeg fått trusler pågrunn av debatter og skriving om golf hadde jeg lagt ned med gang mange folk som har problemer tydligvis..scangolf er bra side synd ikke folk kan oppføre seg.

simen fulland

over 13 år siden

simen fulland

Jarle,

Kjipt, men jeg skjønner dere veldig godt.

Vil spesielt takke Veggiss, Gunder, Yngve, Smilende Sam, Gunnar Bull, Simen Myhre, King Ben og mange flere for mange morsomme, lærerike og interessante debatter.

Kjempehyggelige karer alle sammen jeg har vært så heldig å lære litt å kjenne i det virkelige liv takket være scangolf.

Tusen takk og håper vi snakkes om dere er innom jobben eller på banen neste sommer :-)

furu

over 13 år siden

furu

Jeg vil benytte anledningen til å invitere folk over på golfsnakk.no. Litt umoralsk å gjøre dette så kjapt.......? Håper moderator og webmaster syns det er greit at jeg gjør det.

Takk for innsatsen. Det er flott at folk prøver å gjøre en innsats for et rikt og inkluderende nettsamfunn for norske golfere.

Patriarken

over 13 år siden

Patriarken

Veldig synd at det forumet blir lagt ned. Hva skal man her inne for i fremtiden?

Noen overgang til AR's amatørside blir det ikke for meg, så får vel melde overgang til golfsnakk.no

kevin

over 13 år siden

kevin

Dette kom utrolig overraskende paa meg og trodde knapt hva jeg leste. Har brukt snart 1t paa aa tenke ut hva jeg skulle skrive...

Men akkurat naa er det bare utrolig trist og kjipt. Fra en som har faatt ødelagt en tidlig morgen.

Veldig veldig skuffa,og etterhvert litt sint men det faar jeg skrive mer om senere

Pepper

over 13 år siden

Pepper

Jeg skjønner i og for seg beslutningen som er tatt gitt den begrunnelsen Jarle kom med, men dette var veldig trist. Jeg har satt stor pris på scangolf, og har fulgt med på alle debatter selv når jeg ikke har deltatt selv, og lært mye og småledd innimellom.

De andre golffora er dessverre ikke av samme kaliber noen av de.

Trist, men tusen takk skal dere ha, dere som på fritiden har drevet dette forumet.

RIP

Ronni

over 13 år siden

Ronni

Trist. Takker for innsatsen

Bamse

over 13 år siden

Bamse

Synd det ender slik!

Jeg har vel også vært her i alle de 10 årene, og kommer til å savne en god del av folka, innleggene, pissing-contestene og de vennlige sleivsparkene. De mindre velplasserte sparkene klarer jeg meg godt uten derimot.

Takk for moroa så langt Jarle, Gunder og Yngve!

Webmaster

over 13 år siden

Webmaster

Husk på at jeg skriver "i sin nåværende form".
Vi skal klare å klekke ut en ny løsning på forumet i løpet av en periode.
Jeg kommer til å legge ut en mulighet til å sende inn mailadressen sin til oss litt senere idag. Da kan man få vite når en ny løsning er klar.

Vi skal bare en tur i tenkeboksen først...

Foooore

over 13 år siden

Foooore

Bra! Da fortsetter Kevin sine trådstarter vil jeg anta!

Webmaster

over 13 år siden

Webmaster

Det håper jeg virkelig!

Bamse

over 13 år siden

Bamse

Legg merke til at jeg skrev "så langt" ;)

Hemmi

over 13 år siden

Hemmi

Synes det utrolig leit at dette forumet må legge ned pga at folk ikke kan oppføre seg. Har full fårståelse for dette.

Håper på snarlig nystart.

Jeg hadde ikke truffet Lawinth, Kevin, Smilende Sam, Enur, Steinbånn, Droppen, Silverfox og mange andre hyggelige golfspillere hvis det ikke hadde vært for denne debattsiden.

Til Jarle: Tenk fort og takk for mye moro her inne:-)

....dagen er ikke helt den samme uten....

tertit

over 13 år siden

tertit

Trist, som ny golfer i 2006 ble dette det forumet jeg fikk glede av. Kommer til å savne siden som med gode tipps og tråder fra ikke minst Kevin, har gjort siden leseverdig.

Pepper

over 13 år siden

Pepper

Humøret stiger betraktelig med tanke på en mulig ny løsning på forumet, jeg vil også veldig gjerne fortsette å lese trådstartene til Kevin!

Kjakan

over 13 år siden

Kjakan

Det var da leit, jeg kommer til å savne debattforumet. Men høyst forståelig når man hører begrunnelsen. Jeg har mange ganger vært svært overrasket over hvor bitre, forbanna og uforskammede folk er her, over små detaljer. Kanskje gjøre det om så man må registrere seg for å få lov å skrive noe? Mange mister hemningene når de får være anonyme.

@lle Fugler

over 13 år siden

@lle Fugler

Har ikke vært like aktiv siste årene, men er stadig innom og leser. Har ikke vært på andre forumer ang golf. Er det noe jeg ikke har likt av komentarer har jeg ikke giddet å engasjere meg...likesom ellers i livet. Folk har ulike oppfatninger om hva som er rett og galt!
Kommer nok til å savne å kikke innom her! (\o/)))))))))))))))))))

Enur

over 13 år siden

Enur

Jeg skriver riktignok mest på et annet forum, men leser allikevel daglig her inne, og deltar av og til her også når jeg finner det for godt.

Synes det er trist at usaklige idioter, som dessverre finnes overalt, sliter ut de som står bak et godt initativ og ødelegger forum som dette.

kevin

over 13 år siden

kevin

Stort grattis til de som bidro til å ødelegge for forumet. Spesielt til Ramnefjell og Bernt som har gjort det utrolig vanskelig gjennom sin feide. De to burde komme med en uforbeholden unnskyldning ovenfor de som har driftet Norges beste forum. Det samme burde alle de tullingene som har dukket opp i det siste og benyttet enhver mulighet til aa gjøre livet surt. Dere lyktes i aa ødelegge forumet helt og slite ut de ildsjelene som har staatt paa og gjort sitt beste.

Utrolig synd er det. Har møtt mange utrolig hyggelige mennesker bak nick' ene som jeg haaper aa holde kontakt med.

Men lysten til aa skrive mer paa forum naa i all skuffelsen, er nesten borte. Tiden vil vise om den kommer tilbake.

Ingen over, ingen ved siden av...scangolf forum.

RIP

Lenge siden

over 13 år siden

Lenge siden

Håper bare at konkurrenten som har vært pådriver for dette ikke vinne på at scangolf legger ned. Finn andre fora eller vent på oppjustert Scangolf.

Det fortjener de. Ha er god ferie.

Golfer1

over 13 år siden

Golfer1

Jeg har brukt dette forumet i en 9 års tid, har sjeldent skrevet noe men fått knallgode opplysninger til de forskjellige turneringer og forklaringer på mye interessant fra superbrukerne.

Setter stor pris på om dere gir litt info til det nye systemet/forumet dere kommer på med, på denne siden. Jeg vil gjerne henge med videre :)

Webmaster

over 13 år siden

Webmaster

Jeg trodde jeg skulle rekke å legge ut en mulighet til å sende i sin mailadresse for å få opplysninger vedr. en ny løsning innen nå, men prøver å få ut en mulighet innen 2300.

Muligheten vil uansett ligge her fra i morgen.

Jeg håper inderlig at "superbrukerne" bli med oss videre i neste utgave. Det er dere som holder liv i forumet, tross alt! :-)

Jarle.

cobra

over 13 år siden

cobra

Det var trist å lese! Håper forumet gjennoppstår, om si i annen form. Jeg blir gjerne med videre (håper virkelig at Kevin også blir med, og at skrivlysten kommer tilbake...)

Smilende Sam

over 13 år siden

Smilende Sam

Trist og leit og forøvrig er jeg enig med GB, Kevin og en haug andre trofaste debattanter. Ja da du og Simen F :-)....

RIP

Den eneste som vinner er AR. Mange taper masse hyggelig og sosialt. Og det er veldig leit.

Spitfire

over 13 år siden

Spitfire

Har ikke vært den ivrigste skribenten her inne, men ivrig leser.
Synd noen klarer å ødlegge for andre.

Håper det kommer ett like enkelt og bra forum snart igjen.

Hilsen
Christian D.

Webmaster

over 13 år siden

Webmaster

Nå kan du sende inn din mailadresse!
Se på toppen av alle sidene på forumet.

Håper mange benytter seg av denne muligheten.

M05

over 13 år siden

M05

Jeg har vært med siden de store utstyrsdiskusjoners dager, men har vært mest passiv i de siste årene. Men det er likevel synd at det skal ende slik (selv om det kun er midlertidig). Husker spesielt en langdryg tråd om Torque, som jeg tror ente opp med et par hundre innlegg... :)
RIP
Satser på at Scangolf-forum gjenoppstår i god tid før påske, som jo er en populær tid for den slags...

Webmaster

over 13 år siden

Webmaster

Vi får satse på det! :-)

Spitfire

over 13 år siden

Spitfire

Venter i spenning på mail om nytt forum... :-)
Ha en god vinter alle sammen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her