Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mizuno??

Gunda??

over 13 år siden

Gunda??

Jeg vurderer å kjøpe mizuno jernkøller. Noen som har erfaringer med ulike modeller??

Er mizuno et godt kjøp??

Takk for evt svar!!!

golf-freak

over 13 år siden

golf-freak

Mizuno er blant de aller beste merkene når det gjelder jernkøller, spesielt for de med litt lavere hcp som regel. Har ikke Mizuno selv, og har heller aldri hatt det, men neste gang jeg skal ha nytt sett så står nok Mizuno jern på listen av de jeg vurderer..:-). Du skriver verken om ditt spillenivå, sving eller hva du foretrekker når det gjelder jernkøller. Test Mizuno og flere andre merker, og søk hjelp for å finne ut av hva som passer deg.

Gunda??

over 13 år siden

Gunda??

Har 10 i hcp, og er litt lei "klumpete" køller.....
Har i år spilt med Callaway Ft irons, men vil ha noe litt mer "slim"....

Pepper

over 13 år siden

Pepper

Mit avkom med 2 i hcp spiller med sitt 2. andre sett Mizuno, og er veldig godt fornøyd. Selv skiftet jeg til MX-1000 i vår og er kjempefornøyd. Kjøpte de i USA til en fornuftig pris, det er dyre køller. Jeg har også Mizuno i driver, wood og hybrid. :-)

furu

over 13 år siden

furu

Mizuno kommer med ny serie i år - JPX 800.

http://www.christianfuru.com/blog/2010/08/31/mizuno-jpx-800

MX200 er vel et par år gammel men er veldig bra. Adams A4 og CB2 er i samme klasse.

golf-freak

over 13 år siden

golf-freak

Hvis du vil ha mer "slim" som du sier, så er det muscle-back eller blade design du er ute etter sannsynligvis. Gjerne med tynn topplinje, lite offset og "rene" linjer. Jeg spiller med Callaway X-forged og er veldig veldig fornøyd. Mange purister som sverger til Mizuno eller Titleist, men synes X-forged blir litt glemt i den diskusjonen som regel. Den har dog fått mange gode reviews (eks. golfwrx.com) og tilbakemeldinger fra golfere i diverse forum. Mange bra jern der ute da, og som tidligere nevnt så hadde jeg nok siklet på Mizuno idag..

Smilende Sam

over 13 år siden

Smilende Sam

OMG en lenke til en annen golfside, furu? ;-)

Amici Sumus

over 13 år siden

Amici Sumus

Jeg spiller med Mizuno MX-950 og det er ikke deres skyld at jeg ikke blir noe bedre! ... Tvert i mot!

Daly

over 13 år siden

Daly

Spiller på mp-58 og de er sykt gode.Anbefales på det sterkeste.

mhm

over 13 år siden

mhm

hadde ikke satset på mizuno. titleist er en del bedre, og ser mye bedre ut!

hackz

over 13 år siden

hackz

Hva koster et Mizuno sett? feks MP63.
Regner med at det varierer litt med skaftvalg?

Yorkie

over 13 år siden

Yorkie

8495 SEK hos Dormy
http://www.dormy.se/webshop/default.aspx?http://dormy.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$echoType=VL&$echoCode=H01H&p=H

Spiller nå på MP-52 etter å ha oppgradert fra MX-20, mitt neste sett blir helt sikkert også ett Mizuno sett. Lekre å se på, gode å spille med, de gangene ballen flyr ett helt annet sted en jeg tenkte ligger problemet i han som holder i klubba (dessverre;)

tilskuer

over 13 år siden

tilskuer

Altfor mye i Norge.
Sjekk ut golfstoreeurope.com for customfitting uten særlige tillegg i prisen, - hvis du vet hva du skal ha.

hackz

over 13 år siden

hackz

Mente egentlig MP53, men tusen takk Yorkie.

De kostet kr.4800 hos golfstoreeurope etter at jeg hadde valgt andre skaft, andre grep og lie endring.

Legg til litt frakt og mva så blir det vel en ca 6500nok.

Tror ikke jeg har mage til å få målene mine hos en proshop for så å handle de fra gofstoreeurope.
Får heller prute litt hvis det blir aktuelt :)

Barbro

over 13 år siden

Barbro

Det finnes en del brukt Mizuno på Scangolf ser jeg.
MX 200
MX 25
MP 32
MP 57
MP 60
MP 67
Pro II
En del priser virker greie.

Yorkie

over 13 år siden

Yorkie

Jeg visste at jeg ikke skulle rota meg inn i denne tråden. De nye JPX-800 Pro ser jo dritlekre ut og jeg skal innom Dormy om to uker.....
Au,au, au lommeboka mi!

Hickory

over 13 år siden

Hickory

MP-68 king of blades.

Bulldog

over 13 år siden

Bulldog

Daly hvilket hcp har du?

Vurderer sterkt mp-58, de er utrolig pene.
Spiller nå på callaway x-20 tour med 16 i hcp. Vet ikke om mizuno jerna blir for vanskelige.
Noen som vet?

Har lyst til å kjøpe de her: http://www.snaintongolf.co.uk/product/2172/mizuno-mp-58-forged-irons

Noen som har erfaring fra denne butikken?

jallis

over 13 år siden

jallis

har mx 19 og det er veldig gode jern for høy til mid hcpere.. hatt i 2 år og er max fornøyd..

QA

over 13 år siden

QA

Anbefaler å ta en tur til Golflink i Bærum. De har fitting-senter og bra priser på Mizuno køller om dagen. Kjøpte selv mx-300 tidligere i høst og er meget fornøyd. (Har 11 i hcp)

Harikiri

over 13 år siden

Harikiri

Golflink har kampanjepriser, tror de har 50 %, sjekk nettsiden deres golflink.no

tilskuer

over 13 år siden

tilskuer

Det som er vanlig i noen andre land er å betale for en "fitting session", d.v.s du betaler hvis du velger å ikke kjøpe køller samtidig. Hvorfor får man ikke dette tilbudet i Norge? - eller får man det?. Da ville man eventuellt sluppet å ha dårlig samvittighet for å "lure" egen proshop.
Selv "kjøpte" jeg en session i England på reise der. Testet Mizuno-jern og fikk med meg rette spesifikasjoner, - og slapp å betale fordi jeg også kjøpte en driver. " I tillegg til prisforskjellen er det også noe med leveringstiden til Norge hvis man må bestille noe de ikke har inne i butikken. Bestiller jeg privat fra butikk i England tar det ofte bare to uker, bestiller jeg gjennom shop i Norge tar det to måneder.
Så dermed er akkurat NÅ rett tid til å handle i Norge. Virker som Golflink kan være ett skritt på vegen for bedre lansering av Mizuno i Norge.

crunchyfrog

over 13 år siden

crunchyfrog

Startet med MX-900, deretter MP-52 og spiller nå med MX-300. MP'ene er lekre, men jeg har etterhvert innsett at jeg fremdeles trenger litt mere hjelp...
De to siste settene er kjøpt hos Golflink i Sandvika. Jeg kunne sikkert spart noen kroner ved å shoppe litt på nettet, men setter pris på den servicen de gutta gir.
Jeg hadde to fitting sessions før jeg kjøpte det siste settet. Den første fordi jeg var nysgjerrig på Mizunos Shaft Optimiser. Den andre fordi jeg fikk så mye bedre resultat med de skaftene den første foreslo at jeg fikk lyst på et nytt sett. (Det skal strengt tatt ikke så mye til, men enhver unnskyldning er velkommen:-)

PS: Vurderer å gi MP-52'ene en ny eier som kan yte dem mer rettferdighet enn jeg kan. Anyone?

snappy

over 13 år siden

snappy

Bytter gjerne mine MP33 jern i X20 tour... Bare å si fra

veggiss

over 13 år siden

veggiss

Yorkie: jeg testa jpx 800, og de ser langt bedre ut på bilder enn i real life dessverre :/

r9

over 13 år siden

r9

Mizuno kommer ut med 4 nye jernsett i høst, ser veldig bra ut!

furu

over 13 år siden

furu

La ut link til info om JPX lenger oppe i tråden. Her er de andre jernene som kommer - MP63 og MP53.

http://www.christianfuru.com/blog/2010/08/06/mizuno-2011-jern-og-wedge

Mizzu

over 13 år siden

Mizzu

Kjempefornøyd med mine!

Miss Uno

over 13 år siden

Miss Uno

Til "Tilskuer"
De har hatt flere custom fittings med Mizuno på Rommen Golfsenter på Nes.
De har også flere høsttilbud på Mizuno sett der nå.

Kjempefornøyd

over 13 år siden

Kjempefornøyd

Har 10 i hcp, og akkurat tatt i bruk noen mp-68.

Selv med mitt "HØYE" hcp er disse køllen ikke noe vanskelig å bruke.
Jeg som sagt i headingen........Kjempefornøyd!!!

hackz

over 13 år siden

hackz

Hvordan er lengden med Mizuno køller?

hackz

over 13 år siden

hackz

Har hørt at de går relativt kort, er det fakta?

Pepper

over 13 år siden

Pepper

Jeg slår ihvertfall en del meter lenger med mine MX1000 enn med mine gamle køller.

TinCup

over 13 år siden

TinCup

Jeg er godt fornøyd med mine lengder med MP-32. Ellers veldig godt fornøyd med køllene.

veggiss

over 13 år siden

veggiss

Pepper: det kan godt være fordi MX1000 har ekstremt sterke loft, 1 kølle sterkere enn mine MP60.

Pepper

over 13 år siden

Pepper

Kan være, jeg har ikke sjekket loft på de nye mot mine gamle køller, skal se om jeg finner specs på mine gamle.

CV

over 13 år siden

CV

Hva slags kompetanse har gjengen som jobber på Golflink? Er man sikret et godt resultat om man tester og handler der?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her