Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Oslo-området

Diablo

over 13 år siden

Diablo

Skal på jobbreise sørover og tenkte i den sammenheng å få spillt et par runder siste helga i september. Har ikke spillt noen baner i området så det er på høy tid :) I den sammenhengen spør jeg folket her om råd. Hvilke baner har gode forhold for tiden (og ikke koster skjorta)? Alt innenfor 1-1,5 times kjøring fra Oslo er aktuelt...

Gunder

over 13 år siden

Gunder

Diablo: Hvis du har lyst på en runde på Miklagard til 450 inviterer jeg deg med :) Man må jo ta vare på fellow nordlendinger når de kommer på besøk. Ellers syns jeg Losby har veldig gode forhold i år, og Tyrifjorden er fin. Hvordan forholdene er sent i september er forsåvidt en annen sak :)

golf-freak

over 13 år siden

golf-freak

Har du skyss/leiebil? Hvis du skal kjøre taxi så er jo Hauger rimelig nærme Oslo sentrum (20min?). Hvis du ikke er med et medlem på Mikla eller Losby, så er Hauger billigere og veldig bra (ganske tøff bane). Littegrann lengre til Losby, men også ganske nærme. Ellers så er det også veldig bra forhold på Hakadal iår, og den er relativt rimelig ift. Miklagard, Losby og Haga.

Diablo

over 13 år siden

Diablo

Gunder: Takker og bukker for invitasjon! Det hørtes veldig fristende ut :) Har med meg en kompis også, så hvis det er plass til oss begge er det noe som absolutt er aktuelt.

golf-freak: Takker for info :) Tar med meg det til planlegging.

XY

over 13 år siden

XY

Anbefaler Evje Golfbane (Moss) - 50 minutter sørover på motorveien mot Sverige. Strålende forhold. Tinius Cup spilles på den banen.

Bacardi

over 13 år siden

Bacardi

För mig finns det två kvalitetsbanor i Oslo/Akershus,det är Oslo GK och Miklagard GK, punkt.

golf-freak

over 13 år siden

golf-freak

Enig ang. Evje. Nå spurte trådstarter om baner som ikke koster skjorta, og Oslo GK kommer du ikke utpå uten å være med et medlem heller.. Kan vel ikke si at Mikla er billig uten å være med et medlem.

Megaslice

over 13 år siden

Megaslice

Vest / Sydvest for Oslo finner du:

Bærum GK
Haga GK
Asker GK
Tyrifjord GK
Kjekstad GK
Drammen GK
Holtsmark GK

I tillegg har du Grini og Lommedalen som er 9-hulls.

Nord for Oslo finner du:
Losby GK
Miklagard GK
Hauger GK
Nes GK 09

Øst / Sørøst for Oslo finnes:
Moss og Rygge GK
Oppegård GK
Drøbak GK
Østmarka GK

+ Grønmo som er 9 hulls.

Drar du lenger vekk fra Oslo finner du Kongsberg, Vestfold, Onsøy, Halden, Elverum, Trysil etc etc., men da må du kanskje bruke litt mer enn 1.5 timer i bilen.

Da vet du hvor i verden banene ligger + at Oslo GK er rimelig sentrumsnært :-)

(Unnskyld hvis jeg har glemt noen.....)

Slice

over 13 år siden

Slice

Spill Losby, banen er i fantastisk stand nå. Raske og tette greener, bra fairways og rough er klippet ned, alt i alt en meget bra golfopplevelse!

Pepper

over 13 år siden

Pepper

Losby er absolutt meget bra, raske og bra greener, men litt lite sand i de bunkrene jeg besøkte forrige uke. Uansett, Losby anbefales.

Gunnar Bull

over 13 år siden

Gunnar Bull

Til Diablo. Kanskje jeg kan være med også, hvis det passer slik? Jeg har ganske god erfaring med nordlendinger...

Gunder

over 13 år siden

Gunder

Diablo: Ta med kompisen din du, så tar jeg med kompisen min (Gunnar Bull) :) Han er ikke helt nordlending, men ganske snill allikevel.

Diablo

over 13 år siden

Diablo

Høres veldig spennende ut :) Skal vel alltids klare å tilpasse oss andre enn nordlendiger ;) Vi ankommer Gardermoen på fredag litt over 2. Når tenker dere å spille? Kan evt. sende meg PM..

Gunder

over 13 år siden

Gunder

Diablo: Bare send meg en epost så ordner vi en passende tid.
gunder@framebase.com

SirShankalot

over 13 år siden

SirShankalot

Er selv medlem på miklagard og kan trygt anbefale den, Losby,Evje og en håndfull andre baner.
Men skal du få årets golfopplevelse tar du turen opp til Kongsvinger GK !(ca 1t 10min,GF 350 i helgene).

God tur sydover :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her